Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Осінній пейзаж (інтуїтивне малювання)

Мета:закріплювати знання дітей про зміни у природі; формувати вміння малювати у стилі інтуїтивного малюнка; формувати вміння добирати фарби теплих тонів для виконання роботи; вчити створювати фон з осіннім настроєм, використовуючи всю поверхню паперу; вправляти дітей у малюванні товстим та тонким пензлем, малювання товстих та тонких ліній ; розвивати відчуття кольору, форми, ритму; розвивати творчу уяву, асоціативну пам’ять; сприяти розвитку самостійності, охайності; збагачувати художньо-естетичний досвід; виховувати естетичне сприйняття рідної природи.

Матеріали: малюнок із зображенням осіннього пейзажу; фарби гуашеві; пензлі № 14 та № 2 бавовняні серветки, палітра, аркуш паперу А4, малярний скотч, ємність під воду.

Хід заняття

1. Відгадай загадки.

Сумно у гаях блукає

Жовті шати одягає

Золотисту стелить постіль -

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

Золоті метелики з дерева летять,

Крильцями своїми сумно шарудять. (Осінні листочки)

Невидимка ходить в гаї,

Всі дерева розглядає. (Осінь)

- Давайте розглянемо малюнок з осіннім лісом та річкою.

- А тепер доберем кольори до осені.

2. Гра «Обери колір»

Діти обирають кольори, властиві осінній природі.

- Який настрій несе нам осінь? Відтворимо його в наших малюнках.

Для початку приготуємо наш аркуш для малюнку. Біла фарба королева всіх фарб прийде нам на допомогу. Давайте зафарбуємо аркуш білою фарбою. (Ґрунтуємо білою фарбою аркуш великим пензлем). А тепер ми візьмемо фарби які ми обрали для осені. Діти обирають два три кольори на вибір. А тепер давайте візьмемо пензель та поставимо плями по всьому аркушу тими фарбами, що ви обрали. (Діти ставлять плями по аркушу в різних напрямках.) А зараз за допомогою білої фарби створимо фон. (На пензель набирається велика кількість білої фарби та з верхнього кутка паперу починаємо горизонтальними рухами пензля змішувати всі різнокольорові плями). Учитель демонструє дітям і діти починають відтворювати. У процесі змішування у кожної дитини вийде свій неповторний фон.

- Ми гарно працюємо, тепер давайте розглянемо всі свій фон. У всіх утворився осінній настрій. Ви молодці, діти.

- Ми як справжні художники, намалюємо чудовий осінній пейзаж. Кожен з вас намалює кілька великих та маленьких дерев, і в нас на аркушах паперу з являться неповторні краєвиди осіннього лісу. Давайте підготуємо наші пальчики до роботи.

3. Пальчикова гімнастика «Дерева»

Розташувати кисті рук перед собою, долонями до себе. Пальці розчепірені та напружені. Після виконання вправи потрібно струсити кисті рук.

Вітер залетів у гай.

Ти дерева не гойдай.

Дуже гілки не тряси,

Щоб не тріснули вони.

А тепер нам знадобляться наші пальчики, за допомогою яких ми намалюємо крону дерев. Наберемо на подушечку вказівного пальчика червону фарбу з палітри та поставимо відбитки, намагаючись відтворити округлу форму крони дерева. Діти створюють дерева. Аналогічно робимо відбитки жовтим та жовтогарячим кольором. При зміні фарби витираємо пальчики бавовняною серветкою. Тоненьким пензлем коричневою фарбою домальовуємо стовбур нашим деревам. Під дерева пальчиками домальовуємо впале листя утворюючи лінію землі. Кількість дерев малюється по бажанню дитини.

Діти працюють самостійно. Вихователь за потреби демонструє техніку виконання на своєму аркуші. Звертає увагу дітей на охайність під час малювання. Показує як треба витирати пальчик серветкою. Як промивати пензлі водою після малювання фарбами. Під час малювання підтримує творчі прояви дітей. Діти малюють під спокійний музичний супровід.