Інформатика розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Складання алгоритмів для виконавців. Середовища програмування для дітей

Цілі уроку

- навчальна: залучити та мотивувати учнів до вивчення програмування, формувати інформативну компетентність;

- розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги, спостережливості, пам’яті; розвивати вміння виділяти головне та систематизувати отриману інформацію, розвивати навички свідомого й раціонального використання програмних засобів, враховуючи вікові особливості та рівень засвоєння навчального матеріалу учнів;

- виховна: виховувати інформаційну культуру учнів.

Завдання уроку. Ознайомити учнів з призначенням та основними можливостями програмування; вивчити основні конструкції, команди для описання алгоритмів і запису програм; навчити учнів самостійно створювати і запускати на виконання програмні проекти відповідно до поставлених задач.
Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Комп’ютери, підключені до глобальної мережі Інтернет, мультимедійний проектор, програма Microsoft PowerPoint, Інтернет-вправа.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

Загадка

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе!

(Комп’ютер )

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

http://LearningApps.org/2742871

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учні переглядають відеоролик «Чому не навчають у більшості шкіл», в якому знімались відомі програмісти, дозволяє зацікавити учнів вивченням нового матеріалу, що стимулює інтерес та підвищує ефективність уроку.

https://www.youtube.com/watch?v=S5ucb9A6j78

Учні повинні самостійно визначити тему уроку, його цілі та зміст уроку.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Вчитель демонструє основні прийоми роботи з вправою на сайті Code.Org.

У цій вправі учні можуть працювати у режимі блоків, які знайомі їм із середовища Scratch.

https://studio.code.org/s/iceage/stage/1/puzzle/1

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали — сіли, встали — сіли.

Бачте, як розвеселили.

VI. ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Повторення правил роботи за комп’ютером

Щоб з комп’ютером дружити

Та здоровим завжди бути,

Всі ці правила виконуй,

Про відпочинок не забудь.

Учні переходять до робочих місць та виконують вправу з ресурсу Code.Org.

https://studio.code.org/s/iceage/stage/1/puzzle/1

Релаксація

1. Витягти праву руку вперед. Стежити очима, не повертаючи голови, за повільним рухом вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз. Повторити 4-5 разів.

2. Швидко покліпати, заплющити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 5 разів.

VII. УЗАГАЛЬНЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Висновок — мотиватор «Година коду-2015»

VIІI. ПІДСУМОК УРОКУ.

Інтерактивна вправа «Піраміда позитивних почуттів»

Вчитель простягає руку і говорить: «На уроці мені сподобалось, що ви працювали наполегливо і старанно» Учні по черзі підходять, кладуть долоньку зверху і говорять: «Мені сподобалось…»

IX. Домашнє завдання.

- Складіть якомога більше слів із слів: ІНФОРМАЦІЯ, МАТЕМАТИКА, КОМП’ЮТЕР, ПРОГРАМА, АЛГОРИТМ.