Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Моя Україна багата й гостинна

Мета: закріпити поняття « аплікація», їх види; вміння відрізняти форми та порівнювати їх; знаходити відмінності; розвивати фантазію, критичне мислення, увагу; виховувати любов до краси осінньої природи.

Хід заняття

І. Організація учнів

Привітання

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Читання «Акровірш»

У нас красивий, гарний край:

Квіти, море, річка, гай!

Рідне все: поля, діброви,

А сади які чудові!

Їх краса — це білий цвіт…

Ненька наша, Україна,

Адже ти для нас єдина!

2. Бесіда:

— Отже, діти ,яке слово заховалось у даному вірші?

— Як автор називає нашу Україну? Чому?

— Чому нашу неньку називають гостинною і щедрою?

Проблемне запитання: «З якою пори року можна порівняти нашу неньку Україну? Чому ви так вважаєте?

— Дійсно, осінь — золота своїми різнобарвними краєвидами, щедрими фруктами та овочами. ЇЇ вважають господинею, яка зібрала повний урожай в садах, на городах.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми не лише дізнаємось про щедрість осені й краєвидами нашої неньки України, а й навчимося виготовляти аплікації з фруктів.

— Хто, пригадає, що таке аплікація?

— Ви знайомились на попередньому уроці, коли виготовляли « Щедрий урожай» з кольорового паперу.

Аплікація — це художня техніка, яку застосовують для створення зображень із наклеєних на основі шматочків паперу, тканини, рослинного матеріалу.

— У перекладі з латинської слово аплікація означає «прикладання». Здавна люди намагалися прикрасити своє житло. А як це зробити? З чого? 3вісно, легше за все це було зробити з доступного матеріалу. Коли людина ще не винайшла ні тканини, ні паперу, то доступними були насіння рослин, листя, солома, тобто природний матеріал. Зібрані в суху погоду і висушені рослини та насіння є чудовим матеріалом. Скріплюють деталі клеєм або пластиліном Горіхи та шкаралупа грецьких горіхів використовуються для виготовлення човників, хрущів, рибок, голівок казкових героїв. Із соломи виготовляють корисні речі: головні убори, побутові предмети та іграшки. Солома — це стебелини злакових хлібних рослин, що заготовлені в стадії дозрівання, коли вони набувають золотистого відтінку Поступово людина навчилася створювати цілі картини з природного матеріалу

1. Д / гра « Яка картина зайва?»

Учні визначають відповідні картини, які належать до виду мистецтва « аплікація», називаючи їх види.

2. Робота в альбомі:

— Відкрийте ст. 16 завдання 3, допоможіть Лясольці визначити та знайти овочі. Якої вони форми?

3. Фізкультхвилинка

4. Перегляд мультфільму «Смішарики»

— Перегляньте уважно мультфільм:

— Назвіть головних героїв ? Яку форму вони мають? Чим подобається даний мультфільм?

ІV. Практична діяльність учнів.

— Як ви вважаєте, які фрукти допоможуть, створити образи наших головних героїв?

— Чи можемо ми взяти квадрат, щоб створити Смішарика? Чому?

— Для ,виготовлення даного героя, нам потрібно пластилін, досточка і звичайно яблуко круглої форми.

— Пам'ятаємо правила поводження з пластиліном:

1. Правила роботи з пластиліном:

1. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;

2. Розрізати пластилін стекою;

3. Невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

4. Після завершення роботи з пластиліном витирати руки вологою серветкою;

5. Не бери пластилін до рота;

6. Не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу;

7. Не чіпай зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями;

8. Не розмахуй стеками, щоб не поранити себе та інших.

Під час роботи з пластиліном слід пам’ятати, що загальну форму виробу ліплять пальцями, а для зображення дрібних деталей використовують спеціальні інструменти — стеки. Вони бувають різної форми. Стеки з одного кінця ширші, а з другого — загострені. Розширеним кінцем стеки розділяють пластилін на дрібні шматочки, роблять у них заглиблення, а загостреним кінцем проводять лінії, роблять проколи.

2. Самостійна робота

Вчитель допомагає індивідуально. Використовує поточний інструктаж

Підсумок заняття:

— З яким матеріалом працювали на уроці?

— Чи сподобалась робота на уроці?

— Чого навчив сьогоднішній урок?

— Які відкриття зробили?

— Хотіли б ви комусь передати знання, отримані сьогодні на уроці?

3. Аналіз та оцінювання робіт учнів

— Хто вважає, що трудився сьогодні у повну силу?

— У кого все вдалося?

— Кому потрібно ще попрацювати, щоб робота вийшла якісною?

— Оцінювання робіт.

4. Прибирання робочих місць

— А зараз приберіть своє робоче місце.

5. Прощання з класом

— Дякую вам за урок! До побачення.