Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Безпека у спілкуванні з дикими і бездомними тваринами

Мета: розповісти учням про небезпеку контактів з дикими та бездомними тваринами; ознайомити із правилами поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими тваринами; виховувати обачливість, необхідність мити руки після контактів з тваринами, виховувати дружні стосунки в групах.

Обладнання: ілюстративний матеріал, дидактичний матеріал, тест, презентація.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Методи: наочний, практичний, словесний.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Привітання. Вправа «Подаруй посмішку»

Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.

Наш девіз «Пізнавай, учись, наполегливо трудись»

— Прошу вас сісти на стільчики.

2. Правила роботи

- Який зараз у нас урок?

- Сьогодні наш урок ми проведемо у групах. Давайте згадаємо правила.

(Правила вивісити на дошку)

✵ Працюємо разом

✵ Поважаємо один одного і думки інших

✵ Не викрикуємо

На уроці ми слідкуємо за осанкою, тому сядьте за правилами учнів.

3. Очікування

- Будь ласка, напишіть на листочках свої очікування і прикріпіть стікери внизу нашої «Краплинки очікувань».

«Я хочу дізнатися….»

«Я хочу навчитися…»

«Від себе я очікую….»

ІІ. Основна частина

1. Перевірка домашнього

Гра « Продовж речення»

ВІД ТОГО ЯК ТИ ВІДПОЧИВАЄШ, ЗАЛЕЖИТЬ І …

НАЙКРАЩЕ ВІДПОЧИВАТИ НА … 

У ЛІС НЕ МОЖНА ХОДИТИ БЕЗ …

НЕ МОЖНА ЗБИРАТИ …

НА САМОКАТІ, ВЕЛОСИПЕДІ МОЖНА КАТАТИСЯ У

БІЛЯ ВОДОЙМ МОЖНА ВІДПОЧИВАТИ ТІЛЬКИ…

НА САНЧАТАХ І ЛИЖАХ МОЖНА КАТАТИСЯ…

НЕ МОЖНА ВИХОДИТИ НА ЛІД БЕЗ …

2. Оголошення теми і мети уроку

- Кого ви бачите на екрані? Лисиця

- Це свійська чи дика тварина?

Отже, тема нашого уроку «Безпека у спілкуванні з дикими та бездомними тваринами».

- Ми сьогодні будемо працювати за таким планом

УСПІХ

ПАМ’ЯТКА

МОЗКОВИЙ ШТУРМ

ВІДПОЧИНОК

ПАМ’ЯТАЙ ТА ВИКОНУЙ

ПОВОДЖЕННЯ З ТВАРИНАМИ

ДЕБАТИ

ПРОДОВЖ РЕЧЕННЯ

3. Дебати

Так потрібні нам тварини, чи ні? Давайте проведемо з вами дебати.

Я пропоную назвати все позитивне, (смайлик) що дають нам тварини і все негативне (смайлик).

Спілкування  Гарний настрій  Одяг

Продукти харчування Лікування

Хвороби   Інфекції   Укуси

Травми   Страх

Сперечатися на цю тему можна довго. Тварини нам дають позитив, але є і негатив. Та якщо дотримуватися правил безпечного спілкування з ними то вони стануть нашими друзями.

- Погляньте на поради лікаря Будьздоровченка

- З теми «як поводитись з тваринами»

4. Поводження з тваринами

Робота в групах

1. Групи отримують завдання на картках.

Підкреслити слова, які описують правильне поводження з незнайомою твариною.

Обережність, страх, не дражнити, не підходити, годувати з рук, захищатися, спокій, допомога дорослих, обійти, бігти, взяти палку.

- Закінчили.

Звіт кожної групи.

Повертаємось до нашого плану.

2. Прочитайте матеріал підручника. Що треба пам’ятати при спілкуванні з тваринами і яких правил треба дотримуватися, щоб не постраждати від них. Після чого вам необхідно вставити в речення пропущені слова, з отриманих речень складіть текст «Пам’ятай та виконуй».

(Роздати завдання)

✵ Під час зустрічі з дикими та бездомними тваринами не можна__________ від них.

✵ Не повертайтеся до тварини _________.

✵ Небезпечно гладити тварину, бо вона може _______________.

✵ Не ____________дитинчат тварин.

✵ Якщо тварина вкусила або подряпала тебе, одразу скажи про це_____________ і звернися до _____________.

✵ Після гри з твариною треба обов’язково ______________ руки.

Закінчили.

Звіт кожної групи.

5. «Мозковий штурм»

— Розв’яжіть проблемну ситуацію: або зошит

На тебе гавкає собака і не дає пройти. Які твої дії?

Ти побачив на вулиці маленьке кошеня. Які твої дії?

6. Зворотній зв’язок

Сьогодні ми гарно працювали, створили стенд, склали правила безпечного спілкування з тваринами, і якщо ваші очікування здійснились виконаємо вправу «Закінчи речення».

«Я дізнався що…»

ІІІ. Підведення підсумків         

1. Гра «Пам΄ятка»

- Діти по одному називають правила безпечної поведінки з тваринами, решта відповідають «Ти молодець!».

2. Прощання

- Давайте встанемо, візьмемось за руки і промовимо такі слова «Тварини — наші друзі

3. Оцінення

4. Домашнє завдання