Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Дорожня безпека

Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вивчити правила переходу дороги з обмеженою оглядовістю; розвивати уважність; виховувати дисциплінованість.

Хід уроку

І. Організація класу.

Вже дзвінок нам дав сигнал.

Працювати час настав.

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

Правила руху будемо вивчати

Швидко і активно треба працювати

Щоб могли ми на кінець на кінець

Всі отримать «МОЛОДЕЦЬ».

Слайд 1

- Сьогодні на уроці ми з вами будемо умовно кататися на різних машинах. Кожній з цих машин треба проїхати через світлофор. Але зелений колір загориться лише тоді, коли ми виконаємо завдання кожної машини. Ось перша машина. Горить червоне світло. Завдання 1 машини — повторення.

Повторення (1 машина)

Девіз сьогоднішнього уроку:

Про здоров’я самі дбаємо,

Правила безпеки на уроці вивчаємо.

- Скажіть, а чому я взяла на урок такий девіз? (тому що ми на уроках основ здоров’я вивчаємо техніку безпеки)

- Які правила техніки безпеки ми вже вивчили? (правила користування водогоном, правила пожежної безпеки)

- А що ж небезпечного може бути в нашому будинку чи квартирі? Спробуємо виявити можливі небезпеки. Пропоную попрацювати в групах і відгадати загадки-підказки.

- Зараз ми поділимося на групи.

Виберіть секретаря, читача і доповідача.

Секретар отримує завдання.

Читач читає загадку.

Усі члени групи відгадують загадку.

Доповідач говорить відгадку.   

1) Що зараз майже в кожнім домі

Є необхідним, безперечно,

Бо варить їжу всім без втоми?  

Хоч він отруйний, небезпечний,

Ним користуємось щораз….

Вже здогадалися? Це ….(газ)

2) Дуже добродушна я, і м’яка, й слухняна ,

Але коли схочу, навіть камінь сточу. (вода)

3) Що дім освітлює щоднини,

Без полум’я вечерю зварить

Працює в електромашинах,

А необачних сильно вдарить. (електрострум)

4) Лежать у порядку дерев’яні малятка,

Білі, здорові, всі чорноголові. (сірники)

Складання схеми.

Слайд 2

Image

- Ми уже знаємо, як безпечно поводитись з електроприладами, сірниками, газом водою у побуті, тобто в повсякденному житті.

IІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми уроку.

- А сьогодні ми будемо поглиблювати знання про правила дорожнього руху, будемо вивчати правила переходу дороги; розвивати уважність; виховувати дисциплінованість.

2. Бесіда вчителя (2 машина)

Слайд 3

- Всі люди протягом свого життя є пішоходами і пасажирами різного транспорту. Наша розмова сьогодні буде про безпеку на дорогах, яку мають створити пішохід і пасажир. Зайшовши у транспорт — ми стаємо пасажирами. Вийшли з нього — і є пішоходами. І одні, і другі створюють аварійні ситуації на дорогах і в транспорті, які називаються дорожньо-транспортною пригодою — ДТП.

Дорогами України рухаються різноманітні автомобілі. Налічується їх більше 10 млн. Їдуть вони з великою швидкістю і з невеликими інтервалами та створюють щільні потоки.

Під колеса автомобілів на наших дорогах потрапляють дорослі люди та діти, які часто переходять вулицю у невстановлених місцях, граються на дорозі. Вони просто нехтують важливими правилами. І наше завдання сьогодні пригадати Правила дорожнього руху.

3. Робота з підручником ст. 93. (3 машина)

Прочитати пам’ятку пішохода.

4. Фізкультхвилинка.

5. Розгадування ребусів. (4 машина)

Слайд 4

6. Робота в парах.

7. Робота в групах ст. 95. (5 машина)

Розглянути малюнки. Пояснити, які правила дорожнього руху порушують діти.

8. Робота в зошиті ст. 32 (6 машина)

9. Гра «Так чи ні» (7 машина)

- Якщо «так» - плесніть в долоні, а якщо «ні» - не плескайте.

✵ Ходити слід по тротуарах або по пішохідних доріжках.

✵ Переходити дорогу слід там, де позначений перехід.

✵ Якщо блимає зелений сигнал світлофора, слід швидко перебігати дорогу.

✵ При посадці в автобус треба почекати, доки транспорт зупиниться,

✵ Висовуватись з вікон автотранспорту, що рухається і махати рукою.

✵ Не вибігати на дорогу за м’ячем.

✵ Не стрибати із транспорту на ходу.

✵ Дорогу переходити на жовте світло.

10. Ситуації. (на час) (8 машина )

Слайд 5

ІV. Підсумок уроку.

- Пригадайте свій шлях додому. Вулиці, де треба вам перейти дорогу.

- Розкажіть, як ви будете переходити дорогу.

Слайд 6