Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Осінній пейзаж. Теплі і холодні кольори

Мета: активізувати пізнавальний інтерес до мистецтва і природи; навчати свідомо виконувати лінійну будову малюнка, використовуючи лінію горизонту і відомі правила перспективи; формувати вміння самостійно знаходити рішення художніх завдань, що відповідають обраній техніці; розвивати пам’ять, увагу, кругозір учнів; творче та художнє мислення, уяву і фантазію; уміння, пов’язані з передаванням розміру і пропорцій, зорове сприйняття і просторове мислення як основу опанування малюнка; розвивати мілкі м’язи пальців за допомогою вправи із прищіпками; формувати емоційну чуйність до краси природи, уміння помічати її дивні особливості; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: навчальні роботи з методичного фонду; музичний ряд: відеозапис руханки «Ти прикольний», мультимедійна дошка, проектор, ноутбук; матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи; матеріали та інструменти: альбом для малювання; акварельна фарба; пензлі; ємкість для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра, щаблони для гри із прищіпками.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Бесіда про правила поведінки під час уроку образотворчого мистецтва.

2. Відеозапис: Руханка «Ти прикольний? ….Так.» (3 хв.)

Плескають в долоні.

- Ти прикольний? ...Так.

- А ти прикольна? ...Так.

- Тоді роби зі мною ти руками ось так.

За 1 раз - руки над головою, вигляд ракети;

За 2 раз — руки в сторону, вигляд літака;

За 3 раз — руки над головою, вигляд повітряної кулі

За 4 разом — оберти руками, вигляд гелікоптера.

- А ти готовий? …Так.

- А ти готова? … Так.

- 1, 2, 3 ракета лети.

- А ти лети ти, ти у далекі світи — 3 р.

ІІ. Вступне слово вчителя.

- Ось і поринули ми у світ мистецтва. На якому транспорті ми добралися? (ракета, літак, повітряна куля, гелікоптер).

- Який настрій під час польоту? (гарний). Покажіть. Надіюсь, що таким він і буде до кінця уроку.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

- На вашу думку, навіщо люди малюють?

- Малювання, а саме малюнки, які створює людина, стали першим засобом спілкування.

- Сьогодні ми продовжимо створювати красу осіннього дня. І якщо ви вкладете в свою роботу душу і серце, то вона вийде прекрасною!

Вступне слово вчителя.

Кожна пора року має свій колір. Якого кольору осінь? (жовтого). Тобто кольору сонця. Червоний, оранжевий, жовтий асоціюються з сонячним світлом, вогнем, спілими ягодами, золотою осінню, спілою пшеницею, теплим літом; викликають відчуття тепла — ці кольори називаються теплими кольорами. Будь-який колір стає теплішим, якщо до нього додати жовту фарбу.

Які відчуття викликають у тебе синій і фіолетовий кольори? Блакитний, синій, фіолетовий асоціюються з холодним дощем, калюжами, зимою, льодом, хурделицею, викликають відчуття прохолоди — це холодні кольори. Щоб будь-який колір зробити холодним, додай до нього синьої фарби.

ІV. Основна частина.

1. Гра із картонними заготовками і прищіпками.

На дошці полотно - заготовка осіннього пейзажу. Шаблони сонця, хмарки з дощиком, осіннє дерево, опале листя, травичка, звірі.

Завдання: причепити прищіпку відповідного кольору в правильному напрямку до шаблону і за допомогою магніту причепити його на полотно, створюючи пейзаж.

2. Сприйняття твору мистецтва. Послідовність виконання роботи. Робота в альбомах.

- Що зображено? (осінній пейзаж, природа)

- Як називаються наші фарби, якими ми будемо малювати? (акварельні).

- Що полюбляють акварельні фарби? (водичку).

Фарбу потрібно гарно набивати на пензлик, щоб колір був насиченим.

3. Індивідуальна робота

Учні виконують роботу самостійно. Учитель (за потреби) надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

1. Обговорення учнівських робіт

2. Бесіда: Кому подаруєте малюнок?

3. Прибирання робочих місць.