Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Різноманітність форм у навколишньому середовищі. Художники з грядки

Мета: закріпити знання учнів про групи кольорів, ознайомити їх з нетрадиційною технікою образотворчості; формувати способи художньо-образного відображення предметів, форм, використовуючи колір, форму, композицію; вчити малювати овочевими штампами та експериментувати з кольором і формою; розвивати креативне мислення, уявну фантазію, пошук оригінальних втілень у композиції, дрібну моторику пальців; виховувати естетичний смак, любов до краси, створеної своїми руками.

Тип уроку: здобуття практичних вмінь і навичок.

Обладнання: виставка: 1) «Незвичайні портрети»(осінні перетворення овочів та фруктів); 2) «Вернісаж дитячих робіт»; 3) зразки, ілюстрації методом штампування.

Хід уроку

Епіграф:

У дитинстві вивчене,

Що на камені висічене.

І. Організаційна частина

Дзвоник всім нам дав наказ,

До роботи швидко в клас,

За парти сядемо чемно —

Хай мине час недаремно.

Будемо уважні й старанні всі —

Сядемо рівненько на місця свої.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Основні кольори:

✵ Червоний

✵ Синій

✵ Жовтий

Похідні кольори:

✵ Оранжевий

✵ Зелений

✵ Фіолетовий

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці я ознайомлю вас з новою технікою малювання штампами. Ми спробуємо створити чудову композицію квітів.

ІV. Основна частина.

1. Зустріч з Хлопчиком-Пензликом і відгадування загадок

- Сьогодні до нас в гості завітав Хлопчик-Пензлик з міста Веселкові Барви.

- З чим ти до нас завітав?

Пензлик: Щедра осінь нагородили людей за копітку працю на городі багатим урожаєм. І чого тільки немає в моєму кошику! А вам цікаво, що є в ньому? Але спочатку відгадайте мої загадки:

1) Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі.

(Хлопчик дістає з кошика морквинку)

2) Сто кожухів має, а хто її роздягає, сльози проливає

(Цибуля)

3) Він кругленький хлопчик,

Як у мишки хвостик,

Червоненький він на вроду,

Хоче в борщик із городу.

(Буряк)

4) Червонобокі і смачні, полюбляють нас усі

(Яблука)

5) Вона росла в темній темниці,

Як зросла, взяли в світлиці,

З неї шкури всі деруть,

Її варять, її труть, пироги з неї печуть.

(Картопля)

Вчитель: Ні, когось тут ще нема, здогадались….. (Гарбуза)

Так, діти, це все овочі та фрукти з нашого городу та саду.

Пензлик: А чи знаєте ви про овочі народну пісеньку «Ходить гарбуз по городу»?

2. Декламування пісні про овочі

Діти по рядочку розповідають пісню «Ходить гарбуз по городу»

3. Ознайомлення зі штампом

Пензлик: Наші овочі красиві та багаті на вітаміни, їх обов’язково потрібно вживати, щоб бути здоровішими, не хворіти.

Вчитель: Та є у зібраних овочів ще один секрет, відразу й не здогадаєшся. А от наш любий художник Пензлик його добре знає. Овочі допомагають йому створювати справжні живописні шедеври. Не вірите? Переконайтеся самі, переглянувши ось цей вернісаж. Ці картини створено за допомогою картоплі, моркви, бурячка. А вам цікаво знати як?

- З них вирізано штампи. А що ж таке штамп?

4. Словникова робота.

Штамп — вирізана форма з твердого матеріалу, яка після нанесення фарби залишає відбиток на папері.

PICT0022

Я також знаю, що пензлик завітав до нас у гості невеликими сувенірами для кожного з вас. А саме приніс виготовлені власноруч штампи квітів з овочів, щоб ви могли створювати незвичайні композиції у своїх роботах та підняти вам настрій.

Пензлик роздає учням штампи.(Музика)

5. Фізкультрозминка

- Перед початком роботи давайте приготуємо наші пальчики.

П’ять братів, п’ять зайців,

П’ять завзятих молодців,

То не в лісі сірі зайці,

А твої умілі пальці.

6. Послідовність виконання композиції вчителем

- Як же працювати зі штампом?

1) Набираємо пензлем фарбу і наносимо її на штамп квітки

2) Поки фарба не висохла, робимо відбиток на папері

3) Починаємо працювати найсвітлішою фарбою, потім можна використовувати темну

4) Якщо потрібно — домальовуємо пензлем листочки квітів

7. Практична діяльність учнів

V. Підсумок уроку. Перегляд вернісажу дитячих робіт

1. Чи сподобався вам урок?

2. Що нового дізналися?

3. А чий малюнок найкращий?