Інформатика розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Електронні карти. Режими перегляду карт. Віртуальні подорожі сузір'ями, планетами, материками, океанами

Мета уроку:

Навчальна: Ознайомити учнів з поняттям "електронні карти", навчити орієнтується в електронних навчальних картах для перегляду сузір’їв, Сонячної системи, материків та океанів Землі, України;

Розвивальна: Розвивати вміння правильно і чітко висловлювати свої думки, увагу, логічне мислення, грамотно формулювати твердження з предмета;

Виховна: Виховувати самостійність та відповідальність.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація, проектор, інструкції з ТБ.

Програмне забезпечення: Solar, Google map, Microsoft Power Paint, графічний редактор Paint.

Хід уроку.

І. Організаційний етап. (слайд 1)

✵ Привітання.

✵ Перевірка відсутніх.

✵ Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань. (слайд 2)

1. Назвіть основні правила поведінки і безпечної роботи в комп’ютерному класі.

2. Для чого людям потрібні карти?

3. Як називається наша планета?

4. Які планети Сонячної системи можете назвати?

5. Яка планета Сонячної системи Вам більш до вподоби?

6. Яким кольором позначають на картах океани, моря, річки та озера?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. (слайд 3)

Учитель. Сьогодні на уроці ми з Вами будемо подорожувати планетами Сонячної системи, країнами Світу та Україною. А також кожен із вас вибере одну планету, яка йому подобається, для виконання проекту.

ІV. Вивчення нового матеріалу. (слайд 4)

Розповідь учителя з елементами демонстрування презентації.

Електронна карта - картографічне зображення, створене на основі даних цифрових карт і візуалізоване на відеомоніторі комп'ютера або відеоекрані ін. пристрою (наприклад, супутникового навігатора). (слайд 5)

За допомогою електронних карт ми маємо змогу віртуально мандрувати країнами світу, переглядати плани місцевості та доріг, виконувати пошук за адресами та назвами організацій, прокладати маршрут нашої подорожі, та дивитися панорами міст, країн, а також зробить віртуальну подорож вулицями та пам’ятками міст. (слайд 6)

Давайте уважно подивимось на наступний слайд презентації. На прикладі сервісу Google map бачимо, що в правому нижньому куті у нас є шкала масштабу за допомогою якої ми можемо збільшувати та зменшувати масштаб нашої карти, для більш зручного використання. (слайд 7)

Для більш швидкого знаходження потрібного місця використовується рядок пошуку. Для цього необхідно ввести назву потрібної країни або міста і нам відображається результат пошуку. Наприклад нам потрібно переглянути карту нашого села, ми в рядку пошуку вводимо с. Міньківка, обираємо запропонований результат і дивимося на карту рідного села. (слайд 8)

За допомоги функції прокладення маршруту ми маємо змогу дізнатися відстань та приблизний час руху до потрібного місця. Наприклад нам потрібно дізнатися відстань між школою та домом. На карті біля рядку пошуку натискаємо «як добратися». Потім вибираємо місця на карті звідки почнеться на шлях, а потім вибираємо куди нам треба. Дивимося результат. (слайд 9)

А ще ми маємо можливість віртуально подорожувати планетами та сузір’ями. На уроках природознавства ви вивчили, що таке планета, які бувають планети. А в віртуальних подорожах ми можемо подивитися на них за допомогою програми Solar, побачити в якій послідовності від Сонця вони розташовані. Також при перегляді планет ми маємо нагоду дізнатися їх основні характеристики: діаметр, гравітація, атмосфера, відстань від Сонця та період обертання навколо осі та навколо Сонця. Ще ми можемо дізнатися відстань між планетами.

V. Фізкультхвилинка. (слайд 10)

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть підняти руки,

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу - все гаразд.

VI. Робота за комп’ютером. (слайд 11)

1. Інструктаж з ТБ.

2. Ознайомлення з Solar.

3. Кожен учень вибирає собі одну із планет Сонячної системи.

4. За допомогою клавіші Print Screen та графічного редактора Paint створюємо фото обраної планети.

5. Додаємо фото до своєї презентації.

VII. Релаксація (слайд 12)

Працюючи за комп’ютером, не можна забувати про відпочинок для очей, адже вони теж втомлюються.

✵ Обертати очима по колу.

✵ Рухати вгору, вниз.

✵ Рухати вліво, вправо.

✵ Заплющити та розплющити очі.

VIII. Підсумок уроку. (слайд 13)

1. Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?

2. Що найбільше сподобалося?

3. Що запам’яталося?

4. Про що хотіли би дізнатися більше?

5. Якими сервісами можна користуватися для віртуальних подорожей??

6. Скільки планет в нашій сонячній системі?

7. Яким чином виміряти відстань від однієї планети до іншої? (слайд 14)