Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Основні та похідні кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування фарбами, пензлями, палітрою

Орієнтовне тематичне завдання: «Три веселих гноми» (акварельні фарби).

Мета. Ознайомити учнів з основними кольорами, які існують в природі, навчити утворювати похідні кольори; розвивати навички кольорового вирішення малюнка, увагу, уяву, фантазію; удосконалювати вміння роботи з фарбами; виховувати охайність, акуратність.

Обладнання: Малюнок-ілюстрація до казки; репродукції картин, малюнки-заготовки для розфарбовування; фарби, пензлик, палітра.

Тип уроку. Практична робота.

Вид уроку. Тематичне малювання.

Хід уроку

I. Вступна частина.

Організація навчання. Перевірка наявності інструментів та матеріалів і правильне розміщення їх на парті.

II. Основна частина.

1. Актуалізація опорних знань.

- Що ми малювали на минулому уроці?

- Що нового ви дізнались на минулому уроці?

- Що таке «Лінія горизонту»?

- Який ще новий термін ми вивчили?

- Які основні завдання композиції?

2. Оголошення теми і завдань уроку.

Тема нашого сьогоднішнього уроку «Основні та похідні кольори».

- Сьогодні ми маємо познайомитись з основними кольорами, які існують в природі;

- Навчитися утворювати похідні кольори;

- Будемо малювати акварельними фарбами протягом одного уроку.

3. Пояснення нового матеріалу.

- Сьогодні ми з вами помандруємо в природу. Погляньте на ці дві картини і скажіть чим вони відрізняються. (Графіка і живопис). Який вам більше подобається? Чому? (Колір)

- Робота з репродукціями картин відомих художників.

- Робота з підручником (аналіз репродукцій картин, дитячих малюнків).

- Гра «Впізнай предметний колір». (Вчитель називає предмет, а діти з заплющеними очима називають колір). Огірок, вишня, баклажан, гарбуз, лимон. Так вони мають різні кольори, проте основних кольорів лише три: червоний, жовтий та синій. Основні кольори не можливо отримати при змішуванні інших. Решта кольорів — похідні, вони утворюються при змішуванні двох основних кольорів.

- …..за допомогою яких всі художники і ми з вами зможемо написати будь-яку картину шляхом змішування, поєднання, розтягування кольорів.

4. Підготовчі вправи (вправляння дітей в змішуванні кольорів)

5. Робота в альбомах

- Є багато художників, які виконують ілюстрації до різних казок, оповідань, літературних творів. Вони називаються художниками ілюстраторами. Розгляньте репродукцію картини Р. Лідберг «Гноми з оленями». Сьогодні ми з вами спробуємо стати художниками ілюстраторами і теж намалюємо гномів. (Педагогічний малюнок).

- Яку ви знаєте казку про гномів? (Бесіда про казку.)

6. Послідовне виконання малюнка вчителем.

7. Практична діяльність учнів.

III. Підсумок уроку.

1. Демонстрування та аналіз дитячих малюнків.

2. Робота з демонстраційним матеріалом.

- Які кольори є основні?

- Які похідні? Чому?

- Назвіть похідні кольори.

- Назвіть на яких предметах існує «предметний» колір? (наприклад, лимон — жовтого кольору.)