Я досліджую світ 1 клас - Конспекти уроків - 2020

Прихід зими

Мета. Ознайомити дітей із характерними ознаками зими в живій і неживій природі, з причинами, що зумовлюють зміни в природі; учити спостерігати за природними явищами, фантазувати, робити висновки; розширювати знання учнів про природу лісів, парків та їхніх мешканців узимку; розвивати уміння встановлювати причини і наслідки явищ; виховувати любов до природи, відчуття радості від спілкування з нею.

Хід уроку

1. Вітання.

- Доброго дня, діти! З яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи?

- Послухайте казку про…

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає,

Сріблом все вкриває. (Зима)

- Так, це казка про зиму.

Одного холодного осіннього дня Земля дуже змерзла і засумувала. Вона тремтіла від холоду і не могла заснути, хоч вже б давно могла відпочивати. Холод їй не давав зосередитись, а дощ лив і лив. Як тут заснеш? Земля не спала, а дрижала від холоду і сирості .

І тут з’явилася Зима, щоб Землі допомогти. Махнула вона білим-білим крилом, і на Землю посипались лапаті сніжинки. А лапаті вони були тому, що взялися за руки, щоб скоріше накрити все довкола пухнастою білою ковдрою і зігріти. Так вони летіли всю ніч і цілий день, ще й всю наступну ніч, а на ранок довкілля не можна було впізнати! Земля зігрілась під пухкою периною, позіхнула і, солодко заснувши, почала дивитись кольорові сни. А сніжинки і далі кружляли в небі, тільки тепер вони були легенькі і по одній кружляли у вальсі.

Зима задоволено глянула на свою роботу. І щоб Осінь більше не повернулась, махнула прозорим крилом — і на Землю прийшов Мороз. Він засклив усі річки, ставки і озера, збудував чарівні мости, і тепер можна було йти навіть по топкому болоту! А Землі було дуже тепло, бо закутана вона була у пухову білу перину!

- А зараз давайте візьмемось всі за руки, як сніжинки закружляємо в танку.

2. Щоденні новини.

Робота з календарем.

- Який сьогодні день тижня? Чому він так названий? (понеділок — після неділі). Який був вчора? Який буде взавтра?

- Яке число сьогодні?

- Який місяць? Як ви думаєте: чому він так названий? (грудень — грудки).

- Яка пора року настала?

- Які зимові місяці ви знаєте?

Зима

Вірш — гра

За снігами та вітрами

Їде білими санками

Королева — білосніжка —

Роздає усім потішки!

«Королева — зима» танцює в середині кола, символічно роздаючи дітям зимові подарунки: сніжинки, сніговички, новорічні кульки(малюнки). Діти їй підказують: «Хочемо снігу багато!», «Хочемо лижі!», «Хочемо Новорічного свята!», «Та щоб доріг не замітала», «Та щоб не довго гостювала».

3. Групове заняття.

- А зараз ми об’єднаємося в групи: сніжинки, сніговички і новорічні кульки.

- «Сніжинки»: вирізують з паперу сніжинки для прикрашування класної кімнати;

- «Новорічні кульки»: намалювати малюнок «Новорічна ялинка»;

- «Сніговички»: виліпити з пластиліну сімейку сніговичків.

- Гра «Що буває взимку». Кожна група називає, що буває взимку: сніг, мороз, бурульки, санки, ковзанки і так далі.

4. Обмін інформацією.

Крісло автора.

- Розповісти цікаву історію про сніжинку і про початок зими.

5. Теми для щоденника вражень.

- Перший зимовий день;

- Що змінилось в саду?