Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Осінні враження. Зображення айстр або хризантем у техніці штампування

Мета:

навчальна: дати учням поняття про живопис (на елементарному рівні); познайомити учнів з різними видами фарб; повторити що таке теплі та холодні кольори; поглиблювати знання учнів про рівномірне заповнення площини аркуша паперу.

розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати у техніці штампування; розвивати образне мислення, уяву, фантазію.

виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

Тип урок: комбінований урок.

Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів, методичні малюнки вчителя, підручник мистецтво О. Калінченко, Л. Аристова.

Матеріали інструменти: альбом для малювання, паперовий штамп, акварельні фарби, пензлик, баночка з водою.

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація репродукцій відомих художників, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.

Словничок термінів:

Живопис — вид образотворчого мистецтва, пов'язаний з передачею зорових образів за допомогою нанесення фарб на поверхню.

Акварельні фарби — фарби, що складаються з тонко розтертого пігменту, змішаного з розчином рослинного прозорого клею.

Гуаші фарби — виготовляють з суміші кольорових пігментів і клею з додаванням білил. Гуаш зручний в роботі і, що важливо, дає можливість вносити виправлення в процесі роботи.

Акрилові фарби — водорозчинні фарби на основі акрилової смоли.

Олійні фарби — складаються з сухих пігментів і масла. Наприклад, може застосовуватися масло насіння льону, маку чи масло волоських горіхів.

Image

Хід уроку

1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери

Добрий день, діти!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Дайте відповіді на питання:

- Яка зараз пора року?

- Яких кольорів більше восени? Теплих чи холодних?

- Назвіть теплі кольори. Назвіть холодні кольори.

- Що зазвичай зображують художники на своїх осінніх картинах?

- Пригадайте що таке живопис?

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

- Сьогодні ми помандруємо у чарівне та казкове королівство яке називається живопис. Познайомитеся з його жителями. Також навчимося створювати дивовижні картини дивовижним методом штампування.

4. Вивчення нового матеріалу

Ти вже знаєш, що природа завжди надихає митців. Вони створюють картини у різних стилях. На минулому уроці ми працювали у стилі графіка. А сьогодні ми завітали до королівства Живопис.

Живопис - вид образотворчого мистецтва, пов'язаний з передачею зорових образів за допомогою нанесення фарб на поверхню. У королівстві Живопису художники зображають її красу різними фарбами. Фарба, це жителі королівства живопис. Фарби бувають: акварельними, гуашевими, акриловими чи олійними.

- Розгляньте малюнки які намальовані різними фарбами.

- Які особливості у кожної з картин.

- Яких кольорів більше на цих картинах теплих чи холодних.

- Зверніть увагу на малюнки у підручнику.

Як ви гадаєте, якими фарбами намальовано ці картини (акварельними, гуашевими, акриловими чи олійними).

Image

5.Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

6. Практична робота

Розгляд зразка виробу.

- З яких елементів буде складатися наш малюнок? (сама квітка стебельок, фон)

- Які кольори будемо використовувати?

- Що ви можете сказати стосовно розміщення квітів? (вони розміщені по центру).

- Що ви скажете стосовно їх розміру? (одні більші, інші менші)

- Як ви гадаєте, з чим це пов’язано? (бо одні знаходиться ближче до нас, а інші далі).

7. Послідовність створення малюнка (розповідь учителя)

- Спочатку визначимо положення аркуша паперу. Уявіть що і як ви хочете намалювати, та визначте яке положення буде найвдалішим.

- Починаємо малювати з фону. Робимо пензликом дрібненькі плями-крапельки. Колір фону слід робити не дуже яскравим. (Зразок 1)

- Далі малюємо квіти за допомогою виготовлених власноруч штампів.

- Відрізаємо дві смужки. Одну завширшки 6 см а іншу 3 см.

- Надрізаємо дрібненько ці смужки та скручуємо у трубочку. (Зразок 2)

- Розправляємо і формуємо штамп квітки.

- Обираємо колір квітки, наносимо його на штамп і притуляємо до фону.

- Повторюємо дію кілька разів, щоб утворити букет. (зразок 3)

- Пензликом домальовуємо деталі: стеблинки та листочки. (Зразок 4)

8. Самостійна робота учнів

Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

9. Підведення підсумків.

Відповісти на питання.

- Що таке живопис ?

- Які назви фарб ви запам’ятали?

- Які їх особливості?

- У якій техніці ми створювали квіти?

10. Оцінювання. Визначення кращих робіт

- Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

- Прибирання робочих місць.

Акварель

Image

Акрил

Image

Олійні

Image

Гуаш

Image