Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Ким працюють наші батьки?

Мета.

- Поглибити уявлення учнів про різноманітність професій, важливість і значення кожної з них, розширити знання дітей про професії їх батьків, збагатити словниковий запас слів.

- Вчити аналізувати, узагальнювати, формувати життєві компетентності.

- Виховувати сумлінне ставлення до людей праці.

Обладнання: ілюстрації на тему «Професії» , дитячі малюнки, ІКТ, народні прислів’я про працю, «LEGO».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

Доброго ранку, доброго дня.

Бажають вам усі, бажаю вам і я.

2. Щоденні новини

Діти («помічники дня») подають інформацію про дату дня, назву тижня, місяця, погоду.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Слово вчителя

- Діти, про кого і про що ми з вами говорили на попередніх уроках?

- Як називаються люди найрідніші, найдорожчі для кожного з нас? (відповіді дітей)

- Так, це наші батьки, брати і сестри, це наша родина. Я вдячна вам за «родинні дерева», які ви підготували разом з батьками.

- Ще ми розпочали досліджувати дуже цікаву тему «Усі професії потрібні» і говорили про те, люди яких професій працюють у нашій школі.

- Пригадайте, про які професії ми говорили на попередньому уроці? (відповіді дітей)

- Всі члени вашої родини дбають один про одного, піклуються, створюють затишок, забезпечують вас усім необхідним. Для цього дорослі члени сім’ї працюють, щоб забезпечити свою родину і принести користь суспільству.

- Вам слід було вдома розпитати батьків про їхні професії і підготуватися до виставки малюнків «Професії моїх батьків».

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні на уроці ми продовжимо досліджувати «Цікавий світ професій», поміркуємо разом про значення професій у житті людини.

- Ви зможете дізнатися про них багато цікавого. Можливо це допоможе вам в майбутньому правильно вибрати професію для себе, щоб самим отримати задоволення і приносити користь іншим людям.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель

- Про те, що у світі існує безліч професій свідчить ваша виставка. І сьогодні батьки вам розкажуть про деякі з них. А про решту професій ми будемо говорити під час наступних уроків.

1. Виступ батьків, перегляд відео запису.

2. Дидактична гра «Чия це праця». З демонстрацією презентації.

Учитель запитує:

Слайд 1. Розкажіть хто працював, щоб зробити зображені предмети.

Слайд 2. Як називається професія людини, яка це виготовила?

Слайд 3. Чиї це інструменти?

Вчитель

- Діти, а чи знаєте ви, що саме робить будівельник?

- А чи не хотіли б ви побувати в ролі будівельника? (відповіді дітей)

3. Гра «Будуємо будинки» LEGO.

- Давайте з цеглинок LEGO збудуємо з вами якусь споруду.

(робота в групах)

4. Робота з підручником (с. 81)

Гра «Упізнай професію»

Діти розглядають малюнки, називають людей і професії, зображені на них.

Фізкультхвилинка (музична).

5. Гра «Репортери». Інсценізація.

- Уявіть, що ви - «репортери» й берете інтерв’ю в представників різних професій. Придумайте, про що запитати й що вам розповідатимуть про свої професії різні люди. (підручник ст. 82)

- Діти, а хто знає, що означає слово «Репортер»? (відповіді дітей)

Репортер — це людина, яка доступно розповідає про світ.

6. Робота в групах «Кому що потрібно».

(Вибрати потрібне з конверта: якими предметами користуються люди даної професії?)

Лікар: халат, таблетки, термометр, бинт, йод, відро, віник…

Перукар: ножиці, гребінець, фен, шампунь, борошно, сметана…

Кухар: каструля, сковорідка, ніж, ложка, комбайн, поле…

Швачка: ножиці, крейда, швейна машинка, нитки, цегла, цемент…

(Звіт представників груп.)

7. Вірш «Переплутанка»

Геть усе, на світі

Переплутав хлопчик Вітя.

Каже : Діти вчаться в полі,

А комбайн працює в школі.

Всіх людей стрижуть в лікарні,

А лікують в перукарні,

Ми книжки берем в аптеці,

Ліки — у бібліотеці.

От який Вітьок дивак!

Ти ж бо знаєш — це не так!

- Дітки, допоможемо хлопчику!

✵ Діти, звісно, вчаться в …

✵ А комбайн працює в …

✵ Ми лікуємось в …

✵ А стрижемось в …

✵ Ліки беремо в …

✵ А книжки — в …

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в парах.

Складання діалогу «Ким я мрію стати».

- А ким ви мрієте стати, коли виростите? Чому?

- Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому?

- Що для цього треба?

Вибіркова перевірка складених діалогів.

- А зараз ми переглянемо невеличку презентацію про те, ким наші діти мріяли стати тоді, коли ще були в садочку.

(Презентація).

- А що вам потрібно робити зараз, щоб ваші мрії здійснилися?

(діти читають вірш).

Та є одна з усіх професій,

Якої вчаться у житті,

Вона для кожного найперша,

Найголовніша в майбутті!

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи кресляр —

Що може бути головною ?

Одна професія — школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що можеш ти набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть!

Учитель підсумовує, що кожна професія — це вміння добре виконувати певну роботу, створювати різні речі, надавати послуги.

А поки що, ви школярі, і головна ваша праця —… (це навчання)

VI. Підсумок уроку.

- Я пропоную вам створити проект «Ким я планую бути через 20 років». Вам необхідно серед різних професій обрати ту, яка вам до душі. Над цим проектом ми будемо працювати під час наступних уроків.

Рефлексія.

- Чи сподобався вам наш сьогоднішній урок? Який настрій у вас зараз?

- Покажіть «Смайликами».

- Чи знадобляться вам діти знання з сьогоднішнього уроку у житті?

- Коли і де саме?

- Тож учіться старанно, наполегливо,завзято! На радість мамам і татам. Тільки тоді ви зможете стати тим, ким мрієте.