Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Настрій і здоров'я

Мета: дати учням уявлення про настрій; емоції і почуття, як умову, що сприяє зміцненню і збереженню власного здоров’я і здоров’я оточуючих. Розвивати уміння керувати своїми емоціями з метою зміцнення власного психічного здоров’я. Виховувати бажання створювати та підтримувати гарний і веселий настрій.

Тип уроку: повідомлення нових знань.

Обладнання: таблиця почуттів, магнітофонні записи приємної музики, запис мультфільму «Ну, посривай!», повітряні кульки, кольорові олівці, сердечка.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Формування емоційного настрою учнів.

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День тобі веселим буде.

(Звучить музика «Посмішка»)

Побажання вчителем усім присутнім радості й добра: любі діти, шановні гості, будь ласка, поверніться один до одного і подаруйте щиру посмішку.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на нашому уроці ми з вами помандруємо до країни Здоров’я. Будемо вчитися розпізнавати свої почуття, аналізувати зв'язок між емоціями, почуттями, настроєм та їх вплив на наше здоров’я.

ІІІ. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

- То ж, діти, починаємо нашу мандрівку країною Здоров’я. Для цього нам потрібний добрий настрій. Що потрібно для цього? (Позитивні емоції)

1. Дидактична гра «Оплески»

(оплесками визначаємо позитивні емоції)

Веселий

Ображений

Наляканий

Щасливий

Задоволений

Рішучій

Сердитий

Впертий

Самотній

Вдячний

Байдужий

Скромний

2. Зупинка «Зустріч з психологом»

(Виступ психолога. Роль виконувати може підготовлений учень).

Психолог: Людина не може залишатися байдужою до того, що відбувається навколо. Всі емоції, які хвилюють людину і впливають на її поведінку, називають настроєм.

Емоціо (лат.) — означає хвилювати.

Ми легко помічаємо, який у людини настрій. Всі хвилювання відображаються на обличчі.

(Робота з таблицею почуттів)

Копия 43136856a5bd0108fd83c6c03b722236  Копия (2) 43136856a5bd0108fd83c6c03b722236  43136856a5bd0108fd83c6c03b722236

(байдужість)   (радість)   (злість)

- Як ви гадаєте, який настрій у кожного обличчя?

Гра «Зобрази настрій» (за допомогою пантоміми відтворить відповідний настрій).

3. Зупинка «Усмішка».

(Виконує учень).

- Я — усмішка. І з’являюся на обличчі кожної дитини, коли у неї гарний настрій, вона відчуває задоволення — це радість.

Радість - це усмішка й тепле слово,

Що з твоїх уст злетіти готове.

Радість - добро, без якого на світі

Не можуть жити дорослі, і діти.

Бачити радість навкруг і радіти,

Вміти її по краплинах збирати

І одне одному їх дарувати.

Гра «Як «заразити» іншого радістю?»

(Діти по черзі виходять і зображують різні предмети, тварин, які викликають усмішку).

Усмішка: Про якого мого близького родича говорять: веселий, дзвінкий, щасливий, щирий, голосний, радісний? (сміх).

Так діти: По доброму сміятися — корисно для здоров’я.

4. Зупинка «Успішний настрій».

(Зустріч з лікарем. Дійова особа - дитина).

- Доброго вам дня, діти! Я — лікар. Життя складається з різних ситуацій, які не завжди викликають позитивні почуття. Але людина повинна вміти керувати своїми емоціями, щоб зберегти здоров’я.

- А чи знаєте ви секрети успішного настрою?

Вправа «Мікрофон».

(Послухати музику, пригадати щось приємне, станцювати або заспівати, перед дзеркалом зробити веселу гримасу, вмитися, щоб змити поганий настрій…)

Лікар: Треба вміти керувати своїми почуттями, щоб не захворіти. А я зараз покажу вам, як можна ще підняти настрій. (Перегляд мультфільму «Ну, постривай!»)

5. Зупинка «Танцювальна» (фізкультхвилинка)

Зустріч з клоунами. Діти повторюють під музику танцювальні рухи.

6. Зупинка «Моє серце».

- Привіт! Ви здогадалися хто я? - Я — серце. Але так мене будуть називати, коли я подорослішаю. А зараз звіть мене - серденько. Від того, яка емоція виникає у вас, залежить, як я почуваю. Тож про ваші переживання я добре знаю.

(Обговорення ситуацій)

- Що відчуває серце?

✵ Запізнився на урок.

✵ Загубив ручку.

✵ Отримав двійку.

✵ Посварився з товаришем.

✵ Отримав довгоочікуваний подарунок.

✵ Надійшли канікули.

✵ Подорож з класом.

✵ День народження.

- Намалюйте на отриманих «серденьках» почуття серця: з однієї сторони — що відчувало «Я» при перших ситуаціях, на другій стороні — при других.

Інсценізація твору В. Сухомлинського «Серце тобі нічого не підказало».

Людині, у якої сталася біда, завжди потрібні співчуття, та підтримка. Як можна пожаліти людину, підняти настрій?

Складання асоціативного куща

Робота над прислів’ям.

«Кому легко на серці, тому весь світ сміється».

7. Зупинка «Аромотерапевтична»

(Учитель запалює ароматичні свічки)

- Які емоції ви відчуваєте зараз? (Радість, задоволення, бадьорість).

8. Зупинка «Смачна».

Частування цукерками.

ІV. Підсумок уроку.

1. Психологічна гра «Барометр настрою».

Учитель питає у дітей, чи знають вони, що таке барометр (термометр, градусник) і для чого він потрібен. Потім дітям пропонується продемонструвати свій настрій руками: поганий — долоні зближуються, хороший — руки розведені в сторони.

Щоб залишити Країну Здоров’я, нам треба зробити один одному комплімент.

2. Самостійна робота:

«Комплімент» - це люб’язні, приємні слова, похвала. З французької мови означає «вітання».

Добрі слова приємно слухати і говорити, вони піднімають настрій людям, дарують радість, тепло.

3. Побажання вчителя. Компліменти учням.

Додатки

Копия 43136856a5bd0108fd83c6c03b722236

Копия (2) 43136856a5bd0108fd83c6c03b722236

43136856a5bd0108fd83c6c03b722236

подарунок

обійняти

покласти руку на плече

заспівати

добрі слова

посміхнутись

ігри

цікава книжка

зателефонувати другові

пригостити

добрі справи

зайнятись улюбленою справою

перегляд мультфільмів

постояти поряд

перегляд улюбленого фільму, казки