Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Осінні враження. Зображення фруктів або овочів чи ягід у вигляді веселих танцівників на святі врожаю

Мета:

навчальна: дати учням поняття про графіку (на елементарному рівні); познайомити учнів засобами виразності графіки; повторити матеріали за допомогою яких створюють картини в стилі графіка; поглиблювати знання учнів про рівномірне заповнення площини аркуша паперу.

розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати у техніці графіка; розвивати образне мислення, уяву, фантазію.

виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

Тип урок: комбінований урок.

Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів, методичні малюнки вчителя, підручник мистецтво О. Калінченко, Л. Аристова.

Матеріали інструменти: альбом для малювання, простий олівець, кольорові олівці.

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація репродукцій відомих художників, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.

Словничок термінів:

Графіка — це вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній і штрихів, використання контрастів білого і чорного та менше, ніж у живописі, використання кольору.

Композиція — це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.

Натюрморт - різновид малярства, що зображає зірвані плоди, квіти, спійману рибу та здобич мисливців, пізніше додались предмети, з часом букети квітів, композиції овочів, фруктів, посуд тощо.

Image

Хід уроку

1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери

Добрий день, діти!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Дайте відповіді на питання:

- Що таке графіка?

- Які матеріали можна використовувати для створення картин у стилі графіка?

- З яким матеріалом ми працювали на минулому уроці?

- Що таке пастель?

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

- Сьогодні ми помандруємо у чарівний та казковий світ мистецтва, природи, та гармонії. Продовжимо знайомитися з такою технікою малювання як графіка. А також створимо ще одну дивовижну картини у цій техніці.

4. Вивчення нового матеріалу

Сьогодні у країні Образотворчого Мистецтва свято врожаю. Усі радіють, співають, танцюють. На честь свята художники-графіки зобразили дари осені не тільки чорно-білими, а й кольоровими. Їхні помічники — точка, лінія,

штрих і пляма.

Точка, лінія, штрих і пляма — основні засоби виразності графіки.

Розгляньте малюнок у підручнику. С. 12

- Знайдіть на ілюстраціях основні засоби виразності графіки та назвіть їх.

Image

- Сьогодні ми будемо малювати осінні овочі, які танцюють на святі врожаю. Відомі митці також часто зображують фрукти та овочі. Картини на яких зображені овочі або фрукти називають натюрмортом. Розгляньте натюрморти відомих художників. (додаток 1-3)

5.Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

6. Практична робота

Розгляд зразка виробу.

- З яких елементів буде складатися наш малюнок? (овочі, фон)

- Які кольори будемо використовувати?

- Що ви можете сказати стосовно місця знаходження овочів? (вони повинні бути розміщені по середині листка).

7. Послідовність створення малюнка (розповідь учителя)

- Спочатку визначимо положення аркуша паперу. Уявіть що і як ви хочете намалювати, та визначте яке положення буде найвдалішим.

- Починаємо малювати з лінії горизонту.

- Далі малюємо ескіз овочів. Вони будуть великими, бо знаходиться ближче до нас. (Зразок 1)

- Далі малюємо рослини на задньому плані. Але пам’ятаємо ближче об’єкт до нас тим більше він буде. Тому чим далі рослини на фоні, тим менші вони будуть. (Зразок 2)

- Розфарбовуємо малюнок кольоровими олівцями за допомогою крапок, ліній або штриховки. (зразок 3)

8. Самостійна робота учнів

Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

9.Підведення підсумків.

Відповісти на питання.

- Що таке графіка?

- Які засоби виразності запам’ятали?

- За допомогою чого ми створювали сьогоднішні малюнки?

10. Оцінювання. Визначення кращих робіт

- Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

- Прибирання робочих місць.

Додаток 1

Image

Додаток 2

Image

Додаток 3

Image