Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Створення малюнка «Зайчик-вуханчик»

Мета: вчити поєднувати процес зображення з грою; поглибити знання дітей про зайця (зовнішній вигляд,спосіб життя та пересування); закріплювати уміння дітей правильно розподіляти місце для творчості на папері; розвивати творчу уяву, інтерес до образотворчої діяльності; виховувати дбайливе ставлення до тварин, бажання працювати акуратно та самостійно.

Інтеграція: читання.

Міжпредметні зв’язки: «Я досліджую світ», українська мова.

Обладнання: відео презентація.

Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні:

- своєчасно готується до уроку;

- співпрацює в групі;

загальномовленнєві:

- зосереджено слухає вчителя і товаришів, говорить не поспішаючи, чітко, вільно в процес ідіалогічного і монологічного мовлення;

загальнопізнавальні:

- виконує творч ізавдання в контексті навчальних завдань;

інформаційно-комунікативна:

- створює висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію;

загальнокультурна:

- діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

громадянська:

- прагне охороняти рослини і тварини рідного краю;

здоров’язбережувальна:

- дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку.

Хід уроку

I. Орг. момент.

- Чи все необхідне до уроку ви приготували?

Голова — щоб слухати.

Вуха — щоб чути.

Очі — щоб усе бачити.

Руки — щоб їх піднімати.

Серце — щоб усе відчувати і сприймати.

З’ясування емоційної готовності до уроку.

- Охарактеризуйте свій настрій, внутрішній стан за допомогою одного слова (дієслова або прикметника).

Обміняйтеся побажаннями на урок зі своїм сусідом по парті.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Перегляд фрагменту мультфільму «Котик і Півник» (1,5-2 хвилини)

https://www.youtube.com/watch?v=6KoIWlxiMrs

2. Бесіда

- Як називається казка?

- Назвіть головних героїв?

- До якої групи тварин відноситься Котик і Півник? А Лиска?

- Назвіть диких тварин, які проживають в лісі?

3. Робота з книжкою образотворчого мистецтва

- Відкрийте книгу на с.62, подивіться уважно і, можливо, малюнки зимового лісу надихнуть вас, і хтось забажає доповнити свої відповіді.

- Розглядаючи малюнки, давайте дамо відповідь на питання біля синього знаку питання.

- Можливо, хтось уважний і кмітливий та вже прочитав у правилі, як називаються картини, на яких зображають тварин? (анімалістичні), а митці? (анімалісти)

III. Повідомлення теми і задач уроку, оголошення очікуваних результатів.

- Сьогодні на уроці ми будемо дізнаватись багато нового не тільки з образотворчого мистецтва, але і з інших предметів, навчимось гарно малювати тварину, тож станемо анімалістами і створимо чудовий малюнок, а ось кого саме будемо зображати ви дізнаєтесь відгадавши ребус.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Ребус

Image

(ЗА ЛІТЕРОЮ «Я» «Ц», виходе заєць)

2. Відгадування загадок

(Загадують завчасно підготовлені учні )

Влітку ходить, бродить лісом.

Все трощить важка нога.

Взимку він, накрившись хмизом,

У барлозі спать ляга.

(Ведмідь)

Сірий, зубастий,

По полю блукає,

Ягнят шукає.

(Вовк)

Вона руденька, ще й хитренька,

Не велика й не маленька.

Вона — вовчику сестричка,

А звуть її …

(лисичка)

Боюсь я вовка і лисицю,

Боюсь мисливської рушниці,

Тому від страху перед ними

Я сплю з відкритими очима.

(Заєць)

3. Робота над скоромовкою в групах

- Пригадайте, яку скоромовку ми вивчили на уроці «Читання» пов’язану з цією твариною?

- Зараз і перевіримо, яка група (ряд) швидше вимовить, ті і перемогли.

Заєць зілля з’їв у Зіни,

Захотів заїсти сіном.

Зіна зойкнула у сінях:

Де ж узяти зайцю сіна?

4. Бліц-опитування від Зайчика

- Про кого мова в скоромовці?

- Що хотів скуштувати головний герой?

- За метою висловлювання, яке останнє речення?

- Доберіть синоніми до слова зайчик.

- Молодці, гарно знаєте українську мову.

5. Пальчикова гімнастика (пальчиками імітуємо дії зайчика)

Наші пальчики маленькі,

Наші пальчики гарненькі.

Можемо із пальчиків

Ми зробити зайчиків.

Зайчик вушками пряде,

По сніжку гуляти йде.

Image

6. Робота в парах

- Продовжуючи нашу тему зайчиків, ми зараз попрацюємо в парах. Вам потрібно пригадати порядковий рахунок і поєднати цифри, якщо гарно впораєтесь із завданням, в подарунок отримаєте малюнок з посмішкою головного героя нашого уроку.

7. Опрацювання вірша «Капустонька»

Покинута, занедбана на лугу,
Зеленіє капустонька в снігу,
А до неї стежечку не одну
Протоптали ніженьки по лану.
Догадайтесь, дітоньки, ви самі,
Хто ці робить стежечки у зимі.
Я вам в цьому віршику не скажу,
Бо сам ще раз подивитися побіжу.

1) Робота над заголовком

— Прочитайте назву вірша.

— Як ви вважаєте, про що йтиметься у вірші?

2) Читання вірша вчителем

— Який настрій викликав вірш?

3) Словникова робота

Занедбаний — неохайний, за яким не доглядають.

Читання стовпчиків слів на одному диханні

Занедбана   капустонька

стежечку   протоптали

ніженьки   дітоньки

— Прочитайте слова, які мають м’які звуки.

4) Читання вірша учнями

5) Аналіз вірша з елементами вибіркового читання

— Де знаходиться капустонька?

— Що знаходиться біля неї?

— Хто на вашу думку протоптав стежку до капусти?

— Куди побіг автор?

6) Виразне читання вірша учнями

— Прочитайте вірш вголос, намагаючись передати його настрій.

7) Робота за ілюстрацією

— Розгляньте малюнок. Знайдіть рядки вірша, які проілюстрував художник.

8. Творча робота

1) Читання рекомендацій перед виконанням роботи на с. 63 в книжці.

2) Аналіз зразка

- А ви бачили зайчика? Якого він кольору?

- З яких частин складається тіло зайчика?

- Яка частина найбільша? (тулуб)

- Яка частина найменша?

- Яку форму має голова, тулуб, хвіст, вушка?

3) Робота в альбомі з друкованою основою.

V. Підсумок уроку

1. Презентація та виставка дитячих робіт

2. Рефлексія (на слайді)

Додатки

Капустонька

Покинута, занедбана на лугу,
Зеленієкапустонька в снігу,
А до неїстежечку не одну
Протоптали ніженьки по лану.
Догадайтесь, дітоньки, висамі,
Хтоціробитьстежечки у зимі.
Я вам в цьомувіршику не скажу,
Бо сам ще раз подивитисяпобіжу.

Капустонька

Покинута, занедбана на лугу,
Зеленієкапустонька в снігу,
А до неїстежечку не одну
Протоптали ніженьки по лану.
Догадайтесь, дітоньки, висамі,
Хтоціробитьстежечки у зимі.
Я вам в цьомувіршику не скажу,
Бо сам ще раз подивитисяпобіжу.

Капустонька

Покинута, занедбана на лугу,
Зеленієкапустонька в снігу,
А до неїстежечку не одну
Протоптали ніженьки по лану.
Догадайтесь, дітоньки, висамі,
Хтоціробитьстежечки у зимі.
Я вам в цьомувіршику не скажу,
Бо сам ще раз подивитисяпобіжу.

Капустонька

Покинута, занедбана на лугу,
Зеленієкапустонька в снігу,
А до неїстежечку не одну
Протоптали ніженьки по лану.
Догадайтесь, дітоньки, висамі,
Хтоціробитьстежечки у зимі.
Я вам в цьомувіршику не скажу,
Бо сам ще раз подивитисяпобіжу.

Капустонька

Покинута, занедбана на лугу,
Зеленієкапустонька в снігу,
А до неїстежечку не одну
Протоптали ніженьки по лану.
Догадайтесь, дітоньки, висамі,
Хтоціробитьстежечки у зимі.
Я вам в цьомувіршику не скажу,
Бо сам ще раз подивитисяпобіжу.

Капустонька

Покинута, занедбана на лугу,
Зеленієкапустонька в снігу,
А до неїстежечку не одну
Протоптали ніженьки по лану.
Догадайтесь, дітоньки, висамі,
Хтоціробитьстежечки у зимі.
Я вам в цьомувіршику не скажу,
Бо сам ще раз подивитисяпобіжу.

Капустонька

Покинута, занедбана на лугу,
Зеленієкапустонька в снігу,
А до неїстежечку не одну
Протоптали ніженьки по лану.
Догадайтесь, дітоньки, висамі,
Хтоціробитьстежечки у зимі.
Я вам в цьомувіршику не скажу,
Бо сам ще раз подивитисяпобіжу.

Капустонька

Покинута, занедбана на лугу,
Зеленієкапустонька в снігу,
А до неїстежечку не одну
Протоптали ніженьки по лану.
Догадайтесь, дітоньки, висамі,
Хтоціробитьстежечки у зимі.
Я вам в цьомувіршику не скажу,
Бо сам ще раз подивитисяпобіжу.

Image