Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Урок 2. Користування телевізором, комп'ютером, мобільним телефоном. Практична робота: створення пам'ятки щодо перегляду телевізійних передач, користування комп'ютером і мобільним телефоном

Мета: ознайомити учнів з інформацією про шкідливий вплив на здоров’я сучасної техніки (телевізор, комп’ютер, мобільний телефон), з правилами безпеки користування сучасною технікою з метою збереження здоров'я; дати поради щодо перегляду телепередач та користування комп’ютером; виховувати відповідальність за власне здоров’я, ЦСО до себе.

Обладнання: епіграф, девіз, картка, номери телефонів служб, конверти з прислів’ями, картка (червона, зелена), м’яч, комп’ютер, телевізор, мобільний та робочий телефон, фото, пам'ятка.

Тип: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

1. Вітання.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовимо: «Добрий день!»

Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам щастя й доля буде!

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік!

2. Вправа «Посмішка по колу»

«Посмішку» берем в долоні і передаєм з «рук в руки» своєму сусідові, побажавши щось приємне, а сусід дякує і передає далі.

Девіз уроку: «Хто здоровий, той сміється. Все йому в житті вдається».

А будемо ми здорові і все нам буде вдавалися, коли будемо відчувати себе в безпеці.

3. Вправа «Мікрофон»

Чи є таке місце, де людина може відчувати себе повністю в безпеці? (міркування дітей)

4. Подивитися інсценівку.

Сьогодні на уроці у нас присутні незвичайні гості, які вважають, що є такі місця де вони відчувають себе повністю в безпеці. Давайте послухаємо їх.

Виходять Білочка, Миша і Пташка

Білочка:

Моя хатка це. Мій дім.

Затишно і тепло в нім.

Живуть білочки в дуплі -

І дорослі, і малі.

Миша:

Ні ! Моя хатка під землею.

Живу в нірці я з сім’єю.

Хоч і темно в хаті нашій,

Та для нас вона найкраща.

Пташка:

О , ні ! Ми живемо у гніздечку -

У траві чи на вершечку.

Хоч дощ іде і вітер свище,

Наша хатка наймиліша.

Вчитель.

Не сваріться ,любі друзі

Кожен з вас говорить правду

І для нас найважливіше там де мама й тато

5. Розповідь вчителя

Ви вже не маленькі, тому іноді ненадовго можете залишатися вдома самі через те, що батьки затримуються на роботі, чи вирішують інші справи. Зоставшись наодинці, ви стаєте повним господарем свого помешкання. Бувають випадки . що з дітьми виникають непередбачені, небезпечні ситуації ситуації.

6. Вправа «Згадайко»

У вас на парті на парті є малюнки з предметами - яка небезпека може статися, як потрібно себе поводити з цими предметами, щоб не сталося лиха.

(праска, сірники, ліки, побутова хімія, ножиці, газова плита, ножик, голка)

Віршоване повторення номерів рятувальних служб

Але якщо вже сталося лихо то ми можемо зателефонувати в спеціальну службу. (діти розповідають вірші)

Запах газу йде з квартири —

Треба знати номер 104!

Ще якась біда біжить -

На «швидку» скоріш дзвоніть!

Швидко номер набирайте —

Це 103! Запам’ятайте!

А міліція - 102!

Всяке у житті бува.

Лиха, діти, стережіться,

Та при цьому не губіться!

А прийшла пожежа вмить

Не ховайтесь, а дзвоніть!

Кожна донечка і син

Знайде номер 101!

А ще я хочу звернути вашу увагу на ті прилади без яких сьогодні ми не уявляємо свого життя, поряд з якими ви проводите багато вільного часу.

- Діти, що це за прилади?

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося про правильне користування сучасною технікою та створимо пам’ятку щодо перегляду телевізійних передач користування комп’ютером і мобільним телефоном. Будемо вчитися бути розсудливими та вихованими.

Тема уроку. Користування комп’ютером, телевізором і мобільними телефоном.

Телевізор, комп'ютер, телефон — корисні речі. Але тим, хто неправильно ними користується, вони не залишають часу для навчання, прогулянок і допомоги батькам. А ще можуть зіпсувати зір, поставу і навіть спричинити залежність.

А от раніше люди могли прожити зовсім і без цих речей. От наприклад козаки.

Вони грали в різні ігри , співали пісень , займалися спортом.

7. Вірші про козаків

Що говорить вам «козак»-

Це крилате горде слово?

Чом завжди буває так,

Що світлішає від нього?

Козаки- це вільні люди,

Козаки- безстрашні люди!

Козаки - борці за волю!

За щасливу нашу долю!

Любі друзі! Хоч маленькі,

Ми вже добре знаєм,

Козак усім народам друг,

І лицарський у нього дух.

Козаченьки ми ж такі

Українські козаки

То ж робота - наша слава

Не на день а на віки!

Козаченьки - це талант

Засівати дружби лан.

В дружбі, злагоді, у згоді.

Козаченьки, бути нам!

Звучить звук прибульці (початок мультика)

ВІДЕО

- Ой що це? До козаків завітали прибульці.

- А звідки ж вони?

У них зламався літальний апарат. Вони потребують допомоги!

Допоможемо їм, а заразом і познайомимо їх з сучасною технікою, про яку вони ніколи не чули.

Вирушаємо в подорож за олією та знайомимо наших гостей з невідомою для них технікою

А от з якою саме давайте візьмемо перший конверт і складемо пазли.

- Отож що це?

Конверт № 1 Телевізор

- Діти, а скажіть для чого потрібен телевізор?

- У кого є телевізор?

- Які телепередачі ваші улюблені?

- Який останній мультик ви бачили?

Отож увага на екран подивимося відео про те які були і є телевізори.

ВІДЕО ФІКСИКИ

✵ Однак дивитися телевізор з ранку до вечора шкідливо для здоров’я;

✵ Переглядати телепередачі тобі можна не більше 30 хвилин на день;

✵ не можна сидіти близько до екрана, щоб не псувати зору. Відстань до телевізора повинна бути не менше 2-3 метрів;

✵ не можна дивитися телевізор у темряві, сидячі на підлозі, лежачі й під час вживання їжі;

✵ не слід вмикати телевізор дуже голосно, щоб не зіпсувати слуху.

Отож увага на екран. Чи здобули прибульці мастило?

ВІДЕО

Не хочуть жителі містечка віддавати олію. Хочуть щоб ви проглянули МУЛЬТКАЛЕЙДОСКОП та назвали з якого це мультфільму.

Гоп гоп гопачок,

Затанцює козачок!

Танець хвацький дуже вправний

І веселий і забавний

На дозвіллі і в поході

Козаку стає в пригоді.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ВІДЕО

Отож мастило вже в прибульців .мабуть, вони вже будуть повертатися

- О, ні знов щось не те! Не підходить олія. Тому наші козаки з прибульцями вирушають знов шукати олію.

- Давайте ми подумаємо, чим ще ми можемо здивувати наших гостей, адже телевізор це для нас також не новина. Товаришем телевізора є наш добрий помічник, інформаційний довідник.... Хто саме?

Конверт № 2 Комп’ютер

- У кого є комп’ютер? Це потрібна річ чи ні?

- Доведіть що комп’ютер це потрібна і корисна річ. (за комп’ютером можна брукувати, слухати музику, переглядати мультфільми, грати в ігри, спілкуватися но скайпу, пошук інформації в інтернеті....)

- Є комп’ютери стаціонарні а є ноутбуки. Чим вони відрізняються? (Ноутбуки можна переносити, брати з собою в дорогу, а комп’ютер - ні!)

Комп’ютер чинить негативний вплив на ваше здоров’я. Ваш організм ще не сформований, тож ви самі не можете контролювати себе, не можете сказати ні! У вас виробляється залежність від комп’ютера та Інтернету.

✵ Користуватися комп’ютером можна не більше 15 хвилин на день;

✵ Відстань між очима і монітором повинна бути 50-70см;

✵ Шкідливо для очей працювати за комп’ютером у темній кімнаті.

Якщо не дотримуватися правил користування комп’ютером та телевізором , то може боліти голова та очі, з’явиться втома, роздратованість, безсоння.

ВІДЕО

Не хочуть жителі містечка давати мастило. Пропонують пограти в гру, але не довго і пам’ятаючи правила користування комп’ютером.

8. Гра «Математичний космодром».

- В цю гру ми будемо грати 3 хв.

- Після закінчення часу ми підрахуємо кількість правильних відповідей. Якщо їх буде більше ми отримаємо мастило для прибульців.

ВІДЕО

- Здобули ми для прибульців мастило, мабуть, будуть вирушати в дорогу. Але так не хочеться з ними проїдатися. А як ви, вважаєте, за допомогою чого ми можемо підтримувати зв’язки?

Конверт № 3 Телефон

- Якому телефону ви віддаєте перевагу- домашньому чи мобільному? (домашній у приміщенні, а мобільний можна з собою носити).

Телефон - це сучасний засіб зв’язку. Є дуже багато видів телефонів: клавішних, сенсорних, жабки.

Важливо пам’ятати:

✵ Потрібно говорити якомога коротше

✵ Не притискайте трубку до вуха, тримайте на відстані особливо коли йдуть гудки

✵ Вночі телефон краще відключати або тримати його на відстані 1 метр 20 см від голови.

✵ Категорично не можна заряджати телефон біля ліжка

- Ми зараз спілкуємося завдяки якісному зв’язку а уявіть як раніше козаки спілкувалися коли їм потрібно було передати інформацію. Вони посилали гінця, а якщо нагір. нападав ворог на наші землі, то козаки запалювали скирди, які були розміщені на певній відстані і через 2 години звістка доходила до Запоріжської Січі. Запоріжська Січ — це місце де проживали козаки.

9. Гра «Зіпсований телефон».

- Тихенько на вушко я скажу речення і ми по колу передаємо його один одному , а в кінці побачимо чи справний наш телефон чи ні.

- Цей урок був цікавий?

ВІДЕО

- Підійшло прибульцям мастило час їм вже вирушати. Але як ми їх відпустимо без подарунків. Ми їм подаруємо сучасну техніку та складемо зараз «Пам’ятку користування телевізором, комп’ютером та мобільним телефоном» щоб вони знали як нею користуватися щоб лишатися завжди здоровим.

- Складаємо пам’ятку. Подивіться уважно на правила та встановіть відповідність.

Телевізор:

✵ Дивитися не більше 30 хв;

✵ Не сиди близько біля нього;

✵ Не лежи, не їж біля нього;

Комп’ютер:

✵ Користуйся не більше 15 хв;

✵ Відстань від нього - 50-70см;

✵ Не працюй у темряві;

Телефон :

✵ Не говори більше години в день;

✵ Не притискай сильно до вуха;

✵ Не заряджай біля ліжка;

Вручаємо подарунки і прибульці відлітають.

ВІДЕО

Вручення пам’яток.

- Діти запам’ятайте всі поради , які ви почули на уроці і пам’ятайте що:

Здоров’я - це сила! Здоров’я - це клас!

Хай буде здоров’я у вас і у нас!

Додатки

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image