Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Друзі за інтересами. Вибір друзів


Мета:

- Продовжити ознайомлення учнів зі значенням інтересів і схильностей людини в житті; вчити порівнювати власні захоплення з інтересами однолітків, дружити з дітьми з особливими потребами.
- Розвивати вміння обирати друзів, товаришувати і спілкуватися.
- Виховувати любов і повагу до оточуючих.
Обладнання: таблиці, малюнки, відео (мультфільм про Смішариків).

Хід уроку:

1. Оргмомент
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок,
Від незвичний і цікавий.
Всі сідайте, діти тихо,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці — не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Тож гаразд, часу не гаєм
І урок розпочинаєм!
Основи здоров’я ми вивчаєм.

2. Мотивація навчальної діяльності
Асоціативний кущ.
- Які слова (асоціації) спадають вам на думку, коли ви чуєте слово «друг»?
(Запис схеми на дошці)

3. Вивчення нового матеріалу
а) Слово вчителя
б) Робота за підручником (с. 114)
- Об’єднайтесь у дві групи (хлопчики і дівчатка) та напишіть на маленьких папірцях якомога більше своїх захоплень
Розподіліть ваші записи на три групи: те, чим займаються переважно хлопчики; переважно дівчатка; і хлопчики і дівчатка.
- Роздивіться с. 115.
в) Робота в групах
- Розкажіть про свої захоплення.
По черзі назвіть захоплення ваших друзів, які вам більше сподобалися.
г) Робота у зошиті (с. 53)
- Кого можна назвати другом?
Обери і познач відповіді
- Намалюй портрет свого друга (подруги) і запиши.
Які у вас є спільні інтереси.
Фізкультхвилинка
Що ж, мабуть, прийшла пора
Всім нам відпочити.
Хочу на фізкультхвилинку
Усіх запросити.
Встаньте, дружно, усміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Покружляли, потяглися
й до роботи дружно взялися.

4. Узагальнення та систематизація отриманих знань.
а) Інсценування ситуацій
1) Беруть участь три хлопчики. (Петро, Юрко та Іванко. Юрко — друг Іванка).
Петро придумав Юрі образливе прізвисько та обзиває його. Які будуть дії Юрка? Іванка?
2) Беруть участь чотири дівчинки. (Аня, Маруся, Оленка, Оля. Аня і Маруся — подруги, а Оленка й Оля — теж подруги.)
Оленка й Оля кличуть Аню погратися, а Марусю — ні: Як поведуться Аня і Маруся?
б) Слово вчителя.
в) Гра «Так чи ні?»
г) Друзі з особливими потребами.
Демонстрація мультфільму про Смішариків. (Обговорення)

5. Підсумок уроку
Гра «Шифр»
- Які слова зашифровані? (дошка)
Бажруд (дружба), шварито (товариш), амодпого (допомога), таробод (доброта).
- Чи можна охарактеризувати справжню дружбу такими словами: правдивість, уміння поділяти радість і горе, довіра, взаємодопомога, підказка на уроці?
Рефлексія
- Молодці, діти! Ви на уроці були активними, старанними, уважними.
Оцініть свою роботу.
- На уроці я працював …
- Мені сподобалось …
- Сьогодні я дізнався …
- Я зрозумів, що …
- Було цікаво …
- Я хочу, щоб …