Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Композиція «Чарівні долоньки»

Дидактична мета: дати поняття про композицію у форматі, графічні можливості кольорових олівців.

Психолого-виховна мета: розвивати: зацікавлення формотворення у графіці та живописі, творче мислення, бажання та вміння позитивного емоційного впливу на людей.

Тип уроку: Урок набуття та закріплення знань. Вдосконалення практичних навиків. Тривалість уроку 45 хв.

Зоровий ряд:

Фільм - «Театр тіней»

Творчі роботи учнів.

Роботи вчителя.

Літературний ряд:

Пальчикова гра "Віяло"
В літню спеку віяло
Вітерцем повіяло.
3 нами вітерець погрався -
І у віяло сховався.

(Зображати руками віяло. Потім пальчики ховаються в кулачок).

Пальчикова гра "Квіточка"
Під снігом квiточка росте,
Красу на землю принесе,
Промінчик доторкнеться
І квітка усміхнеться.

(Показати руками шар снігу. Пoтiм утворити руками квітку й торкнутися до її пелюсток, показуючи «промінчик". Далі квітка потроху розкриває пелюстки).

Пальчикова гра "Хрущ"
Я - малий веселий хрущ.
Мене знає кожен кущ.
Маю я красиві вуса
І нічого не боюся.

(Стиснути кулачок. Вказівний палець i мізинець розвести в рiзнi боки («вуса"). Ворушити вусами).

Пальчикова гра "Kвіткa"

Сяє сонечко привітне -
Kвіткa з пуп’янки розквітне.

(Пучки пальців обох рук зімкнути. Долоньки трішки круглясті, схожі на пуп’янок. Нижні частини долонь притиснути одну до одної, а пальці широко розставити по колу i трохи вигнути. Утворюється велика квіткa, що розпустилася).

Пальчикова гра 5

Пташенята в гнiздi
Полетіла пташка-мати
Малюкам жуків шукати.
А малята не літають -
Із гніздечка виглядають.

(Bci пальці правої руки обхопити долонею. Утворити «гніздо". Коли ворушити пальцями правої руки, створюється враження, що у «гнiздi" живі пташенята).

Музичний супровід: Українські народні мелодії, твори українських композиторів. На вибір вчителя.

Технологія уроку.

1. Актуалізація опорних знань учнів (емоційне входження в тему).

Перегляд фільму «Театр тіней».

Створення та демонстрація вчителем «Театру тіней» з допомогою проекції долонь на екрані.

2. Розкриття теми уроку (навчальна діяльність).

Граємо з учнями в пальчикові ігри.

Діалог вчитель-учні: «Який образ чи образи можна створити з допомогою долоньок?».

Демонструємо творчі роботи створені на основі долоньок.

3. Практична робота дітей в матеріалі.

Створення творчої композиції на основі обрисів своєї долоні.

Кольорове рішення композиції.

Акцентуємо увагу учнів на різноплановий підхід до створення композицій.

4. Підведення підсумків роботи.

У кожній учнівській роботі знаходимо зернину індивідуальності творчості учня. Зосереджуємо увагу учнів на різноплановості створених ними художніх образів.