Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Мої друзі - іграшки

Тип уроку: інтегрований.

Цілі уроку:

Навчальні: ознайомити учнів з основними геометричними фігурами, з простими геометричними формами, з музикою творів про іграшки; формувати уміння створювати художній образ; вчити малювати свої улюблені іграшки, передаючи правильне розміщення, форми, колір і пропорції іграшки.

Розвивальні: розвивати художньо-творчу уяву, оригінальне асоціативно-творче мислення, відчуття форми, увагу, дрібну моторику руки.

Виховні: виховувати почуття естетичної насолоди, активізувати творчу ініціативу учнів.

Обладнання: фарби гуаш, пензлі різних розмірів, палітра, аркуш білого кольору формату А4, набір плоских геометричних фігур із картону й об’ємних із пластиліну, комп’ютер, проектор.

Дидактичні та методичні матеріали: репродукції картин І. Шері «Безмежна уява», М. і І. Гармаш «Обійми з Мінні», відеозапис із ресурсу YouTube, музичний аудіозапис (П. Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків»).

Перелік онлайн сервісів, які використані на уроці:

1. Фізкультхвилинка для очей https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340

2. Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=9GU7Kn_b6oc

3. Відео для дітей «Геометричні фігури» ( взято із ресурсу YouTube) https://www.youtube.com/watch?v=f9mt5NudSTc

Очікувані результати:

На кінець тижня учні знатимуть:

✵ що таке прості геометричні форми;

✵ із яких простих геометричних форм складаються намальовані іграшки;

✵ правила поводження з фарбами;

✵ музику творів про іграшки;

вмітимуть:

✵ обирати для малювання різні прийоми;

✵ створювати художній образ (іграшку);

✵ уважно слухати інших та обґрунтовувати свою позицію;

✵ розповідати про власні улюблені іграшки;

✵ орієнтуватися в порядку зображення іграшки;

✵ емоційно сприймати твори музики;

✵ вибирати з декількох запропонованих картин ту, яка викликала цікавість, розглядати і розповідати про неї (що передано на ній: радість, захоплення чи сум, задумливість).

Хід уроку

I. Організація класу.

Урок розпочинається девізом «Кожній речі — своє місце».

Повторення з учнями правил організації робочого місця.

- Фарбу і воду зручно розмістити праворуч.

- Аркуш має лежати прямо, а не під кутом.

- Пензлик не залишайте у воді, бо щетинки можуть зіпсуватися.

Поради від Олівця:

- Коли малюєш, не напружуйся, сиди рівненько.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Уважно погляньте навколо.

- Що змінилося в класі?

- Чому так багато іграшок?

- Чи є такі, з якими хотілося б пограти відразу? (Перед початком дня учитель кладе в різних місцях дитячі іграшки, заздалегідь принесені дітьми напередодні).

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Прослуховування музичних творів.

Звучить музика творів про іграшки: П. Чайковський «Нова лялька» (фортепіано).

- Які почуття викликає ця музика?

- Хто створює музику? (композитор).

- Про що музика?

- Бажаєте послухати іншу музику про іграшки?

Звучать твори П. Чайковського «Хвороба ляльки» (фортепіано), «Марш дерев’яних солдатиків» (аудіозапис).

- Порівняйте музику творів. Які настрої вони передають?

- Доберіть кольори до музичних п’єс.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=9GU7Kn_b6oc

2. Робота з підручником.

Діти розглядають картини, розміщені у підручнику, с. 12.

- Порівняйте емоції дітей на картинах. На якій із них передано сум, задумливість, а на якій - радість, захоплення?

3. Бесіда про іграшки.

— Як добре, коли у людини є друзі. А чи може бути другом іграшка?

4. Презентація «Моя улюблена іграшка».

(Діти розповідають про свої улюблені іграшки).

5. Робота з підручником.

- Подивиться на намальовані іграшки (підручник, с/ 12);

- Визначте , із яких простих геометричних форм складаються намальовані іграшки.

6. Відео для дітей «Геометричні фігури»

(взято із ресурсу YouTube) https://www.youtube.com/watch?v=f9mt5NudSTc

Фізкультхвилинка для очей.

IV. Практична робота.

1. Пояснення виконання та показ окремих елементів роботи.

Під час пояснення вчитель практично демонструє виконання роботи.

- Розмістіть зображення іграшки посередині аркуша.

1 варіант — це зображення ляльки,

2 варіант - ведмедика.

- Малювати ляльку починаємо з голови. Для голови ляльки на палітрі вибираємо потрібний колір, змішуючи білий колір із маленькою крапелькою коричневого. Не забувайте промивати гарно пензлик після роботи з фарбою. Під головою промальовуємо трикутних будь-якого кольору — це будуть руки, потім ми домалюємо долоньки. До половини верхньої частини тулуба (трикутничка) домальовуємо спідничку.

Домальовуємо пензликом середнього розміру ніжки та взуття. Тепер коли фарба висохла, можна промалювати волосся, очі, носик, ротик.

- Малювати ведмедика теж починаємо з голови. Вона має круглу форму.

Для ведмедика підбираємо фарби жовтого, світло-коричневого, коричневого кольорів. Під головою промальовуємо овальний тулуб. Домальовуємо верхні і нижні кінцівки (лапи). Вони мають продовгувату форму. Домалюємо ведмедику вушка. Коли фарба висохне, промалюємо мордочку, оченята, носик, ротик.

Вчитель:

- Намалюйте свою улюблену іграшку.

2. Практична робота дітей.

Діти виконують роботу самостійно. Вчитель слідкує за порядком виконання роботи та допомагає учням змішувати фарби, правильно розміщувати елементи малюнка.

V. Підсумок уроку.

Після закінчення уроку малюнки вивішуються на дошку.

Перегляд малюнків із зображенням іграшок.

Презентація групами своїх робіт.

Список використаних джерел

1. Калініченко О. В., Аристова Л. С. « Мистецтво», підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної освіти, Київ, видавничий дім «Освіта», 2018.

2. Бишова Т. В., Кондратюк О. К. Розробки занять з малювання. 1-2 класи. Київ. Підручники і посібники. 2008. — 120 с.

3. Великий універсальний довідник. Нав. посіб. - М. Наумчук, 2008. - 238с.

4. Лазоренко С. Л. Структура уроку образотворчого мистецтва.2008. — 5 — 19 с.

5. Любарська Л. М. Тлумачний словник термінів з образотворчого мистецтва.