Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Зимова казка. Скульптор-анімаліст. Робота з пластичним матеріалом. Ліплення з пластиліну героїв казки «Рукавичка»

Мета: ознайомити учнів з терміном «скульптор-анімаліст», закріплювати вміння та навички роботи з пластиліном, повторити прийоми та правила ліплення;розвивати творчу уяву, увагу, спостережливість, пам'ять; розвивати дрібну моторику пальців рук, відчуття об'єму і форми, вміння орієнтуватися в просторі, логічне мислення, творчі здібності; виховувати працьовитість, охайність у роботі.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми: розповідь, бесіда, ілюстрація, демонстрація, інструктаж, робота в групах.

Матеріали та інструменти: пластилін, дощечка, стека.

Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка (мультимедійна).

Міжпредметна інтеграція: читання, математика.

Обладнання: презентація, шаблон рукавички.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1) Привітання

2) Перевірка готовності дітей до уроку

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно

Та працювати старанно!

3) Психологічно-емоційна настанова

У кожного є рукавички червоного і зеленого кольору, якщо у вас гарний настрій підніміть зелену рукавичку, а якщо сумний — червону.

Я бажаю вам, щоб ваш настрій залишався до кінця уроку гарним та позитивним.

4) Бесіда з учнями

- Діти. Всі готові працювати?

Що б дізнатись з чим ми сьогодні будемо працювати на уроці. Відгадайте загадку.

В руки ми його беремо

І старанно добре мнемо

Він м який зі всіх сторін

Зліпить все нам … (пластилін).

- Ми з вами вже працювали з пластиліном?

- Чи знаєте ви з чого виготовляється пластилін? (Відео «Фіксики. Пластилін»).

II. Робота над новим матеріалом.

1) Вступна бесіда

- З чого виготовляється пластилін?

- Що ж можна виготовити із пластиліну?

Шматок пластиліну на парті дрімає,

І чим він стане, ніхто не знає,

Чи квіткою, що радує всіх нині,

Чи пташкою у гіллі на калині.

Ви потрудіться добре всі, будь ласка, —

Наступить диво, оживе прекрасна казка.

- Люди якої професії роблять казку зі шматка пластиліну чи глини?

- Так, скульптори.

- Кожен із вас сьогодні на уроці стане скульптором і власноруч оживить шматок пластиліну. А цей шматок пластиліну стане чарівним, адже буде зігрітий теплотою ваших рук.

Діти, сьогодні нас на уроці

Чарівний світ казок усіх вітає,

Дарує він радість, сміх.

Там диво-дивнеє усіх стрічає,

І нам приносить сотні втіх.

Герої там живуть веселі

Чарівники дотепні і умілі,

А лицарі хоробрі й мужні.

Дружіть із казкою, малята,

І між собою теж дружіть,

Бо з друзями завжди цікаво

І весело на світі жить!

- Як ви вже зрозуміли, сьогодні до нас на урок завітала казка.

- Чи любите ви казки?

- Які казки вам подобаються?

- А чи знаєте ви, що таке казка і звідки вона до нас прийшла?

- Казка — це мудра книжка життя. А прийшла вона до нас із давніх давен. Передавалася із вуст в уста, з покоління в покоління.

Український народ любив і дуже любить казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казок покладено легенди, притчі, перекази. У казкових героїв вони втілювали людей, возвеличували або висміювали їх вчинки, риси характеру.

2) Повідомлення теми уроку

- Сьогодні ми з вами теж побудемо в ролі скульпторів- анімалістів і виготовимо героїв зимової казки...

Де ж усі сховались звірі?

У якій такій квартирі?

Дуже тісна, невеличка -

Це чудова …. (рукавичка).

- Скільки всього звірів було в рукавичці? Назвіть їх. (семеро звірів. Мишка, жабка, зайчик, лисиця, кабан, ведмідь, вовк)

- Хто прийшов перед вовком? (лисичка)

- Хто прийшов першим, а хто останнім? (мишка, ведмідь)

- Назвіть всіх тварин у порядку збільшення: від найменшої за розміром до найбільшої (мишка, жабка, зайчик, лисиця, вовк, кабан, ведмідь)

- Але перш, ніж розпочати практичну роботу нам потрібно згадати ще прийоми ліплення (слайд)

III. Практична робота учнів

1) Підготовка до виконання.

- Ви об’єднані в групи, кожна група ліпить героя казки «Рукавичка» і поселяєте їх у рукавичку. (4 групи по 7 учня)

- У кожній групі на парті є етапи ліплення героїв.

2) Інструктаж ( правила роботи з пластиліном) слайд

1. Перед роботою пластилін потрібно розігріти, розім’яти його руками;

2. Невикористаний матеріал класти у коробку;

3. Не брати пластилін до рота, не торкатися руками обличчя;

4. Не чіпати брудними руками зошити, підручники;

5. Після роботи дощечку потрібно почистити від залишків пластиліну

6. Руки після роботи необхідно витерти серветкою, а потім вимити водою з милом.

3) Виконання роботи під під музичний супровід (пісні до укр. народ. казок)

4) Фізкультхвилинка.

- Час прийшов для відпочинку,

Зробимо фізкультхвилинку!

IV. Демонстрація дитячих робіт. Виставка «У гостях у казки»

Аналіз робіт.

Оцінка власних вражень від роботи на уроці за допомогою «шкали успіху»

Шкала успіху

зелена рукавичка — МОЛОДЕЦЬ

червона рукавичка — СТАРАЙСЯ

V. Підсумок уроку.

- До якої казки ми виліплювали героїв ?

- Яким би ви хотіли бути героєм?

- Чому?

Прибирання робочих місць