Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Зображення людини в русі. «Зимові ігри та розваги»

Мета: продовжувати ознайомлювати із пропорціями людської фігури; надавати початкові відомості про правила малювання людської фігури, що рухається; закріплювати знання про основи композиції; розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховувати акуратність, увагу.

Обладнання: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день, добрий час,

Сонце щиро сяє.

Наш веселий третій клас

Всіх гостей вітає.

Добрий день, добрий час,

Хай все добре буде в вас!

- Доброго дня, сідайте будь ласка.

- Сьогодні ми знову поринемо в світ Образотворчого мистецтва , де ми працюватимемо разом і звичайно розраховую на вашу підтримку та допомогу. Кожному з вас хочеться побажати на цьому уроці бути:

У — успішним

С — самовпевненим

П — працьовитим

І — інформованим

Х — хоробрим

У — уважним

Тобто побажати Успіху!

- Сонечко. Намалювати рукою в повітрі сонце (Круг, очі, посмішку, промінці), якщо діти здогадались, то малюють разом з вчителем.

Перевірка наявності художніх матеріалів.

- Тепер уважно подивіться на свої матеріали. Чи у нас є все? Для уроку нам потрібно: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Бесіда про зиму.

- Відгадайте загадку, слухайте уважно.

Стало біло навкруги —

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я - ....( зима )

- Розгляньте ілюстрації. Скажіть, зима — весела чи сумна пора року? Доведіть свою думку.

- Чи подобається вам гуляти на вулиці взимку?

Image

Image

- Розгляньте, діти, наступні ілюстрації. Чому зиму вважають веселою порою року?

- В які ігри ви зазвичай граєте взимку?

Image

Image


2. Діти декламують вірші.

- Пригадайте віршики про зиму, зимові свята.

1. Ой, весела в нас зима!

Веселішої нема!

Грає срібними зірками,

В’ється синіми димками,

Снігом землю обійма!

2. Сніговик, морквяний ніс,

Вгору віника підніс

І питає: - перехожі,

Чом на мене ви не схожі?

Я стою, а ви в бігах,

Ви у пальтах, у шапках…

А скажіть, у вас носи

Як у мене, для краси?

3. Здрастуй, зимонько-зима,

Всі ми раді недарма,

Ліг сніжок у дворі —

Час погратись дітворі.

4. Ковзани і санки, сніжки та лижня —

Гуляємо зранку ми кожного дня.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми будемо рисувати зимові розваги дітей. Зображення людини в русі. Ми будемо вчитися передавати людину за допомогою простого олівця.

Моменти рухів людини, зазвичай, передаються відповідними позами, жестами, ракурсами, світлотінню, кольором, різними техніками і матеріалами. Щоб відтворити фігуру людини в русі, визначивши пропорції тіла, визначають напрям руху постаті.

- Після того, як дізналися назву теми для досягнення успіху необхідно сформулювати завдання уроку. Це може зробити кожен із вас, використовуючи формулу:

«Після цього уроку я зможу:

• Пояснити…

• Створити…

• Набути навички в роботі…

• Проаналізувати…,

тобто учні мають усвідомити власні очікування від уроку.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Зимові розваги завжди любили і люблять діти в усьому світі. З часом діти виростали, а свою любов до зимових розваг не полишали. Так зимові розваги переросли у зимові види спорту, які згодом включили до Олімпійських ігор — найпрестижніших в усі в усьому світі. Вони проводяться раз на чотири роки. Олімпіада є літня та зимова, або біла. На час проведення Олімпійський ігор припиняються усі війни чи воєнні конфлікти на знак примирення, доброї волі жителів усієї планети. Олімпійський девіз: «Швидше! Вище! Сильніше!»

Image Image Image

Технологія « Уяви себе» за картиною

• Як ви думаєте, про що ця картина?

• Що зображено на ній?

• Яке небо на картині?

• Як зображено ялинка?

• Що найбільше сподобалося вам у цій картині?

• Який настрій викликає картина?

• Якій заголовок можна дати цій картині?

Image

V. Вивчення нового матеріалу

1. Слово вчителя

Пропорції будь якого живого організму, який розвивається та зростає, змінюються. Ці зміни виразно видно в людській фігурі. Пропорції дитини дуже відрізняються від пропорцій дорослої людини. У дорослої людини розмір голови складає 1/7 частину всього її зросту, а в дитини 4-5 років — 1/4 або 1/5 частину. Існують певні співвідношення частин тіла: кінці пальців опущеної руки дорослої людини, коли вона стоїть, знаходяться трохи нижче за середину стегна. Стегно дещо довше за гомілку. Передпліччя коротше за плече.

Коли людина рухається, положення окремих частин її тіла змінюється за певними правилами. Так, фігура, яку ми зображуємо, завжди має бути врівноваженою, інакше глядачам здаватиметься, що вона падає.

Художники зазвичай починають малювати людську постать зі схеми, що відображає

розташування кісток у скелеті. А потім «нарощують» м’язи, додають одяг.

Image

(Учитель пропонує учням розглянути пропорційної будови людської фігури, звертає увагу на співвідношення окремих частин тіла.)

2. «Мікрофон» або гра «Ланцюжок»

- Діти , передаючи мікрофон потрібно вам по черзі назвати слова, кольори і відтінки рисунка який ви бачите просто зараз.

Image

3. Підготовча вправа

- Діти, перед вами лежить альбомний лист розділений на 9 квадратів. Тепер зафарбуйте ці квадрати у кольори зими, які на вашу думку нагадують вам зиму.

- Хто виконав піднімає руку.

- А зараз встаньте будь ласка біля своїх парт і покажіть мені лижника. Тепер замріть. Це у нас вийшов рух лижника так вони рухаються.

- Молодці. Сідайте.

4. Демонстрація зразка

- Сьогодні ми будемо рисувати зимові розваги. А зараз давайте і ми спробуємо намалювати та розфарбувати.

ImageImage

5. Пояснення до творчого завдання. Аналіз схем зображення тіла людини в русі.

- Перед тим, як малювати - намітьте вісь симетрії. Визначте середину будови тіла — місце де з'єднуються ноги і тіло. Побудуйте схему основних ліній рук, ніг, плеч. Голови позначте овалами. Промалюйте контури тіла і розмальовуйте.

Правильно передавайте пропорції та пози тіла в русі.

- Ще раз звертаю вашу увагу на розміщення зображення

Ви вже знаєте, що аркуш паперу можна розташовувати горизонтально або вертикально.

- Якщо художник хоче показати велику гірку де граються діти, він розміщує зображення вертикально. А якщо зображено великий простір і митець підкреслює, що дітям необхідно для їхньої гри багато снігу, то малюнок розташовується горизонтально.

Спочатку придумайте й намалюйте пейзаж, снігову гірку, ковзанку, куточок засніженого парку. Фігури, розташовані ближче до нас, зробіть більшого розміру, ніж віддалені. Коли ви малюєте людину в русі, пам’ятайте, що руки та ноги ми можемо зігнути тільки в тих місцях, де кістки з’єднуються між собою за допомогою суглобів.

ImageImageImage

(Схеми послідовності малювання постаті людини повинні бути розташовані на видноті під час усього процесу малювання.).

6. Фізкультхвилинка (Відео)

VІ. Практична робота

1. Інструктаж з ТБ

1. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.

2. Не можна працювати несправним і тупим інструментом, використовувати інструмент лише за призначенням.

3. Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.

4. Не носити з собою різальних і колючих інструментів, вони мають бути в школі.

5. Інструменти та обладнання мають зберігатися в призначеному місці.

6. Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку , а після роботи акуратно прибрати його

2. Інструктаж щодо виконання робіт.

1. Уявімо композицію і починаємо малювати.

2. Зробіть начерк майбутнього малюнка.

3. Якщо ви будете малювати радісний і сонячний день — використовуйте білі, голубі, ніжно фіолетові кольори та їх поєднання, а якщо пасмурний день — комбінацію більш насичених холодних кольорів.

4. Діти є головні персонажі ваших робіт. Тому, коли будете малювати власні роботи, пам'ятайте, що головне в творі, до чого необхідно привернути увагу глядача, завжди малюють більшого розміру.

3. Самостійна практична діяльність учнів.

- За власним вибором: зображення веселих зимових ігор з урахуванням формату та розміру зображення.

- Отже приступаємо до роботи. Якщо у вас у когось не виходить то піднімайте руку і я підійду до вас.

Учні виконують творчу роботу. Надаю індивідуальну допомогу.

VІІ. Підсумок уроку.

1. Прийом «Рюкзак»

- Завершуючи урок, давайте також зберемо наш рюкзак, щоб узяти в дорогу знання, уміння та настрій сьогоднішнього уроку.

Я знаю______________________________________

Я вмію______________________________________

Мій настрій______________________ тому, що ________________________________________________

Тему «Зображення людини в русі» необхідно вивчити тому, що______________________________________________

Учні зачитують свої враження та кладуть аркуш до рюкзака, який тримає вчитель.

2. Перегляд та оцінювання дитячих робіт.

- Тепер коли ви зробили. Давайте перевіримо ваші роботи.

- Зараз вийдуть усі дівчатка покажуть свою роботу, а потім хлопчики..

- Молодці! Супер! Добре!

3. Прибирання робочих місць.

- Прибираємо свої робочі місця : скласти відповідний інвентар, вимити пензлі.

- Миємо руки з милом і витираємо рушником.