Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Здраствуй рідна школо. Графіка, графічні матеріали. Зображення дерева, яке вітає учнів дорогою до школи

Мета:

навчальна: дати учням поняття про графіку та графічні матеріали (на елементарному рівні); познайомити учнів з таким матеріалом як пастель; поглиблювати знання учнів про рівномірне заповнення площини аркуша паперу.

розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати у техніці графіка; розвивати образне мислення, уяву, фантазію.

виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

Тип урок: комбінований урок.

Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів, методичні малюнки вчителя, підручник мистецтво О. Калінченко, Л. Аристова.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, пастель.

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація репродукцій відомих художників, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.

Словничок термінів:

Пастель художній матеріал, який представляє собою спресовані, стерті у порошок фарби, які найчастіше випускаються у вигляді м'яких кольорових олівців.

Графіка це вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній і штрихів, використання контрастів білого і чорного та менше, ніж у живописі, використання кольору.

Композиція — це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.

Хід уроку

1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери

Добрий день, діти!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Дайте відповіді на питання:

- Хто такий митець? / особа, яка займається мистецтвом професійно.

- Чи можемо ми назвати себе митцями? А художниками?

- Що зазвичай зображують художники на своїх картинах?

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

- Сьогодні ми помандруємо у чарівний та казковий світ мистецтва, природи, та гармонії. Познайомитеся з такою технікою малювання як графіка. Також навчитеся створювати дивовижні картини у цій техніці.

4. Вивчення нового матеріалу

Щоранку дорогою до школи учні милуються красивими деревами. Хтось розкішними каштанами у парку, хтось ніжними липами на своїй вулиці, а когось зустрічає розлогий дуб або вітає струнка ялина. у країні образотворчого мистецтва чимало творів, на яких намальовано дерева. У королівстві Графіки їх зображають зазвичай чорно-білими. Щоб провести чіткі лінії, промалювати деталі, застосовують графітні олівці, фломастери, маркери, кулькові й гелеві ручки. Передати м'якість і ніжність зображуваного допомагають вуглина, крейда, кольорові й воскові олівці, пастель.

Розгляньте малюнок у підручнику.

Image

Сьогодні ми будемо працювати пастеллю. Пастель — це художній матеріал, який представляє собою спресовані, стерті у порошок фарби, які найчастіше випускаються у вигляді м'яких кольорових олівців.

Відомі митці які працювали у стилі графіка це Олена Кульчицька, Олександр Аксінін, Георгій Якутович, Василь Кричевський та інші. Розгляньте репродукції їх картин (додаток 1-4).

5. Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

6. Практична робота

Розгляд зразка виробу.

- З яких елементів буде складатися наш малюнок? (дерево, доріжка, кущі)

- Які кольори будемо використовувати?

- Що ви можете сказати стосовно місця знаходження дерева? (воно більше ніж інші предмети).

- Як ви гадаєте, з чим це пов’язано? (бо воно знаходиться ближче до нас).

7. Послідовність створення малюнка (розповідь учителя)

- Спочатку визначимо положення аркуша паперу. Уявіть що і як ви хочете намалювати, та визначте яке положення буде найвдалішим.

- Починаємо малювати з лінії горизонту.

- Далі малюємо ескіз дерева. Воно буде великим, бо знаходиться ближче до нас.

- Далі малюємо доріжку. Але пам’ятаємо ближче об’єкт до нас тим більше він буде. Тому ближче до дерева доріжка буде ширшою, а далі вужчою. (Зразок 1)

- Наступним малюємо дерева на задньому плані. Вони будуть менші.

- Також чітко окреслюємо лінію горизонту. У мене це невеликі холми. (Зразок 2)

- Домальовуємо невеликі елементи: травичку, пень, сонечко, хмарки. (Зразок 3)

- А тепер перетворюємо наш ескіз у кольоровий малюнок. З цим нам допоможе пастель. (Зразок 4)

8. Самостійна робота учнів

Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

9. Підведення підсумків.

Відповісти на питання.

- Що таке графіка?

- Які матеріали можна використовувати для створення картин у стилі графіка?

- З яким матеріалом ми працювали?

- Що таке пастель?

10. Оцінювання. Визначення кращих робіт

Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

Прибирання робочих місць.

Додаток 1. Василь Кричевський

Image

Додаток 2. Олена Кульчицька

Image

Додаток 3. В. Кричевський

Image

Додаток 4. В. Кричевський. «Алушта», 1923

Image