Я досліджую світ 1 клас - Конспекти уроків - 2020

Чим вимірюють час?

Узагальнена таблиця

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учня

Індекс очікуваного результату

І.

Ранкова зустріч.

1. Привітання.

2.Обмін інформацією.

Робота в групах «Хто раніше?»

3. Щоденні новини.

4. Групове заняття

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 7.2-3

2 МОВ 1.1-2

2 СЗО 4.4-6

ІІ.

З’ясування суб’єктного досвіду учнів з проблеми, що вивчається.

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Використовує інформацію, отриману з книг, фільмів тощо

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Пояснює (спираючись на власний досвід і думки старших), навіщо людині знати точний час

Дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях

2 МОВ 1.1-1

2 ПРО 2.1-1

2 МОВ 1.7-2

2 ГІО 1.1-1

2 СЗО 1.4-6

ІІІ.

Відтворення в різних видах діяльності знань про годинник як прилад для вимірювання часу

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Творить нові слова, замінюючи звук (або букву) у слові і пояснює значення нового слова

Використовує інформацію, отриману з уже відомих або запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати

Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих

Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями за допомогою дорослих Демонструє іншим результати власної діяльності

Розрізняє ситуації, коли він/ вона або інші люди потребують допомоги

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку

Розв’язує повсякденні проблеми математичного змісту, що містять групи пов’язаних між собою величин

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань

Пояснює, що життя кожного покоління відрізняється від життя іншого

Читає слова з вивченими буквами

Описує найважливіші винаходи людства

2 МОВ 1.7-2

2 СЗО 4.4-6

2 МОВ 4.2-1

2 ПРО 2.1-1

2 ТЕО 1.1-1

2 ТЕО 1.1-2

2 ТЕО 1.4-2

2 ТЕО 1.5-1

2 СЗО 1.3-3

2 ГІО 7.2-2

2 МАО 1.2-1

2 ТЕО 2.1-1

2ГІО 1.3-3

2 МОВ 2.2-2

2 ПРО 3.3-10

ІV.

Відтворення в різних видах діяльності знань про одиниці вимірювання часу

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Складає і записує короткі речення (3—4 слова) з вивченими буквами

Розв’язує повсякденні проблеми математичного змісту, що містять групи пов’язаних між собою величин

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку

Аналізує явища живої природи у різні пори року (восени, взимку, навесні, влітку)

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Виконує дії додавання і віднімання чисел у межах 20 без переходу через розряд

2 СЗО 4.4-6

2 МОВ 3.1-1

2 МАО 1.2-1

2 ГІО 7.2-2

2 ПРО 3.1-4

2 МОВ 1.1-1

2 МАО 3.3-2

VІ.

Підведення підсумків заняття

.

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Позначає час на зображенні / макеті циферблату годинника зі стрілками

Передбачає, якого результату досліджень він/ вона очікує

Провадить (самостійно) прості досліди

Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 7.2-3

2 МАО 1.3-4

2 ПРО 1.2-2

2 ПРО 1.4-1

2 ПРО 2.2-1

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

Колом сонечко іде,

За собою день веде.

Станьмо разом , станьмо в колі —

Станем сонечком у школі!

- Прийшов час ранкової зустрічі, займіть свої місця у колі друзів.

(Діти стають у коло парами обличчям один до одного)

Доброго ранку, Доброго дня!

Хай плещуть долоньки, (торкаються долонями один одного)

Тупають ніжки, (беруться за руки, тупають ніжками)

Працюють голівки (нахиляють голову вліво-вправо)

Та сяють усмішки. (посміхаються один одному)

Доброго ранку,

Доброго дня!

Бажаєте ви,
І бажаю вам я! (помахом руки вітаються з усіма)

2. Обмін інформацією. Робота в групах «Хто раніше?»

Діти отримують картки із зображенням цифрових годинників різного кольору і об’єднуються в групи з годинниками однакового кольору. В групах діти кожен на своєму годиннику пишуть о котрій годині вони прокинулися і визначають, хто з дітей встав раніше за всіх. Потім дитина в кожній групі, котра раніше всіх прокинулася, зі своїм годинником повідомляє свій час для інших груп. Так визначається дитина, котра раніше всіх прокинулася в класі. Їй надається слово розповісти, о котрій вона лягла спати ввечері, що наснилося вночі, чи легко було прокидатися вранці.

Результат пошуку зображень за запитом "цифровий годинник малюнок" Результат пошуку зображень за запитом "цифровий годинник малюнок" Результат пошуку зображень за запитом "цифровий годинник малюнок" Результат пошуку зображень за запитом "цифровий годинник малюнок" Результат пошуку зображень за запитом "цифровий годинник малюнок"

3. Щоденні новини

Вчитель обирає помічника, який повідомляє учням класу дату дня, назву місяця, погоду, кількість присутніх.

Вчитель оголошує іменинників цього дня. Якщо в класі є діти з такими іменами, всі вітають їх посмішками і обіймами.

- Розкажіть, а що цікавого вже сталося з вами цього ранку?

4. Групове заняття

- Діти, а хто може сказати, скільки часу пройшло від першого нашого уроку?

Якщо діти самі не можуть назвати, допомогти їм пригадати назви місяців, порахувати кількість днів в кожному з них, визначити, скільки днів діти навчаються.

- Погляньте, скільки часу ви вже здобуваєте нові знання! Як швидко плине час!

Проблемне питання — А чи можна побачити час?

(Обговорення питання)

ІІ. З’ясування суб’єктного досвіду учнів з проблеми що вивчається

1. Бесіда за інтерактивним малюнком

- Розгляньте малюнок і скажіть, чим люди вимірюють час?

- Полічіть, скільки годинників на малюнку. Знайдіть електронний, пісочний, маятниковий, механічний…

- Які годинники є у вашому домі?

- На який місяць вказує стрілка зараз? Які місяці з ним сусідять?

- Чи зможете ви назвати всіх, хто сидить на каруселі?

- Який другий літній місяць? А перший зимовий? Який місяць посередині осені?

- Знайдіть, де знаходиться наш поточний місяць.

- Чи знаєте ви, чому два стовпчики у календарі виділені червоним?

- Скільки днів у лютому цього року? У який день тижня він починається і в який закінчується?

- А у вашому домі є календар на 2020 рік? Чи заплановані у вас важливі події на лютий — сімейні свята, поїздки, різні справи?

- Спробуйте уявити майбутнє. Що ви хотіли б змінити, а що залишили б як є?

ІІІ. Відтворення в різних видах діяльності знань про годинник як прилад для вимірювання часу

1. Визначення назви приладу для вимірювання часу. Відгадування загадки.

- Послухайте загадку. Відгадка підкаже, чим люди навчилися вимірювати час.

Ніг не маю, а ходжу,
Рота не маю, а скажу,
Коли обідати, коли спати,
Коли роботу починати. (Годинник)

- Що таке годинник? Що ви про нього знаєте?

2. Аналітико-синтетичні вправи зі словом «годинник».

- Спробуйте викласти це слово на парті рахунковими паличками.

- Скільки букв у цьому слові?

- Назвіть звуки, що позначає кожна літера.

- Які однакові літери є в цьому слові? Скільки їх?

- Яким звуком починається це слово? Яким закінчується?

- Якими літерами вони позначаються на письмі?

- Складіть і запишіть власне речення зі словом «годинник».

Зачитування речень, складених учнями.

3. Перегляд презентації про історію виникнення годинників з наступним обговоренням

Джерело: сайт «Всеосвіта» https://vseosvita.ua

- Які годинники ви запам’ятали?

- Про який годинник ви чули вперше? Що про нього запам’ятали?

4. Робота за малюнком в підручнику (с. 54 з. 1)

Діти пригадують побачену презентацію, називають годинники, подані у завданні, розташовують їх у порядку виникнення від найстарішого до найсучаснішого, читають утворене слово.

- Що таке година? (відповіді дітей)

- Де можна побачити години? (відповіді дітей)

5. Знайомство з позначками на годиннику

Демонстрація годинника. Дітям роздаються листочки із зображенням годинника.

Результат пошуку зображень за запитом "годинник"

Кожен на малюнку знаходить і підписує годинникову стрілку, хвилинну стрілку, циферблат, називає числові позначки.

6. Визначення часу за годинником (с. 54 з. 2)

Діти розглядають час, зображений на годинниках, намагаються точно назвати час (години і хвилини), позначений на них.

7. Розв’язування повсякденних проблем математичного змісту із застосуванням годинника (с. 55 з. 3)

- Діти, хто може навести приклади життєвих ситуацій, в яких неможливо обійтися без годинника?

- Спробуйте розв’язати завдання, для цього вам потрібно виконати обчислення з годинами.

Вчитель вголос читає задачі, а учні на макетах годинників відкладають вказані години і рахують час.

ІV. Відтворення в різних видах діяльності знань про одиниці вимірювання часу

1. Визначення назви системи для відліку великих проміжків часу. Розгадування ребусу.

Діти записують і читають слово, яке утворили.

2. Аналітико-синтетичні вправи зі словом «календар».

- Порахуйте кількість складів у цьому слові?

- Скільки відкритих складів?

- Скільки закритих складів?

- Спробуйте з букв цього слова утворити нові слова. (діти записують нові слова, зачитують, рахують, хто більше слів склав)

3. Визначення спільних елементів календарів різних видів

Результат пошуку зображень за запитом "календарі"

Демонстрація різних видів сучасних календарів.

- Що спільного у всіх цих календарів?

4. Практична робота з календарем

Результат пошуку зображень за запитом "календар2020 року"

Кожна дитина отримує календар і шукає назви місяців, назви днів тижня.

- Скільки місяців ви нарахували? Чому їх 12?

- Як у календарі позначено суботу і неділю?

- Чому деякі числа позначені червоним кольором?

- Відшукайте числа, позначені червоним кольором, і назвіть свято цього дня.

- Відшукайте в календарі дату свого народження. Намалюйте торт біля неї.

- Знайдіть сьогоднішню дату і обведіть кружечком.

- Порахуйте скільки днів у лютому?

- Порахуйте скільки днів до канікул?

5. Розв’язання завдань природничого змісту із застосуванням календаря (с.55 з. 4-5)

Результат пошуку зображень за запитом "берізка" Результат пошуку зображень за запитом "ластівка"

Діти інсценізують задачі з підручника. Вони отримують картки із назвами місяців, шикуються по порядку.

Решта дітей отримують картки із зображенням берізки або ластівки і об’єднуються у відповідні групи. Одна група отримує завдання повідомити інформацію про берізку, інша — про ластівку. А також рахують скільки місяців берізка спала без листочків, а скільки з листочками; скільки місяців ластівки живуть в Україні, а скільки — у теплих краях.

Потім пробують скласти свої задачі, у розв’язанні яких стане в нагоді календар.

V. Підведення підсумків заняття

1. Робота з хмарами слів

- Виберіть із хмари слів назви видів годинників.

- Які годинники ви бачите в класі?

Джерело: сайт «Світич» https:// svitdovkola.org

- Хлопчики обирають з хмари слів одиниці часу, які показує годинник. А дівчатка — одиниці часу, які може показати календар.

- Чому слова різного розміру?

Джерело: сайт «Світич» https://svitdovkola.org

2. Визначення настрою за допомогою стікерів.

Було цікаво………

Було важко……..

Тепер я можу…….

Я навчився…….

Мене здивувало…….

Мені захотілось…..