Образотворче мистецтво розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021
Композиція «Чарівні долоньки»
Дидактична мета: дати поняття про композицію у форматі, графічні можливості кольорових олівців.
Психолого-виховна мета: розвивати: зацікавлення формотворення у графіці та живописі, творче мислення, бажання та вміння позитивного емоційного впливу на людей.
Тип уроку: Урок набуття та закріплення знань. Вдосконалення практичних навиків. Тривалість уроку 45 хв.
Зоровий ряд:
Фільм - «Театр тіней»
Творчі роботи учнів.
Роботи вчителя.
Літературний ряд:
Пальчикова гра "Віяло"
В літню спеку віяло
Вітерцем повіяло.
3 нами вітерець погрався -
І у віяло сховався.
(Зображати руками віяло. Потім пальчики ховаються в кулачок).
Пальчикова гра "Квіточка"
Під снігом квiточка росте,
Красу на землю принесе,
Промінчик доторкнеться
І квітка усміхнеться.
(Показати руками шар снігу. Пoтiм утворити руками квітку й торкнутися до її пелюсток, показуючи «промінчик". Далі квітка потроху розкриває пелюстки).
Пальчикова гра "Хрущ"
Я - малий веселий хрущ.
Мене знає кожен кущ.
Маю я красиві вуса
І нічого не боюся.
(Стиснути кулачок. Вказівний палець i мізинець розвести в рiзнi боки («вуса"). Ворушити вусами).
Пальчикова гра "Kвіткa"
Сяє сонечко привітне -
Kвіткa з пуп’янки розквітне.
(Пучки пальців обох рук зімкнути. Долоньки трішки круглясті, схожі на пуп’янок. Нижні частини долонь притиснути одну до одної, а пальці широко розставити по колу i трохи вигнути. Утворюється велика квіткa, що розпустилася).
Пальчикова гра 5
Пташенята в гнiздi
Полетіла пташка-мати
Малюкам жуків шукати.
А малята не літають -
Із гніздечка виглядають.
(Bci пальці правої руки обхопити долонею. Утворити «гніздо". Коли ворушити пальцями правої руки, створюється враження, що у «гнiздi" живі пташенята).
Музичний супровід: Українські народні мелодії, твори українських композиторів. На вибір вчителя.
Технологія уроку.
1. Актуалізація опорних знань учнів (емоційне входження в тему).
Перегляд фільму «Театр тіней».
Створення та демонстрація вчителем «Театру тіней» з допомогою проекції долонь на екрані.
2. Розкриття теми уроку (навчальна діяльність).
Граємо з учнями в пальчикові ігри.
Діалог вчитель-учні: «Який образ чи образи можна створити з допомогою долоньок?».
Демонструємо творчі роботи створені на основі долоньок.
3. Практична робота дітей в матеріалі.
Створення творчої композиції на основі обрисів своєї долоні.
Кольорове рішення композиції.
Акцентуємо увагу учнів на різноплановий підхід до створення композицій.
4. Підведення підсумків роботи.
У кожній учнівській роботі знаходимо зернину індивідуальності творчості учня. Зосереджуємо увагу учнів на різноплановості створених ними художніх образів.