Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Культура спілкування. Як ти спілкуєшся. Умови взаєморозуміння. Практична робота: розпізнавання невербальних знаків, сигналів, жестів

Мета: поглибити знання учнів про правила спілкування з рідними, товаришами, друзями, знайомими; показати дітям важливість ставлення до інших з повагою; ознайомити учнів з основними способами спілкування: мовленням, мімікою, жестами; пояснити, що щирість і правдивість полегшує спілкування. Розвивати загальнокультурну, громадську, здоров’язбережувальну та соціальну компетентності.

Хід уроку:

I. Вступна частина (10 хв.)

1. Вправа «Знайомство».

У колі сказати сусіду щось приємне (ти гарна, розумна…)

2. Повторення правил

(слухай уважно, не відволікайся, правило піднятої руки, поважай інших, старайся).

3. Вправа «Очікування»

«Що я очікую від цього уроку»(на заготовленому кружечку дитина малює та підписує смайлик і прикріплює його до вибраного на свій розсуд малюнку на дошці: усмішка — хороший настрій, знак оклику — корисну інформацію, книжка — цікаву інформацію).

II. Основна частина (15 хв.)

1. Міні — лекція.

Вчитель. Ти постійно спілкуєшся з різними людьми за допомогою слів (вербальне спілкування) — рідними, учителями, дітьми. Від уміння спілкуватися залежить настрій людини, емоційний стан, здоров’я.

2. Вправа «Скажи сусіду…».

(Сказати щось приємне — настрій піднімається і емоційний стан стає позитивним. І як наслідок — покращується здоров’я.)

Висновок.

3. «Памятай золоте правило»

(На дошці намальоване коло — сонце, а в середині золоте правило: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе».

4. Вправа «Добери промінці»

(На паперових стрічках написати правила спілкування:привітно, милосердно, жорстоко, з повагою, не переривай розмову дорослих, грубо, уважно, лагідно, сперечайся, доброзичливо, відверто і щиро, з дорослими на «Ви», з усмішкою. Учні по черзі беруть «промінець» з цим написом і або чіпляє до сонечка, або викидає у смітник пояснюючи свою точку зору.)

Висновок.

5. Міні — лекція.

Вчитель. Люди при спілкуванні розуміють один-одного як за допомогою слів (вербально) так і за допомогою міміки та жестів. МІМІКА — це вираз обличчя. ЖЕСТИ — це пози, рухи тіла.

6. Вправа «Покажи та не скажи»

(Зобразити обличчям коли ми їмо лимон, гіркий перець, цукерку).

7. Робота в зошиті.

Виконати завдання на с. 19 № 2.

Висновок.

8. Руханка.

За допомогою жестів зобразити тваринку: котика, бегемотика, лисичку, вовчика.

9. Робота у групі.

Об’єднання у групи «Котики» і «Собачки».(Нявкаючи і гавкаючи знайти свою групу.)

10. Вправа «Крокодил».

(Одна група показує, а інша відгадує. І так по черзі.)

Завдання:

1) На пляжі.

2) Збирають квіти.

3) Праця на городі.

4) Зривання плодів з дерева.

Висновок. (Спілкуючись за допомогою жестів виконували вправи.)

III. Заключна частина. (10 хв.)

1. Гра «Упіймай правило спілкування»

(Долоньками)

- Слухай уважно

- Говори з повагою і слухай

- Можна кричати

- Уважно слухай

- Привітно спілкуйся

- Суворо говори

- Говори та слухай з усмішкою

- Відносься милосердно

- Говори лагідно

Пам’ятайте! Вміння спілкуватися — важлива риса вихованої людини.

2. Аналіз очікувань.

3. Коло прощання «Побажати щось хороше»

4. Вправа «Закінчи речення «Я тобі бажаю…»»

5. Домашнє завдання.

Намалювати ситуацію з хорошим спілкуванням.