Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Створення малюнка «Танок квітів», де квіти зображені у вигляді силуетів

Мета:

навчальна: дати учням поняття про силует (на елементарному рівні); познайомити учнів з різними видами силуетів; повторити що таке теплі та холодні кольори; поглиблювати знання учнів про рівномірне заповнення площини аркуша паперу.

розвивальна: розвивати навички та вміння дітей працювати з фломастерами та олівцями; розвивати образне мислення, уяву, фантазію.

виховна: виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, чуйне ставлення до природи, викликати бажання зберігати її красу.

Тип урок: комбінований урок.

Обладнання уроку: репродукції картин відомих майстрів, методичні малюнки вчителя, підручник мистецтво О. Калінченко, Л. Аристова.

Матеріали інструменти: альбом для малювання, простий олівець, фломастери, кольорові олівці.

Методи: розповідь, бесіда, демонстрація власного методичного малюнку, демонстрація репродукцій відомих художників, практична робота, педагогічне спостереження, стимулювання до роботи.

Словничок термінів:

Живопис — вид образотворчого мистецтва, пов'язаний з передачею зорових образів за допомогою нанесення фарб на поверхню.

Силует — узагальнене площинне зображення предмета, виконане одним кольором.

Композиція — це побудова художнього твору, яка обумовлена його змістом, призначенням і характером.

Image

Хід уроку

1. Організаційний момент. Створення емоційної атмосфери

Добрий день, діти!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День для нас привітним буде.

2. Актуалізація опорних знань

Учитель. Дайте відповіді на питання:

- Що таке графіка?

- Які виражальні засоби графіки ви знаєте?

- Що таке живопис?

- Що таке натюрморт?

3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

- Відгадайте загадку: За горами, за лісами золотий кружок встає. (Сонце)

- Сьогодні ми будемо створювати незвичайні картини, такі — яку вміє малювати тільки сонечко.

4. Вивчення нового матеріалу

Чарівниця Гармонія привела тебе на казкову галявину, де ростуть барвисті квіти різних форм. Одного разу злий чаклун вирішив знищити всі кольори, щоб мешканці країни Образотворчого Мистецтва не могли милуватися красою рослин. Він перетворив колір квітів на чорний. Але чарівниця Гармонія упізнала кожну квітку за її силуетом, а принц Декор розфарбував їх у яскраві кольори. Так разом вони перемогли злого чаклуна.

- Розгляньте зразки малюнків силуетів які створювали знамениті художники.

- Як ви гадаєте що таке силует? (відповіді дітей)

- Силует — узагальнене площинне зображення предмета, виконане одним кольором.

- Розгляньте малюнки у підручнику на с.20. Знайдіть малюноки яким відповідають силуети квітів.

5. Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

6. Практична робота

Розгляд зразка виробу.

- З яких елементів буде складатися наш малюнок? (квітів)

- Скільки кольорів будемо використовувати?

- Що ви можете сказати стосовно розміщення квітів? (вони розміщені по центру).

- Що ви скажете стосовно їх розміру? (деякі будуть більші, інші менші)

- Як ви гадаєте, з чим це пов’язано? (бо одні знаходиться ближче до нас, а інші далі).

7. Послідовність створення малюнка (розповідь учителя)

- Спочатку визначимо положення аркуша паперу. Уявіть що і як ви хочете намалювати, та визначте яке положення буде найвдалішим.

- Починаємо малювати з ескізу. (Зразок 1)

- Обираємо чи зафарбувати середину ескізу або навколо.

- Зафарбовуємо квіти(або фон) одним кольором. (Зразок 2)

- Якщо працюєте олівцями, слід зафарбовувати в одному напрямку.

8. Самостійна робота учнів

Девіз практичної роботи «Роби не як можеш, а як треба!»

9. Підведення підсумків.

Відповісти на питання.

- Що таке живопис?

- Які назви фарб ви запам’ятали?

- Які їх особливості?

- У якій техніці ми створювали квіти?

10. Оцінювання. Визначення кращих робіт

- Оформлення виставки з найкращих учнівських робіт.

- Прибирання робочих місць.

Додаток 1

Image

Додаток 2

Image

Додаток 3

Image