Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021
Дорожня безпека
Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вивчити правила переходу дороги з обмеженою оглядовістю; розвивати уважність; виховувати дисциплінованість.
Хід уроку
І. Організація класу.
Вже дзвінок нам дав сигнал.
Працювати час настав.
Тож і ви часу не гайте,
Працювати починайте.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.
Правила руху будемо вивчати
Швидко і активно треба працювати
Щоб могли ми на кінець на кінець
Всі отримать «МОЛОДЕЦЬ».
Слайд 1
- Сьогодні на уроці ми з вами будемо умовно кататися на різних машинах. Кожній з цих машин треба проїхати через світлофор. Але зелений колір загориться лише тоді, коли ми виконаємо завдання кожної машини. Ось перша машина. Горить червоне світло. Завдання 1 машини — повторення.
Повторення (1 машина)
Девіз сьогоднішнього уроку:
Про здоров’я самі дбаємо,
Правила безпеки на уроці вивчаємо.
- Скажіть, а чому я взяла на урок такий девіз? (тому що ми на уроках основ здоров’я вивчаємо техніку безпеки)
- Які правила техніки безпеки ми вже вивчили? (правила користування водогоном, правила пожежної безпеки)
- А що ж небезпечного може бути в нашому будинку чи квартирі? Спробуємо виявити можливі небезпеки. Пропоную попрацювати в групах і відгадати загадки-підказки.
- Зараз ми поділимося на групи.
Виберіть секретаря, читача і доповідача.
Секретар отримує завдання.
Читач читає загадку.
Усі члени групи відгадують загадку.
Доповідач говорить відгадку.
1) Що зараз майже в кожнім домі
Є необхідним, безперечно,
Бо варить їжу всім без втоми?
Хоч він отруйний, небезпечний,
Ним користуємось щораз….
Вже здогадалися? Це ….(газ)
2) Дуже добродушна я, і м’яка, й слухняна ,
Але коли схочу, навіть камінь сточу. (вода)
3) Що дім освітлює щоднини,
Без полум’я вечерю зварить
Працює в електромашинах,
А необачних сильно вдарить. (електрострум)
4) Лежать у порядку дерев’яні малятка,
Білі, здорові, всі чорноголові. (сірники)
Складання схеми.
Слайд 2
- Ми уже знаємо, як безпечно поводитись з електроприладами, сірниками, газом водою у побуті, тобто в повсякденному житті.
IІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Оголошення теми уроку.
- А сьогодні ми будемо поглиблювати знання про правила дорожнього руху, будемо вивчати правила переходу дороги; розвивати уважність; виховувати дисциплінованість.
2. Бесіда вчителя (2 машина)
Слайд 3
- Всі люди протягом свого життя є пішоходами і пасажирами різного транспорту. Наша розмова сьогодні буде про безпеку на дорогах, яку мають створити пішохід і пасажир. Зайшовши у транспорт — ми стаємо пасажирами. Вийшли з нього — і є пішоходами. І одні, і другі створюють аварійні ситуації на дорогах і в транспорті, які називаються дорожньо-транспортною пригодою — ДТП.
Дорогами України рухаються різноманітні автомобілі. Налічується їх більше 10 млн. Їдуть вони з великою швидкістю і з невеликими інтервалами та створюють щільні потоки.
Під колеса автомобілів на наших дорогах потрапляють дорослі люди та діти, які часто переходять вулицю у невстановлених місцях, граються на дорозі. Вони просто нехтують важливими правилами. І наше завдання сьогодні пригадати Правила дорожнього руху.
3. Робота з підручником ст. 93. (3 машина)
Прочитати пам’ятку пішохода.
4. Фізкультхвилинка.
5. Розгадування ребусів. (4 машина)
Слайд 4
6. Робота в парах.
7. Робота в групах ст. 95. (5 машина)
Розглянути малюнки. Пояснити, які правила дорожнього руху порушують діти.
8. Робота в зошиті ст. 32 (6 машина)
9. Гра «Так чи ні» (7 машина)
- Якщо «так» - плесніть в долоні, а якщо «ні» - не плескайте.
✵ Ходити слід по тротуарах або по пішохідних доріжках.
✵ Переходити дорогу слід там, де позначений перехід.
✵ Якщо блимає зелений сигнал світлофора, слід швидко перебігати дорогу.
✵ При посадці в автобус треба почекати, доки транспорт зупиниться,
✵ Висовуватись з вікон автотранспорту, що рухається і махати рукою.
✵ Не вибігати на дорогу за м’ячем.
✵ Не стрибати із транспорту на ходу.
✵ Дорогу переходити на жовте світло.
10. Ситуації. (на час) (8 машина )
Слайд 5
ІV. Підсумок уроку.
- Пригадайте свій шлях додому. Вулиці, де треба вам перейти дорогу.
- Розкажіть, як ви будете переходити дорогу.
Слайд 6