Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу - Воронцова Т. В. 2019

6.3. Навчальне середовище у класі
Глава 6. Уміння вчитися

Навчальні осередки Нуш

З метю реалізації ідеї інтегрованого навчання Міністерство освіти і науки України розробило рекоментадації, як має бути влаштований новий освітній простір у Новій українській школі ( https://is.gd/L8gIMF). Рекомендації передбачають вісім навчальних осередків навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами)

•  Змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями)

•  Гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор)

•  Художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт);

•  Куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум);

•  Відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м'яким покриттям);

•  Дитяча класна бібліотечка;

•  Осередок вчителя (стіл, стілець, комп'ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо).

Ознаки ефективного навчання у класі

Гордон Драйден і Джанет Вос, дослідники світових освітніх практик, у своєму бестселері «Unlimited. The new learning revolution and seven kees to unlock it» наводять 7 визначальних ознак ефективного навчання у класі:

1. Стан, найкращий для навчання, включаючи заохочувальну і дружню атмосферу в класі.

2. Стимулючий формат досліджень і відкриттів, що залучає всі органи чуття та є розслабляючим, наповнений веселощами.

3. Процес, що розвиває навички милення, включаючи творче, рефлексійне і критичне мислення.

4. Активація навчального матеріали, що включає ігри, жарти, розіграші і багато можливостей для практики.

5. Практика у реальному житті для того, щоб учні мали можливість продемонструвати, що вони «знають».

6. Регулярні сесії для перегляду, оцінювання і святквання успіхів.

7. Гнучкий, голографічний підхід: майже повністю інтуїтивна гнучкість, яку проявляють великі педагоги - «схопити момент» і знайти «магічний гак», який «включає учнів» -замість жорских і незмінних «кроків».

Досягненню зазначених ознак у реальній практикі сприяє застосування інтерактивних (тренінгових) методів і наведених у цій главі методик ефективного навчання.