Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Корисні і шкідливі продукти. Ми обираємо здорове харчування

Мета. Поглиблювати знання учнів про корисну та якісну їжу, учити обирати продукти харчування, багаті на вітаміни; формувати уявлення про користь різних продуктів харчування для здоров’я (молочні продукти, м’ясо, риба, яйця; каші крупи, хліб; соки, овочі, фрукти). Розвивати спостережливість, пам’ять. Виховувати свідоме ставлення до здоров’я.

Хід уроку

1. Інформаційне повідомлення.

Учитель:

- Щоб бути здоровими, активними, бадьорими треба їсти корисні продукти. Вони мають бути багаті на вітаміни. Це речовини, які необхідні для життя людини, її росту та розвитку.

Недарма «віта», перша частина слова «вітаміни», у перекладі з латинської мови означає «життя».

Далі про вітами нам розкаже лікар-дієтолог (учениця класу).

(Учитель називає прізвище учениці і далі розповідь проходить у формі гри «Інтерв’ю»).

2. Гра «Інтерв’ю». Новини телеканалу «1+1»

Телеведуча:

- Доброго дня. Сьогодні у нас у студії лікар-дієтолог (прізвище учениці). Вона розкаже нам про користь вітамінів.

Лікар-дієтолог:

- Доброго дня. У наш час відомо близько 30 вітамінів. Для зручності їх позначають буквами латинського алфавіту A B C D.

Сьогодні я вам розкажу про деякі з них.

Вітамін А сприяє росту. Корисний для зору, шкіри, кісток. Є у броколі, кабачках, петрушці, горошку моркві. (Показує ілюстрації названих продуктів).

Вітамін B необхідний для розумової та фізичної праці. Вітамін групи В міститься у гречаній та вівсяних крупах, м’ясі, яйцях. (Показує ілюстрації названих продуктів).

Вітамін С сприяє росту. Багато є у капусті, помідорах, цибулі, картоплі, лимонах, а найбільше є у ягодах чорної смородини, у плодах шипшини.

Вітамін D зміцнює кістки. Вітаміни групи D є у молочних продуктах, яйцях, печінці. Крім того, вітамін D людина отримує з власної шкіри, у якій він утворюється під дією сонячних променів.

Телеведуча: Дякуємо за змістовну розповідь. Бажаємо успіхів. До побачення.

3. Використання критичного прийому «Прогулянка галереєю».

На стінах, на дошці, на шафах у класі вивішено ілюстрації із зображенням корисних і шкідливих продуктів. Учні, «прогулюючись» у класі, повинні вибрати корисні і шкідливі продукти і записати їх назви на окремих листочках.

Потім ці листочки учні прикріплюють до дошки у дві колонки «Корисні продукти» та «Шкідливі продукти».

Учитель з учнями обговорюють виконане завдання і визначають, які вітаміни є у вибраних корисних продуктах.

4. Інтерв’ю «Що таке корисне харчування?»

Протягом дня декілька учнів класу брали інтерв’ю в учителів школи, учнів школи та працівників їдальні. А на уроці звітували про пророблену роботу у незвичайній формі.

5. «Тарілка здорового харчування».

Учитель:

- Після звіту наших журналістів ми переходимо до наступного етапу нашої зустрічі. Це «уявна тарілка здорового харчування». Що це?

(Учні обговорюють поставлене перед ними проблемне питання у групах).

Висновок. Намагайтесь споживати корисні продукти з усіх груп щодня: овочі та бобові, фрукти та ягоди, цільні злаки, рибу, м’ясо, яйця, молочні та кисломолочні продукти, корисні жири.

6. Робота у групах.

Учням роздано вирізані з аркуша тарілки, які розкреслено на сектори. Кожен сектор іншого кольору. Вони повинні записані на кожному секторі назви корисних продуктів. Наприклад, якщо зелений сектор, то назви продуктів зеленого кольору; червоний- назви продуктів червоного кольору і т. д.

Використані кольори: червоний, зелений, жовтий, помаранчевий, білий. А три сектори — з малюнками.

Image

7. Прийом критичного мислення «Дискусійне кафе».

Розуміння різних точок зору є чудовим способом дійти до глибини будь- якої теми. Вправа «Дискусійне кафе» відбувається у форматі дружніх посиденьок у кафе, коли старі знайомі обговорюють ту чи іншу ситуацію.

У даному випадку обговорення теми «Здорове харчування».

На столах - салати, соки, фрукти йогурти. Учням роздано меню і вони вибирають для себе щось корисне і смачненьке. При цьому вони спілкуються між собою, обговорюючи дану тему.

Після приємно проведеного часу у «Дискусійному кафе» підводимо підсумок нашої зустрічі.

8. Підсумок.

Питання задають по черзі з кожної групи.

- Для чого людині потрібно їсти?

- Які вітаміни впливають на здоров’я?

- Що таке «здорове харчування»?

- Чому треба вживати різноманітну їжу?