Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Цілісність форми та відповідність частин цілому. Заповнення площини аркуша. Аплікація «Чарівний світ моря»

Мета: розкривати поняття «аплікація», …поглиблювати поняття про гармонійне заповнення площини аркуша паперу елементами зображення; розвивати дрібну моторику руки, творчу продуктивну діяльність, фантазію, образне мислення; виховувати акуратність, спостережливість, увагу; стимулювати саморозвиток, творчість та досягнення дитини.

Обладнання: мультимедійний посібник, …кольоровий папір, ножиці, клей, гуаш, пензлики, вологі серветки.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

То ж і ми часу не гаймо,

Мандрувати починаймо!

- Не забудьмо взяти з собою на урок охайність, працьовитість, спостережливість та фантазію.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Вступна бесіда.

- На сьогоднішньому уроці ми з вами відправимось у нову подорож. Сподіваюсь, всі ви любите подорожувати. І, мабуть, дещо вже чули і знаєте про чарівний світ моря. (Відповіді дітей).

2. Гра «Асоціації».

На дошці малюється …., а на ….. записуються слова — асоціації, пов’язані з морем, які називають діти (пісок, медуза, рибка, восьминіг, водорості, морський коник, камінці, мушлі …).

(Під час гри звучить спокійна музика).

3. «Відеорепортаж з морського дна».

- А зараз ми подивимось відео репортаж прямо з морського дна, який нам передали, знайомі вже вам, пан Олівець і пані Фарба. (Перегляд відео репортажу, підібраного в інтернеті).

Та перед цікавою роботою слід потренувати наші руки, щоб вони були вправними та майстерними.

Пальчикова гімнастика.

-Уявіть, що наші пальчики це (пальчикова гімнастика на морську тематику) ……….

- Ще раз. Молодці.

ІІІ. Актуалізація вивченого матеріалу

Композиція - це вміння вдало розмістити зображення на форматі, врахувати при цьому кольорові вирішення, досягнути цілісності і виразності роботи, ясності її сприйняття.

Аплікація- це один з видів декоративно-ужиткового мистецтва, заснований на створенні художніх зображень, візерунків, орнаментів. Це найпростіший спосіб створення художніх робіт.

- Повторимо техніку безпеки поводження з ножицями:

1) Ножиці — це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

- Ось подивіться на підводний світ моря — таким уявила його я. (Демонстрація педагогічного малюнка). Я вам коротенько розповім послідовність виконання роботи, а тоді фантазувати і творити будете ви.

- На уроці ми працюватимемо групами. Кожна групка на попередньому уроці вже створила основу для аплікації. А сьогодні ми виготовимо морських мешканців та водорості, »поселимо» їх на морському дні і прикрасимо роботу мушлями.

- Виготовимо морських мешканці і приклеїмо на листок-основу.

- І у вас з’являється чудова морська картина.

- Я вірю, що ваші підводні царства будуть ще кращими за мою роботу.

Практична діяльність учнів (під спокійну музику).

- Ось і настав час для вашої самостійної роботи.

- Отож, до роботи!

ІV. Підсумок уроку.

- Що ж сприяло хорошому настрою та гарній роботі?

- А з ким ми познайомились?

- Ви всі сьогодні були наполегливими та уважними і створили чудові морські роботи.

- Тепер і внашому класі трішки продовжиться літо, бо вже так не хочеться, щоб був холод та мороз.