Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Зустрічаємо літо! Створюємо аплікацію «Сонце – господар неба»

Мета.

Ознайомити учнів з поняттям «композиційний центр», правилами виділення головного в композиції (розмір, колір);

Формувати естетичні почуття, смак, розвивати вміння визначати головне в композиції, фантазію та уяву;

Виховувати охайність під час роботи.

Обладнання.

Матеріали та інструменти: кольоровий та білий папір, ножиці, клей, клейонки.

Зоровий ряд: картини художників із зображення сонця, де воно є центром композиції; зразки виконаних робіт.

Літературний ряд: загадки, пісні про сонце.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

1. Привітання.

Заглядає сонечко

У наше віконечко

Простягнемо рученьки

До його промінчиків.

Наберем його тепла,

Світла, ласки і добра.

Ними ми поділимось.

Радістю умиємось.

Станемо добрішими,

В навчанні сильнішими.

Літо красне привітаєм

І урок свій починаєм.

2. Перевірка наявності всіх необхідних матеріалів на партах учнів.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота над загадками.

- Для того щоб зрозуміти, що ми зображатимемо сьогодні, відгадайте загадки.

1) За горами, за лісами золотий кружок встає. (Сонце)

2) Удень сяє, вночі зникає. (Сонце)

3) Його не сіють, а воно щодня сходить. (Сонце)

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

- Мабуть ви вже зрозуміли, що сьогодні мова піде про сонце.

Отже, ми сьогодні будемо виконувати аплікацію сонечка.

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.

1. Ознайомлення з інформацією.

- Як ви вважаєте, чому саме сонце так цікавить звичайних людей, художників та майстрів декоративно-прикладного мистецтва?

Сонце у сиву давнину мало багато імен — Солунь, Сурож, Ярунь, Ярбог, Купайло, Хоре, його вважали святим. Сонце — головне джерело світла й тепла, від нього залежить усе в природі, а отже, й сама людина.

Давні люди вважали сонце символом знання, справедливості, милосердя, переможцем неправди й усілякого зла.

В українських селах мами навчали дітей, виряджаючи їх із худобою на луки: «Не кривися з праведного сонечка, не кидай на сонце грудками, бо Бог хліба не дасть».

Чи не найдавнішим є уявлення про сонце, яке живе у морі. Схоже на яєчний жовток, оточене водою, воно прокидається, рухається небом, а на ніч знову ховається на морському дні.

2. Відпочинок під пісеньку про сонячний промінчик

Для того, щоб у нас робота була яскрава, давайте послухаємо пісеньку «Сонячний промінчик», відпочинемо, порухаємося.

https://www.youtube.com/watch?v=TK1TwHvuZ6E

- Яким ви побачили сонечко у нашому музичному ролику?

Image

3. Демонстрація зразків та робіт художників із зображенням сонечка.

Image

4. Повторення теоретичного матеріалу.

- Давайте і ми сьогодні виконаємо аплікацію сонечка, зробивши його яскравим, теплим, усміхненим. Але спочатку пригадаймо, як художники зазвичай зображують головних героїв своїх робіт.

- Правильно, їх виділяють за допомогою розміру та кольору. У справжніх художників є таке поняття — композиція. Ви вже чули це слово на попередніх урока.

- Пригадаймо, що означає слово композиція.

Композиція — це побудова художнього твору, співвідношення окремих частин і елементів, що відповідають творчим задумам, змісту, характеру і призначенню. Говорячи про свої роботи, художники називають їх композиціями. Ви ще багато разів чутимете це слово, адже існують ще музичні й літературні композиції.

Отже, також увагу до головних героїв у роботах образотворчого мистецтва привертають завдяки місцю розташування цих героїв щодо всієї композиції зображення.

5. Інструктаж виконання роботи.

- Сьогодні ви створюватимете композицію під назвою «Сонце — господар неба». Хто буде головною дійовою особою вашої композиції?

- Правильно, сонце. Тому воно має бути великим за розміром.

- Якого кольору сонце?

- Так, воно може бути жовтим, оранжевим та навіть червоним.

Image

6. Розгляд зразків.

7. Інструктаж з безпеки життєдіяльності під час роботи з ножицями та клеєм.

- Перед початком роботи пригадайте правила користування ножицями та клеєм.

8. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk

V. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

Створення композиції «Сонце — господар неба» з урахуванням правил виділення головного в композиції (розмір, колір) в техніці аплікації.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВИСТАВКИ РОБІТ