Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Світ тварин у мистецтві

Мета: Ознайомити учнів зі світом тварин у мистецтві; розширити уявлення про поняття «тварини»; навчати відтворювати характерні особливості їх будови; розвивати вміння учнів передавати тонкості характеру у своєму виробі; розкрити залежність життя тварин від поведінки людини; виховувати дбайливе ставлення до тварин узимку.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ілюстрації до теми, зразок готового виробу, елементи виробу, пластилін, стеки, дощечки для виробу; ТЗН.

Хід уроку

1. Організація класу

1.1. Налаштування на активну роботу на уроці. Девіз уроку.

- Для початку налаштуємось на гарну роботу.

- Погляньте на екран… а зараз зачитаємо всі разом. Сьогодні це буде девізом нашого уроку.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожну хвилину не втратити марно.

1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.

- Оскільки у нас урок образотворчого мистецтва, перевіримо чи у вас на парті є все необхідне: підручник, альбом, пластилін, стека, дошечка для пластиліну і сухі серветки.

2. Актуалізація опорних знань

2.1. Бесіда до теми.

- Діти, яких тварин ви знаєте?

- Де вони можуть жити?

- Скажіть, які казки ви знаєте за участі тварин?

2.2. Бесіда про пластилін.

- А тепер трішки пригадаєм що таке пластилін? (це матеріал для ліплення, основними інгредієнтами є суха глина та парафін).

- Що додають у пластилін, щоб він був кольоровим? (харчові барвники)

- Навіщо він потрібен? (щоб ліпити різні тваринки, предмети)

3. Оголошення теми уроку

- Тема нашого сьогоднішнього уроку: «Світ тварин у мистецтві»

4. Вивчення нового матеріалу

4.1. Розповідь до теми уроку

- Світ тварин надзвичайно різноманітний. Люди здавна придумують про них казки, створюють іграшки. Народні майстри виготовляють їх з дерева, соломи, глини. Обов’язково прикрашають орнаментами або візерунками. Деякі іграшки, наприклад глиняні свистунці, можуть звучати.

- Погляньте на 82 сторінку підручника, які чудові українські іграшки там зображені.

4.2. Перегляд мультфільму за мотивами народної казки «Лисичка, котик і півник»

- Про кого йдеться в мультфільмові?

- Що зробив котик? …..

- Ми сьогодні будемо ліпити одного героя з цієї казки на вибір.

4.3. Способи та прийоми ліплення.

- Є різні прийоми ліплення із пластиліну, способом відтягування, вдавлювання, скочування, розкочування.

- Прийомом витягування можна ліпити із цілого шматка, а прийомом витягування, а можна з окремих частин і створити щось ціле.

- Якщо ми робим колові рухи пластиліну під час ліплення, то це скачуємо кулю, якщо ми хочемо зробити овал.

Фізхвилинка

4.4. Аналіз власного виробу

- З яких частин складається тіло тварини? (голова, тулуб, лапи)

- Які додаткові деталі є? (вуха, хвіст)

- Яким способом зліплено? (конструктивний)

- Які кольори використано? (синій, фіолетовий, білий, чорний, червоний)

4.5. Поетапне пояснення ліплення тварини.

(Зразок ліплення на 36 сторінці альбому, або в підручнику на сторінці 83.)

- Для тулуба нам потрібен синій шматок пластиліну, ми його розминаємо і виготовляємо таку форму тулуба як подано за зразком, 1/3 фіолетового пластиліну відрізаємо щоб виготовити голову, і ще одну невелику частину для хвоста. Також відділяємо маленькі 3 шматочки білого пластиліну щоб виготовити лапки і мордочку, а також зовсім трішки червоного пластиліну для очей і самого носу. Елементи з’єднуємо на зразком поданим зразком.

5. Практична робота

5.1. Закріплення поетапного ліплення тварини.

- Отож, якщо ви зрозуміли все, то починаємо роботу.

5.2. Самостійна робота учнів.

6. Підсумок уроку.

6.1. Словесна оцінка робіт учнів

- Молодці, ви всі сьогодні гарно попрацювали, були активними та старанними.

6.2. Виставка кращих робіт

- А зараз до дошки вийдуть учні першого ряду і покажуть свої роботи однокласникам. Далі учні другого ряду. І третього.

- Добре, сідайте на свої місця.

6.3. Прибирання робочих місць

- Всі ми охайні, тому зараз кожний прибере своє робоче місце, щоб в нас на партах був лад.