Я досліджую світ 1 клас - Конспекти уроків - 2020

Чи кожна пташина на зиму у вирій літає...

Мета: розширити знання дітей про зимуючих та перелітних птахів; сприяти формуванню уявлення про життя птахів узимку; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, установлювати причиново-наслідкові зв’язки, робити висновки, спостерігати за природою; виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання їм допомагати.

Очікувані результати: встановлювати зв’язки між об’єктами і явищами природи; робити висновки із спостережень разом з учителем; має уявлення про зв’язки між діяльністю людини і станом навколишнього світу; знає правила поведінки в навколишньому світі; має уявлення про зимуючих та перелітних птахів своєї місцевості; позитивно ставиться до шкільного і суспільного життя; розв’язує життєві задачі відповідно свого віку.

Обладнання: ілюстративний матеріал із зображенням перелітних і осілих птахів, аудіозапис мелодії із альбому «Пори року» П.І. Чайковського.

Хід уроку

І. Оргмомент.

ІІ. Ранкова зустріч

1. Привітання.

2. Робота з календарем (природничим, історичним, народним).

3. Обмін новинами.

4. Планування робочого дня.

ІІІ. Оголошення теми дня: «Зимуючі птахи».

ІV. Емоційне налаштування.

Лунає мелодія із альбому « Пори року» П.І. Чайковського. На фоні тихої музики.

Вчитель читає вірш з поезії Лесі Українки « Мамо, іде вже зима…»

«Мамо, іде вже зима,
Снігом травицю вкриває,
В гаю пташок вже нема…
Мамо, чи кожна пташина
В вирій на зиму літає?» —
В неньки спитала дитина…

- Між ким відбувається розмова?

- Про що питає дитина?

- Як ви думаєте, чому пташки відлітають у вирій?

- Чи всі відлітають ?

V. Інтерактивна гра «Перелітні та зимуючі птахи».

На дошці малюнки пташок нашої місцевості.

- Яких пташок ви знаєте?

- Яких з них можна побачити і влітку і взимку?

- Чому одні птахи відлітають, а інші залишаються?

(Відповіді дітей)

Висновок. Отже, птахи, які живляться комахами і рослинами відлітають у теплі краї.

А птахи, які можуть знайти взимку собі їжу, називаються зимуючими або осілими.

VI. Гра «Чи правильне твердження?»

Сороки, галки, ворони, горобці, голуби залишаються зимувати, бо в них не вистачає сил для перельоту в теплі краї? (Відповіді дітей)

VII. Ситуативно-мовленнєва гра «Переконай».

Уявіть, що одна ластівка не хоче відлітати в теплі краї. Адже у вирій дуже далека та важка дорога, потрібно багато сил, щоб здолати цей складний шлях. Переконайте пташку, що їй просто необхідно летіти у вирій.

VIII. Обміркуй.

Читання вірша:

- Читає вчитель;

- Читають діти;

Синиці голодом намлілись-

Така зима, така зима!

Оце б у вирій полетіти,-

Так батьківщини ж там нема.

- Чому синичка не хоче летіти у вирій?

Висновок. Так, діти, не тільки для людини важливо мати батьківщину, а й для пташок. Взагалі для всього живого.

IX. Робота в щоденниках вражень.

Ми в шкільному саду слухали спів пташок.

Я піклуюся про пташок.

До мене у двір прилітають… .