Основи здоров'я розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Мандрівка у Королівство Здоров'я

Мета: розвивати уявлення про здоровий спосіб життя, його складові; виховувати інтерес до фізичної культури, до сучасної науки про здоров’я.

Обладнання: назви стежин, малюнки, сонечко, посилка, скринька, круги червоні і зелені.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів і стих дзвінок,

починається урок.

Всі за парти гарно сіли,

і на мене подивились.

1. Привітання вчителя.

Поглянь ,дитино, все довкола

Так щиро посміхається тобі:

І сонце, й небо, ліс і поле-

Ти теж у відповідь їм посміхнись.

Ти привітайся з днем чудовим,

Пташками, травами, струмочком голубим,

І знай: усе це є природа,

Її люби, примножуй,бережи!

2. Інтерактивна вправа «Привітайся з сусідом; із сонечком; із вітром…»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

«Мікрофон»

- Що найдорожче у світі?

Немає нічого дорожчого на світі,

Ніж дивне щастя жити на Землі

В здоров’ї кожній квіточці радіти,

І посміхатися навіть уві сні.

Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо,

Із юних літ нам треба берегти,

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всі здорові були ми.

- Найдорожчий, безцінний скарб, що має людина — це здоров’я. Без нього немає повноцінного, радісного, щасливого життя.

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- Ось про це ми дізнаємось на уроці. Здійснимо подорож цікавими стежинами по «Королівстві Здоров’я».

ІV. Робота над темою уроку.

1. Девіз уроку

Якщо хочеш, щоб життя тобі посміхнулось -

спочатку сам усміхнись життю.

2. Гра «Сонечко-життя».

- Наше сонечко, яке сьогодні до нас засвітило має назву Життя.

- Яке у вас життя?

(З’являється сонечко на якому надпис життя. На промінчиках записуються відповіді дітей).

- Погляньте, які різні промінці! Життя — це перш за все здоров’я людини.

- Ці промінці вкажуть нам шлях до «Королівства здоров’я». Але у подорож ми підемо не самі, а з нами вирушить хлопчик Незнайко.

V. Подорож стежинами «Королівства здоров’я».

1. Стежина «Режим дня»

Режим дня — це правильне чергування праці і відпочинку.

1) Завдання: якщо я чітко дотримуюся режиму дня, то:

- все виконую вчасно;

- завжди запізнююся;

- встигаю багато чого зробити;

- почуваюся бадьорим і веселим;

- ходжу похмурим і втомленим.

2) Гра «Режим дня».

Розташування малюнків відповідно до свого режиму дня.

Висновок: для того, щоб бути здоровим, слід дотримуватись режиму дня.

2. Стежина «Особиста гігієна»

Хто здоровим хоче буть,

Умиватись не забуть

Ти ранесенько вставай,

Ручки милом умивай.

На цій стежині є для нас сюрприз, ось така посилка.

3) Гра «Встановіть зв’язок між словами».

Висновок: щоб бути здоровим, необхідно дотримуватися правил особистої гігієни: кожний ранок умивайся, чисть зуби, мий вуха та шию; завжди мий руки перед їжею; коротко зістригай нігті; тримай у порядку своє волосся; користуйся носовою хустинкою.

3. Стежина «Ранкова зарядка і спорт».

Кожен день по розпорядку

Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона - плюс,

Намотай собі на вус

- Зарядкою розпочинають свій день спортсмени, туристи, солдати. Бо фізичні вправи зранку- це заряд бадьорості на весь день. Після неї ви почуєте себе бадьоро. Із щоденної бадьорості і складається здоров’я.

4) Віршована фізкультпауза.

«Комарики».

Руки вверх піднять пора,

Щоб зловити комара.

Опускаємо руки вниз

В стійку вихідну вернись.

«Лісоруби»

Лісорубами всі стали

І сокири всі підняли

Зробимо руками мах

По колоді сильно «бах».

«Літак».

Руки ставте всі ось так,

І виходить в нас літак.

Мах крилом туди-сюди

Треба швидше нам рости.

«Метелики».

Руки вже за головою,

Тож дивись перед собою,

Виправляємо хребет,

Лікті зводимо вперед.

Мов метелик ,літаєм,

Крильця зводим, розправляєм.

4. Стежина «Активного відпочинку»

1) Бесіда «Мій відпочинок»

- Розкажіть як ви відпочивали влітку?

2) Гра «Відгадай»

3) Гра «Корисно-шкідливо».

Учні показують зеленим кольором «корисно», а червоним - «шкідливо».

1. Перебування на свіжому повітрі.

2. Тривале сидіння біля телевізора.

3. Мити руки перед уживанням їжі.

4. Дворазове чищення зубів.

5. Правильне регулярне харчування.

5. Стежина «Їжа — джерело росту і здоров’я»

«Хто сто років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» - говорить народна мудрість.

1) Бесіда

-Для чого людині їжа?

-Чи всі продукти харчування корисні для здоров’я?

-Які страви можна приготувати із овочів?

2) Гра «Корисно — шкідливо»

Висновок:

Хто дружити з вітамінами буде-

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

3) Чарівний кошик з яблучками.

VІ. Підсумок уроку.

- Яка стежина найбільше вам сподобалась?

Пам’ятайте, що:

Життя чарівне, мов казка.

І дається людині раз.

Не марнуйте його, будь ласка.

А любіть й бережіть весь час.

- Я сподіваюсь, що кожен із вас буде рости здоровим! Обирайте самі правильні стежини, крокуйте ними до «Королівства Здоров’я і пам’ятайте, що ваше здоров’я — у ваших руках.