Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021
Культура спілкування. Як ти спілкуєшся. Умови взаєморозуміння. Практична робота: розпізнавання невербальних знаків, сигналів, жестів
Мета: поглибити знання учнів про правила спілкування з рідними, товаришами, друзями, знайомими; показати дітям важливість ставлення до інших з повагою; ознайомити учнів з основними способами спілкування: мовленням, мімікою, жестами; пояснити, що щирість і правдивість полегшує спілкування. Розвивати загальнокультурну, громадську, здоров’язбережувальну та соціальну компетентності.
Хід уроку:
I. Вступна частина (10 хв.)
1. Вправа «Знайомство».
У колі сказати сусіду щось приємне (ти гарна, розумна…)
2. Повторення правил
(слухай уважно, не відволікайся, правило піднятої руки, поважай інших, старайся).
3. Вправа «Очікування»
«Що я очікую від цього уроку»(на заготовленому кружечку дитина малює та підписує смайлик і прикріплює його до вибраного на свій розсуд малюнку на дошці: усмішка — хороший настрій, знак оклику — корисну інформацію, книжка — цікаву інформацію).
II. Основна частина (15 хв.)
1. Міні — лекція.
Вчитель. Ти постійно спілкуєшся з різними людьми за допомогою слів (вербальне спілкування) — рідними, учителями, дітьми. Від уміння спілкуватися залежить настрій людини, емоційний стан, здоров’я.
2. Вправа «Скажи сусіду…».
(Сказати щось приємне — настрій піднімається і емоційний стан стає позитивним. І як наслідок — покращується здоров’я.)
Висновок.
3. «Памятай золоте правило»
(На дошці намальоване коло — сонце, а в середині золоте правило: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе».
4. Вправа «Добери промінці»
(На паперових стрічках написати правила спілкування:привітно, милосердно, жорстоко, з повагою, не переривай розмову дорослих, грубо, уважно, лагідно, сперечайся, доброзичливо, відверто і щиро, з дорослими на «Ви», з усмішкою. Учні по черзі беруть «промінець» з цим написом і або чіпляє до сонечка, або викидає у смітник пояснюючи свою точку зору.)
Висновок.
5. Міні — лекція.
Вчитель. Люди при спілкуванні розуміють один-одного як за допомогою слів (вербально) так і за допомогою міміки та жестів. МІМІКА — це вираз обличчя. ЖЕСТИ — це пози, рухи тіла.
6. Вправа «Покажи та не скажи»
(Зобразити обличчям коли ми їмо лимон, гіркий перець, цукерку).
7. Робота в зошиті.
Виконати завдання на с. 19 № 2.
Висновок.
8. Руханка.
За допомогою жестів зобразити тваринку: котика, бегемотика, лисичку, вовчика.
9. Робота у групі.
Об’єднання у групи «Котики» і «Собачки».(Нявкаючи і гавкаючи знайти свою групу.)
10. Вправа «Крокодил».
(Одна група показує, а інша відгадує. І так по черзі.)
Завдання:
1) На пляжі.
2) Збирають квіти.
3) Праця на городі.
4) Зривання плодів з дерева.
Висновок. (Спілкуючись за допомогою жестів виконували вправи.)
III. Заключна частина. (10 хв.)
1. Гра «Упіймай правило спілкування»
(Долоньками)
- Слухай уважно
- Говори з повагою і слухай
- Можна кричати
- Уважно слухай
- Привітно спілкуйся
- Суворо говори
- Говори та слухай з усмішкою
- Відносься милосердно
- Говори лагідно
Пам’ятайте! Вміння спілкуватися — важлива риса вихованої людини.
2. Аналіз очікувань.
3. Коло прощання «Побажати щось хороше»
4. Вправа «Закінчи речення «Я тобі бажаю…»»
5. Домашнє завдання.
Намалювати ситуацію з хорошим спілкуванням.