Я досліджую світ 1 клас - Конспекти уроків - 2020

Моя соборна Україна

Мета: Познайомити дітей з поняттями «соборність», «державність», «незалежність», історією свята Дня Соборності. Виховувати почуття патріотизму, любові до України, необхідності знати історію і традиції свого народу. Розвивати пізнавальну активність, мовлення, уміння висловлювати власну думку.

Обладнання: ІКТ до уроку, карта України, державна символіка.

Вікова група: 1-2 клас.

Хід уроку

І. ВІТАННЯ (діти у колі передають вітання один одному)

ІІ. ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ

1. Створення настрою до уроку (Пісня «Мова єднання»)

2. На дошці картки зі словами «ЄДНІСТЬ», «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ», «САМОСТІЙНІСТЬ», «НЕПОДІЛЬНІСТЬ», «СОБОРНІСТЬ».

— Чи знаєте ви, що означають записані на дошці слова?

(діти обирають слова і пояснюють їх значення, залишається слово «соборність»).

ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ

- Попрацюємо за календарем (пора року, день тижня, дата).

- За вікном зима, сьогодні четвер, 22 січня і якщо подивимося в календар, то прочитаємо, що сьогодні (читаємо разом) ДЕНЬ СОБОРНОСТІ УКРАЇНИ. А чи знаєте ви що це за день?

- Сьогодні ми дізнаємося, що таке соборність і чому в Україні відзначають День Соборності.

IV. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

1. Казка про Соборність

- В різних куточках України жили дві дівчини, вони були дуже схожі, бо любили свою неньку-Україну, говорили однією мовою, і хоч звучала вона по різному, але була мелодійною і прекрасною, носили вишиванку, і хоч візерунки на них були різними, це було неймовірно гарно. І вінки плели, і пісні співали, і любили все довкола. Але одна з них жила на Сході і любила степи неосяжні, де стелилася срібна ковила, над якими співав свою пісню жайворонок. А могутній Дніпро повільно ніс свої води до Чорного моря.     

А десь далеко на Заході, де високі Карпати підпирають небо, де над горами літає могутній орел, а швидкий Черемош спадає з гір жила інша дівчина.

І вирішили вони одного дня об’єднатися. Пішли вони назустріч, простягли руки одна одній, та тут налетіла Темна Сила і стала поміж ними. Але на допомогу прийшли інші люди, роботящі та сміливі українці, зібралися разом, взялися за руки і перемогли темні сили. З того часу Україна стала єдиною соборною державою від Заходу до Сходу. І відтоді ми відзначаємо День Соборності України.

- Про що ця казка?

- Чому святкують День Соборності?

- Як вирозумієте, що таке соборність?

V. ГРУПОВА РОБОТА

1. Перегляд відео. https://www.youtube.com/watch?v=gj8KnjXMPsk

2. Вправа «Діти єднають Україну» (дома разом з батьками діти вирізали долоньки, які приклеюють довкола карти України)

3. Створення «Ланцюжка єдності» (діти вирізають жовті та блакитні стрічки, склеюють їх, виходять до кола, об’єднуючись з іншими групами, виконують пісню «Це моя Україна»)

VІ. ПІДСУМОК РОБОТИ

- Про яке свято дізналися?

- Що розкажете сьогодні батькам?

- Що вам сподобалось найбільше?

Осінь

Школа — це те місце, де дитина, якій виповнилося шість років, проводить більшу частину свого дня. І це місце повинне бути комфортним для дитини. А для того, щоб учням подобалося вчитися, щоб навчання не було для них «нудними» та «буденним», а навпаки цікавим і захоплюючим вчитель повинен володіти різними освітніми практиками.

Освітні практики — повинні заохочувати дітей до необхідності здійснювати усвідомлений вибір, брати відповідальність за свої рішення, творчо висловлювати свої ідеї, використовувати навички співпраці, розвивати вміння критично мислити.

Практика ранкових зустрічей — одна із практик, яку можуть використовувати вчителі початкових класів у своїй щоденній діяльності. На початку дня діти збираються, щоби привітати один одного, вислухати думки друзів про певне питання, поставити та обговорити запитання. Під час ранкової зустрічі діти можуть спільно виконувати завдання з навчальної програми, обговорювати свій розклад роботи й новини дня.

Мета ранкових зустрічей - налаштуватися на роботу та формувати відповідальну, турботливу класну спільноту.

Завдання:

1. Вивчити компоненти ранкових зустрічей.

2. Встановити послідовність компонентів ранкових зустрічей

3. З'ясувати значення ранкових зустрічей для дітей.

4. Створити ранкові зустрічі.

1. Ранкова зустріч на тему «А за вікнами вже осінь»

1. Привітання.

- Добрий ранок, любі діти. Сьогодні я рада вітати вас знову у нашім дружнім колі. Подивіться скільки осіннього листя я вам принесла. Візьміть кожен собі по листочку який вам подобається і по колу привітайтеся з однокласниками даруючи свій листочок та побажання хорошого дня. Пізніше ці листочки нам знадобляться для спільної роботи.

2. Обмін інформацією.

- Діти, подивіться на свої листочки якими вони кольорами?

Правильно, є зелені, жовті, навіть багряні, а якщо листя на деревах стають різнокольоровими та яка пора року у нас за вікном? (Осінь)

Звичайно, і сьогодні ми поговоримо про таку пору року як осінь.

3. Читання вірша

Восени врожай збирають, На городах і садах , груші, яблука збирають на тонесеньких гілках, в лісі білочка руденька під пеньком знайшла грибок, ухопила та хутенько заховала в теремок.

Я вам пропоную пограти гру, точніше відгадати загадки про зміни в природі з настанням осені:

1) Без рук, без ніг, на гору побіг.

Рукавом махнув — дерево зігнув. (Вітер)

2) Вкриває землю й океан, а називається … (Туман)

3) Коли нема чекають, коли прийду — тікають (Дощ)

4) Сидить — зеленіє, падає — жовтіє, лежить — чорніє. (Листя)

Отже, діти правильно, ми з’ ясували, що на зміну літечку осінь нам приносить часті дощі, зранку тумани, і віє вітер, листя опадає і стає уже не зеленим а жовтим і навіть чорним.

4. Групове заняття.

Осінь щедро нас нагороджує своїми плодами і ми давайте разом зробимо для осені подарунок а саме з листочків які у вас в руках, ми разом зробимо букет для осені, такий чарівний як і ця пора року.

5. Щоденні новини.

Визначення дати, місяця, заповнення календаря, оголошення завдань на день.

2. Ранкова зустріч на тему «Життя тварин восени»

1. Привітання.

Доброго дня мої любі діти, перед тим як ми почнемо роботу я б хотіла щоб ви на аркушах паперу які лежать у нас в колі зобразили свій настрій у вигляді малюночка. Наприклад я малюю сонечко, бо мій настрій сьогодні гарний. (Діти малюють потім по черзі демонструють малюнки.)

Ну що ж я сподіваюсь що у кого гарний настрій, у того таким він залишиться на весь день, а в кого поганий настрій, то він скоро стане кращим!!!

2. Обмін інформацією

Діти зараз я хочу щоб кожен з вас поділився своїми знаннями про те, що ж ви знаєте про життя тварин з настанням осені. (Наприклад: коли настає осінь білка запасає собі їжу, ведмідь впадає в сплячку…).

Таким чином діти обміняються знаннями про те як змінюється життя тварин восени.

3. Групове заняття.

«Гра вгадай тварину»

Діти я вам пропоную зараз пограти в гру. На малюнках зображені звірі, один, учень обирає картинку та показує за допомогою міміки та жестів хто на ній зображений, завдання класу відгадати яку тварину показує ведучий, хто відгадав першим, той наступний ведучий.

,

4. Щоденні новини.

Діти разом з учителем визначають який день, місяць, рік. Оголошуються завдання на день.

3. Ранкова зустріч на тему «Дари осені»

1. Вітання.

- Доброго ранку, діти. Вітаю вас з початком нового дня. І ми починаємо наші вітання з компліментів. Вітатися будемо по колу. Почнемо з мене.

— Доброго ранку, Діано, ти сьогодні дуже гарна. (Діти вітаються один з одним та говорять комплімент)

2. Обмін інформацією.

- Подивіться, діти, на картину яка пора року зображена на картині? (Осінь)

- Правильно, а чому ви так думаєте? (Листя жовтого та червоного кольорів, також опадає листя)

- Правильно, а на другій картині, яка пора року зображена? (Також осінь тому що на картині жовте листя, виноград, яблука, гарбуз. І всі ці овочі та фрукти вже зібрані)

- Отже, ми можемо сказати, що осінь щедра? ( Так, тому, що саме осінню з полів та городів збирають врожаї , з'являються гриби, достигли всі овочі та фрукти)

Давайте ми зараз осені також подаруємо компліменти, як ми дарували їх один одному. Осінь господиня. (Щедра, золота… по черзі)

3. Групова робота. «Пригадай колір»

- Діти, візьміть зараз цеглинки «Лего» і пограємо в гру. Я вам буду говорити овочі та фрукти які дарує нам осінь, а ви мені показуватимете за допомогою цеглинок якого вони кольору. (Гарбуз — помаранчевий, яблука — зелені, (червоні), виноград — синій, морква — помаранчевий, слива — синій, перець — зелений (червоний))

4. Щоденні новини.

Діти разом з учителем визначають який день, місяць, рік. Оголошуються завдання на день.

4. Ранкова зустріч на тему «Вода»

1. Вітання.

- Добрий день, діти. Зараз ми станемо у коло я буду читати вірш, і всі разом будемо імітувати рухи. Вірш: Хлюп, хлюп, хлюп, водичка, буде в мене чисте личко, подавайте сюди мило, щоб я ручки помила, мию носа, мию вушка — я у мами чепурушка.

2. Обмін інформацією.

Мене п'ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така? (Вода)

- Правильно, а давайте пригадаємо чи зустрічали ви тверду воду? (Так, у вигляді льоду та снігу) а де ви зустрічали рідку воду? (Коли йде дощ, у річках, на морі.) Правильно, отже, вода може бути рідкою та твердою і ви вже добре знаєте у вигляді чого може бути вода.

3. Групове заняття.

- У мене зараз є ось така краплинка води. (зображення краще виконати на ватмані, але їй чогось не вистачає).

- Давайте зробимо її гарною (Діти домальовують краплинці очі, носик та ротик, а потім по одному реченню складають казку «пригоди краплинки» продовжуючи один одного.

4. Щоденні новини.

Визначення дати, місяця, робота з календарем, оголошення новин та завдань на день.