Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Харчування і здоров'я. Я і яблуко

Очікувані результати:

- вивчити поняття: яблуко - фрукт, яблуко - плід;

- навчитися розрізняти назви: яблуко - яблуня;

- читати назви страв із яблук;

- вивчити значення слів: узвар, оцет, шарлотка, штрудель;

- дослідити, чи потрібно вживати яблука і страви з яблук;

- створити власну карту «Мій яблучний стіл»;

- розфарбувати яблуко, відповідно обравши колір улюблених яблук;

- створити власний колаж (фото), що ілюструє улюблену страву із яблука;

- використати часову величину (місяць, рік) для позначення особистого віку під час першого «знайомства» з яблуком.

Тип уроку: інтегрований.

Інновації: STREAM-технологія.

Обладнання: мультимедійна презентація, моделі карти «Мій яблучний стіл», олівці, клей, ножиці;

Регламент уроку:

1. Вступна частина (до 5 хв)

2. Основна частина (до 23 хв)

3. Заключна частина (до 7 хв)

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Прийом «Обговорення у загальному колі проблемного питання».

- Що я знаю про яблуко? (Слайд 2)

(Учитель вислуховує припущення учнів)

Image

2. Повідомлення теми уроку.

«Харчування і здоров’я. Я і яблуко» (Слайд 1)

Image

3. Очікувані результати

(називають діти, вчитель узагальнює).

- вивчити поняття: яблуко - фрукт, яблуко - плід;

- навчитися розрізняти назви: яблуко - яблуня;

- дослідити чи потрібно вживати яблука і страви з яблук;

- створити власну карту «Мій яблучний стіл»;

- читати назви страв із яблук;

- вивчити значення слів: узвар, оцет, шарлотка, штрудель;

- створити власний колаж, фото, що ілюструє улюблену страву із яблука;

- розфарбувати яблуко, відповідно обравши колір улюблених яблук;

- використати часову величину (місяць, рік) для позначення особистого віку під час першого «знайомства».

ІІ. Основна частина. Побудова знань.

1. «Обговорення в загальному колі» (Слайд 3)

- Назвіть, що ви знаєте про яблуко, використовуючи опорні слова.

- Що означає слово плід? (Думки учнів, пояснення вчителя). Отже, яблуко - це плід фруктового дерева - яблуні.

Image

2. Робота в парах. (Слайд 4)

- «Прочитайте» ілюстрації і скажіть, в яких образах ми зустрічаємо яблуко в житті. (Учні працюють у парах, вислуховуємо 3-4 відповіді пар).

Image

3. «Обговорення в загальному колі» (Слайд 5)

- Як ви розумієте вислів «Мій яблучний стіл»?

- Назвіть, які страви із яблук ви їли? Чи знаєте?

Image

4. Робота з моделлю карти «Мій яблучний стіл» (Слайд 6).

Image

4.1 «Читання» карти.

- Розгляньте карту. Прочитайте слова, які зможете. Роздивіться малюнки.

- Чи підходять малюнки до слів?

- Як ви думаєте, що треба вам зробити?

(Учні самостійно з'єднують слова і малюнки до них)

- Чи вдалося утворити всі пари слів і малюнків? Чому? Які труднощі виникли? (Не всі слова прочитали, незнайомі слова, не розпізнали малюнки)

- Хто може допомогти? (Інші учні класу, вчитель. Фронтальна робота над значенням слів: узвар, шарлотка, штрудель, оцет).

4.2 Хвилинка відпочинку:

1) Заплющіть очі, прослухайте і впізнайте звуки. (Слайд 7);

2) Вправа « Імітація» (ми рвемо яблука; ми збираємо розсипані яблука; ми дотягуємося до яблучка, що виросло високо на гіллі).

Image

4.2 Індивідуальна практична робота. Робота з позначками +/-

(Діти ставлять + над стравами, які вже куштували, а - над тими, яких ще не пробували)

4.3 Проблемне питання «Який знак поставити над словом оцет?»

(Вислуховуємо думки дітей. Вчитель пояснює, що яблучний оцет — це кислота. Ця речовина може бути небезпечною, тому дітям з нею треба бути обережними. Увага! Не сплутай оцет і сік. Читай підпис на упаковці!!! Діти самостійно придумують знак «Небезпека» і позначають нею оцет.)

4.4 Поетична хвилинка. Слухаємо вірші про яблуко. (Слайд 8)

- Для чого треба вживати яблука? (Яблука містять багато вітамін).

Image

4.5 Нанесення позначки на страву із яблука, яку попробували вперше і у якому віці.

(Діти заздалегідь у батьків дізналися цю інформацію)

5. Самостійна робота учнів. Створення колажу «Моя улюблена страва із яблук». (Слайд 9)

Image

ІІІ. Рефлексія.

1. Виставка-презентація карт «Мій яблучний стіл»

2. Вправа «Незакінчене речення".

Я дізнався на уроці, що….

Продовж ланцюжок назв страв із яблук…

Я люблю вживати яблуко, бо….