Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Настрій людини. Як покращити свій настрій. Практична робота. Розучування ігор, що сприяють гарному настрою

Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися: організовувати своє робоче місце, доводити роботу до кінця; загальнокультурної: духовно — моральних основ життя людини, культурологічних основ сімейних, соціальних, суспільних явищ; громадянської: бережливе ставлення до людей, до самого себе;

предметних: дати уявлення про настрій людини, вплив його на самопочуття; прищеплювати корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами родини; виховувати життєрадісність, взаємоповагу, доброзичливість, любов до інших людей.

Тип уроку: урок-тренінг.

Обладнання: маски-смайлики обличчя (веселе, сумне, байдуже), плакат «Правила роботи в групі», надруковані завдання для групової роботи, комплекти смайликів, предметні малюнки.

Хід уроку-тренінгу

І. Вступна частина

1. Вправа «Маски»

- Розпочнемо наш урок з визначення настрою. Для цього я приготувала вам по три маски-смайлики, на яких зображені обличчя: веселе, сумне та байдуже. Подивіться, будь ласка, на них уважно та оберіть собі ту маску, яка відповідає настрою, з яким ви прийшли сьогодні на урок.

2. Вправа «Незакінчене речення»

- Поясніть свій вибір.

3. Повторення правил роботи в групі

4. Очікування від уроку

Учитель записує на дошці у вигляді тез.

5. Фронтальна бесіда

- Які свята відзначають у вашій родині? Розкажіть про одне з них. Як ви до нього готуєтесь?

- Яке свято ви любите найбільше? Чому?

- Які ігри, конкурси готуєте на свята разом з батьками?

ІІ. Основна частина

1. Розповідь учителя

- Найціннішим для кожної людини є її здоров’я. Коли ви веселі, міцно спите, вдень рухливі — ви здорові і легко впораєтесь із будь-якою справою. Купити здоров’я неможливо, тому його необхідно зберігати і зміцнювати.

2. Вправа «Банк ідей»

- Що ти робиш для того, аби бути здоровим?

Відповіді учнів записуються на дошці (роблю зарядку, гуляю на свіжому повітрі, ввічливо спілкуюся з людьми, намагаюся робити добрі вчинки, дотримуюсь режиму дня, маю добрий настій)

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про настрій людини, від чого він залежить і як його покращити.

3. Робота в парах. Вправа «Комплімент»

- Поверніться один до одного, візьміться за руки, подивіться у вічі й скажіть сусідові, що гарного ви в ньому бачите.

- Який у вас настій від почутих слів?

- Гарний настрій — запорука доброго здоров’я.

4. Вправа «Асоціативний кущ»

- Як ви розумієте значення слова «настрій»? (Настрій — всі переживання, почуття, які виникають у людини протягом дня)

- Яким буває настрій?

- Чи однаковий у вас настрій протягом дня?

- Що впливає на ваш настій?

- Що може зіпсувати вам настрій?

- Що може поліпшити настій дорослій людині, а що — дитині?

5. Робота з підручником, с.97 — 99. Робота в групах. Об’єднання учнів у 4 групи за кольором.

Завдання для груп.

1 група: опрацювати матеріал на с. 97

- Від чого залежить настрій?

- Які бувають емоції?

2 група: опрацювати матеріал на с. 97

- Чим можна створити хороший настрій?

- Які емоції погіршують настрій?

3 група: опрацювати матеріал на с. 98

- Поради для поліпшення настрою

4 група: опрацювати матеріал на с. 99, вірш А. Костецького «Як зробити день веселим»

- Що потрібно зробити, щоб день був веселим?

6. Руханка «Равлик» (зняття емоційного напруження, агресії, зниження імпульсивності дітей)

- Як ви думаєте, чому равлик боїться жабки? Що він робить, коли йому загрожує небезпека?

Діти стають за «потягом» - кожен обіймає того, хто стоїть попереду, за талію, утворюючи одного великого равлика. За командою «Жабка!» закручується спіраллю та завмирає: не рухається, не ворушиться. За командою «Жабка пішла!» діти, не розчіплюючи рук, походжають класом і хором промовляють: «Знову равлик наш гуляє, та радіє, та співає»

7. Робота в групах

1 група: гра «Тренуємо емоції»   

- Покажіть за допомогою виразу обличчя емоції та оберіть відповідний смайлик, коли ви:

✵ отримали бажаний подарунок,

✵ злякалися чогось (наприклад, собаки, миші, павука, …)

✵ зустріли друга, якого довго не бачили.

2 група: гра «Тренуємо емоції»   

- Покажіть за допомогою виразу обличчя емоції та оберіть відповідний смайлик, коли ви:

✵ ненароком розбили вазу,

✵ виразно прочитати текст,

✵ не хочете їсти кашу.

3 група: гра «Обери предмет»   

- Нас оточують різні речі, предмети. Виберіть із запропонованих ті, які можуть поліпшити ваш настрій.

(Предметні малюнки: тарілка, телевізор, квітка, книжка, кіт, собака, велосипед, стілець і т.д.)

4 група: гра «Обери предмет»   

- Нас оточують різні речі, предмети. Виберіть із запропонованих ті, які можуть поліпшити ваш настрій.

(Предметні малюнки: м’яч, альбом, цукерки, іграшки, хом’ячок, зошит, морозиво, торт, крейда, дерево, тістечка і т.д.)

ІІІ. Заключна частина

1. Вправа «Незакінчене речення»

- Мій настрій покращується, коли …

- Мій настрій може зіпсувати …

2. Руханка «Бульбашка» (покращення настрою, зняття емоційної напруги)

Учні разом з учителем беруться за руки й утворюють коло, спочатку звужують його, потім промовляють:

Наливайся, бульбашко, наливайся,

Залишайся цілою, залишайся!

Поступово учні розширюють коло усе більше і більше, поки учитель не скаже: «Луснула бульбашка!» Тоді учні присідають і хором промовляють: «Хлоп!»

3. Очікування (зворотній зв'язок)

- Чи справдилися ваші очікування від уроку?

- Чи змінився ваш настрій на кінець уроку? Оберіть маску-смайлика. Обґрунтуйте свій вибір.

4. Релаксація. Вправа «Чарівні окуляри» (розвиток дружніх, товариських відносин)

Учитель: «У мене є «чарівні окуляри». Крізь них можна побачити тільки хороше». Учні передають окуляри один одному, говорячи комплімент сусідові, той повинен подякувати за хороші слова.

Література

1. Основи здоровя: підруч. для 1-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.В.Гнатюк. — К.: Генеза, 2012. — 112 с.

2. Скворчевська О.В. Ігрові методики роботи з учнями 1 — 4 класів. — Х.: Вид. група «Основа», 2007. — 208 с.

3. Турішева Л.В. Психокорекційні ігри в роботі педагога. — Х.: Вид. група «Основа», 2007. — 160 с.

Додаток

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image