Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Безпека у школі. Ситуації можливої небезпеки в школі. Перевір себе

Мета: розширювати знання учнів про безпечні умови навчання у школі, розвивати вміння уникати небезпечних ситуацій, виховувати повагу до старших та своїх ровесників, бажання допомогти в складних ситуаціях.

Обладнання: завдання, малюнки.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Другу руку простягни,

Посмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

ІІ. Робота над темою.

1. Актуалізація опорних знань.

- Прочитайте прислів’я, записані на дошці, і спробуйте визначити тему нашого уроку.

«Мудрий ніхто не вродився, а навчився»

«Не кажи «Не вмію», а кажи: «Навчусь»

«Добре того навчати, хто хоче все знати»

2. Повідомлення теми уроку.

- Так, сьогодні ми поговоримо про школу, навчання, правила безпечної поведінки у школі. Так що ж у школі становить небезпеку?

- Заходимо у школу сходами. Де тут може бути небезпека? Ідемо по коридору. Що може трапитися? А в роздягальні? А в класі?

3. Моделювання ситуацій безпечної поведінки.

- Ми пограємо в ігри і з’ясуємо, як уникнути небезпеки в школі? Попрацюємо в групах.

І група — правила безпечної поведінки у коридорі;

ІІІ група — у класі;

ІV група — на подвір’ї.

Інсценізувати один з випадків перед класом.

4. Відгадування загадок.

1) Дуже я потрібна всім — і дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу, а сама завжди мовчу. (Книжка)

2) На папері походили, кольори свої лишили…

Звуться палички оці кольорові … (Олівці).

- Що ще відноситься до шкільного приладдя?

- Яку небезпеку становить кожен з цих предметів?

5. Розгляд ситуацій.

- Як ви знайдете вихід із ситуації?

1) Черговий поливав квіти у класі. Один горщик упав із підвіконня.

2) На перерві на подвір’ї грали у м’яча. Олег перечепився і впав.

6. Фізкультхвилинка.

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Сіли, встали, встали, сіли,

Бачте, як розвеселили.

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати.

Нумо, разом, нумо, всі

Потанцюймо по росі!

7. Робота з підручником (с. 63)

8. Робота в зошитах.

9. Порівняння умов і правил навчання в школі давно і сьогодні.

- У давнину у дітей підручників не було. Навчалися вони по церковних книгах. Посеред кімнати стояв стіл, під стіною — лави, на стіні батіг. На лавах сиділи учні. За столом - учитель, а перед ним учень, відповідав урок. Якщо учень чогось не знав або чимось завинив, то його чекало покарання. Заняття в такій школі починалося з 7 години ранку і продовжувалось до вечора з перервою на обід. Кожний учень отримував від учителя окреме завдання — і кожен учив усе вголос. У давні часи заняття в школі розпочиналися в грудні, бо восени всі діти працювали на сільськогосподарських роботах.

- Що спільного в сучасній і давній школі? Що відмінного?

- Які правила нам видаються дивними?

- Що подобається і що б ви хотіли змінити у сучасній школі?

Image

10. Гра «Так чи ні».

Вчасно приходити до школи

Зі всіма вітатися

Уважно слухати вчителя

На уроці сидіти тихо

У школі ходити спокійно

Тримати речі в порядку

Берегти шкільне майно

Берегти книжки

Чемно поводитись в їдальні

В туалет йти при потребі

Не сідати на підвіконня

Не брати в школу зайвих речей

Перила і сходи — це небезпечно!

Наполегливо вчити.

ІІІ. Підсумок уроку.

- Як вести себе у школі, щоб не наражатися на небезпеку?