Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Малювання трьох веселих гномів

Мета: ознайомлювати учнів із трьома основними кольорами та їх похідними; ознайомлювати з поняттями «основний колір», «змішаний колір»; навчати відтворювати необхідний колір змішуванням основних кольорів;формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу.

Обладнання: малюнки до казки, картки-формули, відеоматеріал, іграшка-на руку Тяф-Тяфік.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець, гумка, фарби, пензлі, палітра, ємність для води, серветки для витирання рук і пензлів.

Хід уроку

І. Організація класу

Сядьте, діти, всі рівненько,

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

ІІ. Актуалізація опорних знань

— Які кольори ви знаєте?

— Якого кольору небо? (блакитного, синього)

— Якого кольору сонце? (жовтого)

— Якого кольору трава? (зеленого)

— А які кольори є у райдуги? (червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні ми поговоримо про кольори: основні та похідні і будемо малювати веселих гномиків.

— Отже, вмощуйтесь зручненько і послухайте казочку…

ІV. Засвоєння нових знань

1. Слово вчителя

— Одного разу на білому аркуші паперу зустрілися три сестрички: Червона, Синя і Жовта фарби. Вони захотіли намалювати щось гарне, але засперечалися.

— Я, — говорила Жовта фарба, — розфарбовую сонце. Я дарую світло і тепло! Я найголовніша!

— Ні! Я головна! — заперечувала Синя фарба. — Якби не я, не було б моря і неба. Де б тоді висіло ваше сонце?

— Дурниці! — вигукнула Червона фарба. — Без мене не було б ані вогню, ані квітів, ані фруктів. Я найголовніша!

Їх суперечка тривала вже довго, а аркуш паперу залишався білим.

— Вашому непорозумінню зарадити легко, — посміхнувся дідусь Пензлик.

— Потрібно лише жити дружно!

— Діти, а ви хочете допомогти фарбам помиритися?

— Тоді перегляньте цей фільм і скажіть, що потрібно зробити, щоб фарби помирилися.

2. Показ фільму (відеоматеріал) про змішування кольорів

— То що ж треба зробити, щоб фарби помирилися? (їм треба змішатися)

Щойно фарби взялися за руки, усе відразу змінилося. Аркуш паперу вже не білий. Оранжеве сонечко розтопило сніг, вітерець побіг по зеленій траві, на пагорбах розквітли фіолетові квіти — фіалки. А над землею простяглася різнокольорова дуга — райдуга.

3. Бесіда

— Переглянувши фільм скажіть, якітри фарбимали на початку роботи? (синя, жовта, червона)

— Червоний, жовтий і синій кольори художники називають основними кольорами. Їх можна лише взяти з баночки, а змішуванням отримати не можна. Для того щоб намалювати будь-який малюнок, нам вистачить лише цих трьох кольорів. (на дошку вивішую картки-формули)

— А який колір утворився, коли змішали червону і жовту фарби? (оранжевий або помаранчевий)

— жовту і синю? (зелений)

— синю і червону? (фіолетовий)

— Оранжевий, зелений і фіолетовий кольори художники називають кольорами змішаними, або похідними, тому що їх можна отримати, змішуючи основні кольори.

V. Самостійна художньо-практична діяльність учнів.

— Сьогодні ми з вами маленькі художники!

— Ми малюватимемо трьох веселих гномиків із кульками.

— Гномиків ми зафарбуємо основними кольорами. А якими? (синій, жовтий, червоний)

— А кульки — похіднимикольорами: оранжевий і фіолетовий, зелений.

1. Показ на дошці.

Працюй так:

♦ Намалюй прямокутник i кружечок.

♦ Прямокутник поділи горизонтальною та вертикальною лінією.

♦ Намалюй руки.

♦ Домалюй шапочку, носик, oчi, вушка, ротик, бороду.

♦ Кожному гномику намалюй повітряну кульку.

— Взяли в руки простий олівець. Показали всі, як тримаємо олівець.

— Працюйте! На цю роботу вам 7 хвилин.

2. Фізкультхвилинка «Гноми»

Зранку гноми в ліс пішли… (Ходьба на місці)

По дорозі гриб знайшли… (Нахили вперед, руки на поясі)

А за ним то раз-два-три… (Нахили вправо, вліво…)

Показалися ще три!… (Руки вперед і розводимо в сторони)

І поки гриби збирали… (Нахили вниз, руками дістаємо до пальців ніг)

Гноми в школу не попали… (Руки на щоках і качаємо головою вправо, вліво…)

Побігли, поспішили… (Біг на місці)

І гриби всі погубили… (Сідаємо за парти).

— А зараз будемо зафарбовувати наших гномиків. Ви у своїх альбомах, а я на мольберті.

— Які матеріали та інструменти знадобляться нам для малювання фарбами? (фарби, пензлики, палітра, стаканчик з водою, серветка)

— Зафарбуй гномів по порядку: жовтим, червоним, синім кольором, як показано у вас в альбомах.

— Першого гномика фарбуємо в жовтий колір.

— Другого — у червоний.

— Третього — у синій.

— Поміняйте стаканчики, поставте ближче до себе чисту водичку.

— А зараз зафарбуємо кульки похідними кольорами. Першу кульку — зеленим, другу — оранжевим, а третю — фіолетовим.

— Але для того, щоб нам отримати похідний колір, потрібно змішати основні, а для цього нам знадобиться палітра.

— Візьміть свої картонні палітри. На кожній палітрі є три пронумеровані кружечки.

— Почнемо із зеленої кульки.

— З яких двох основних кольорів можна отримати зелений колір? (жовтий і синій)

— У кружок під номером 1 крапнемо крапельку жовтої і крапельку синьої фарби. Перемішаємо. Який колір утворився? (зелений)

— Зафарбуйте цим кольором першу кульку зліва.

— Переходимо до другої кульки — середньої, її ми будемо фарбувати в оранжевий колір.

— З яких двох основних кольорів можна отримати оранжевий колір? (жовтий і червоний)

— У кружок під номером 2 крапнемо крапельку жовтої і крапельку червоної фарби. Перемішаємо. Який колір утворився? (оранжевий)

— Зафарбуйте цим кольором другу кульку.

— І остання кулька буде фіолетовою.

— З яких двох основних кольорів можна отримати фіолетовий колір? (червоний і синій)

— У кружок під номером 3 крапнемо крапельку червоної і крапельку синьої фарби. Перемішаємо. Який колір утворився? (фіолетовий)

— Зафарбуйте цим кольором останню кульку.

— А тепер подивіться на свої малюнки і скажіть, якими кольорами зафарбовані гномики? ( жовтий, червоний, синій)

— Це які кольори? (основні)

— А кульки? (зелений, оранжевий, фіолетовий)

— А як називаються ці кольори? (похідні або змішані)

VІ. Підсумок уроку.

— А зараз, як я вам і обіцяла — сюрприз!

— А сюрприз цей приніс вам хто? (Тяф-Тяфік)

— Зараз ми подивимось, як Тяф-Тяфік зі своїми друзями змішували фарби.

Мультик

— А зараз свої малюнки покажуть…..

— Отже давайте повторимо, які є основні кольори? ( жовтий, червоний, синій)

— А похідні або змішані? (зелений, оранжевий, фіолетовий)

— МОЛОДЦІ!!! І на згадку про цей урок Тяф-Тяфік для вас приготував нагороди.