Я досліджую світ 1 клас - Конспекти уроків - 2020

Тварини восени

1. Вправа на знайомство.

Роздайте дітям картинки з Додатка 1 та запропонуйте по черзі привітатися, назвати своє ім’я і назву зображеної на картинці тваринки.

Наприклад: «Доброго ранку, мене звати Оленка. У мене є зайчик». Решта учнів відповідають: «Доброго ранку, Оленко».

2. Практична вправа «Засели осінній ліс мешканцями».

Діти відгадують загадки.

Той, у кого є картка — відповідь, пояснює, де мешкає ця тварина, прикріпляє картку на ілюстрацію осіннього лісу.

1. Сірий, зубастий.

По полю блукає, ягнят шукає. (Вовк)

2. Взимку ляже спати,

Дядько волохатий.

Лиш тоді устане,

Як весна настане. (Ведмідь)

3. Сама мала, шубка пухка.

з гілки на гілку стрибає,

шишки, горіхи збирає. (Білка)

4. Дивний звірок.

Круглий, мов клубок,

Голки стирчать,

Спробуй узять. (Їжак)

5. Пара довгих вушок,

Сіренький кожушок.

Скорий побігайчик.

Як він зветься? (Зайчик)

6. День і ніч я стукаю,

Всі дерева слухаю. (Дятел)

7. Ця свиня живе у лісі,
Спить, зарившись в тепле листя,
Має ікла і щетину,
Жолуді збира всю днину.
Як же зветься цей іклан?
Знають всі, що це — … (кабан).

8. Як олень, та більший трохи,
Він розлогі має роги.
Ця тварина, ще говорять,
Любить їсти мухомори.
Хто ж це, дітки? Знає хтось?
Це рогатий, мудрий…(лось).

9. Він у лісі — принц казковий —
Благородний, гоноровий.
Граціозно, наче кінь,
Лине в синю далечінь.
Роги пишні, як корону,
Носить гордо для фасону,
Не зніма вночі і вдень.
Це прекрасний звір — …(олень).

10. Ця красуня у лісочку
Носить золоту сорочку,
В неї пишний хвіст, а зуби
Ще нароблять зайцям згуби!
Вовка-братика сестричка,
Хитра молода …(лисичка).

3. Вправа «Впізнай пташку»

Діти об’єднуються в групи.

Завдання: впізнати пташку та віднести її до певної групи.

Картинки для детей «ласточка» (35 картинок) | Ласточки, Животные ...

4. Гра-руханка «Перелітні чи осілі?»

- Я буду називати птахів: якщо перелітні — махаєте крилами, осілі — присідаєте.

(Ластівка, лелека, синичка, голуб, журавель, горобець, соловей, жайворонок, дятел, дикі гуси, зозуля, ворона, шпак, снігур).

5. Математика у довкіллі.

Запропонуйте учням розглянути малюнок у підручнику на с. 58.

Запитання для обговорення:

- Скільки тварин зображено на малюнку? (12)

- Скільки тварин зимують в Україні, а скільки відлітають у вирій? (Зимують 9, відлітають 3.)

- Яких тварин більше — тих, що зимують в Україні, чи тих, які відлітають?

- Скільки тварин мають крила? (5) Голки? (1) Жало? (1)

- Яка тварина найбільша? Яка найменша?

6. Вправи на завершення заняття.

7. Гра «Галявина бажань».

Діти сідають на килимок.

Уявіть, що ви сидите не на килимі, а в лісі на лісовій галявині. Вона чарівна і здійснює бажання (реальні або фантастичні). Кожна дитина по черзі загадують свої бажання:

✵ Якби я був зайчиком восени, я б …

✵ Якби я була білочкою восени, я б …

✵ Якби я був їжачком восени, я б …

✵ Якби я був ведмедиком восени, я б …

✵ Якби я був жучком восени, я б …

✵ Якби я була рибкою восени, я б ….

8. Вправа «Соняшник»

Покладіть перед кожним учнем на парту великий та маленький соняшники.

Учень має обрати соняшник в залежності від своєї активності на уроці: великий — він був дуже активним та старанним, маленький — він був не дуже активним. Запропонуйте дітям домалювати своїм соняшникам ротик:

✵ усмішка — урок сподобався;

✵ куточки ротика вниз — урок не сподобався;

✵ пряма лінія — не визначився/ визначилася.

Додаток 1.

Картинки для детей «ласточка» (35 картинок) | Ласточки, Животные ...