Інформатика розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Що таке Інтернет

Мета. Формувати уявлення про Інтернет, історію його створення; ознайомити із призначенням та послугами Інтернету, із службою WWW; розвивати логічне мислення, увагу, зосередженість; виховувати інтерес до історії людства, досягнень у науці та техніці, дисциплінованість та культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером.

Обладнання. Малюнки, завдання на картках для Розумників і Розумниць.

Хід уроку

I. Організація класу.  

В нас робота є цікава,

Попрацюємо на славу!

Взнаєм, що комп’ютер може,

Як в житті нам допоможе.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «Правильно - неправильно!»

Учитель розповідає правила гри: зачитуються віршовані рядки, які обов'язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки в комп'ютерному класі.

В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...(ні)

Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! (так)

За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...(ні)

А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! (так)

Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (ні)

Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят! (так)

Голова болить моя, Потерплю годину я! (ні)

Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (так)

Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...(ні)

В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки! (так)

2. Метод «Мікрофон».

- Що таке комп’ютерна мережа?

- Які мережі називаються локальними, а які глобальними?

- Що є глобальною всесвітньою мережею? (Інтернет).

- Чи можна об’єднати між собою комп’ютери, які знаходяться далеко, наприклад, у різних містах України?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Робота з малюнками.

- Як ви розумієте зміст малюнків?

- Чи завжди Інтернет безпечний?

- Порівняйте обидва малюнки.

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми ознайомимося із мережею Інтернет та історією її створення, дізнаємось про призначення та послуги Інтернету, про службу WWW.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя. Створення Інтернету.

- Про Інтернет сьогодні чув, мабуть, кожний. А що ви про нього знаєте, діти? (відповіді учнів)

Мережа, що об’єднує комп’ютери на великій території, називатиметься глобальною. Однією з найвідоміших глобальних мереж є всесвітня інформаційна мережа Інтернет, що об’єднує мільйони комп’ютерів у різних куточках землі.

Назва цієї мережі походить від англійського слова «International Network», що в перекладі означає «Міжнародна мережа».

З’явився прообраз сучасного Інтернету в середині минулого століття в США. У дослідницьких інститутах на той час комп’ютерів було мало, тому працювати на них доводилося по черзі. Саме тоді й зародилися ідеї про віддалений доступ до файлів.

29 жовтня 1969 року вчені вперше з’єднали два комп’ютери, що були розташовані на відстані 500 км і здійснили першу передачу даних на таку відстань. Тоді вдалося передати лише три символи, але саме ця дата є днем народження Інтернету.

Відтоді комп’ютери почали з’єднувати в мережу за допомогою телефонних ліній. Допомагав у цьому спеціальний пристрій. Його назву можете дізнатись, розгадавши кросворд. (модем).

Зараз для підключення до Інтернету не обов’язково використовувати телефонні лінії. Уже звичним стало використання бездротового з’єднання — супутникового зв’язку, Wi-Fi.

У 90-ті роки минулого століття Інтернет буквально підірвав світ. Він став дуже швидко

розповсюджуватися. Знадобилося лише 5 років, щоб кількість користувачів Інтернету досягла 50 мільйонів. Зараз у мережу Інтернет входить більше мільярда користувачів щодня.

2. Служби Інтернету.

Мережа Інтернет з’єднує не тільки комп’ютери користувачів, а й сервери — потужні комп’ютери, які містять багато корисних даних і надають різні послуги користувачам. Працюючи в Інтернеті, ви отримуєте дані саме із серверів.

У ньому можна знайти відповідь майже на всі запитання. Дізнатися про погоду, останні новини, результати спортивних змагань, прочитати статтю з енциклопедії, переглянути програму телепередач, навіть самі телепередачі.

Є спеціальні веб-сайти про тварин, рослинний світ. Є сайти бібліотек. Заходь - і читай будь-яку книгу. На сайтах можна подивитися картини з колекцій відомих музеїв світу. Навіть з дому не треба виходити.

Сайт можна порівняти з книжкою. Сторінки веб-сайту називаються веб-сторінками. Кожен сайт має свою адресу в Інтернеті й головну сторінку, з якої можна потрапити на інші сторінки сайту

Крім того, з веб-сторінок можна перейти на сторінки інших сайтів. Ця система зв'язків між різними сторінками сайтів по всьому світу охоплює планету ніби павутиння. Саме тому її називають веб (від англійського слова web- павутиння).

Найпопулярнішою службою Інтернету є World Wide Web. Скорочено WWW або Web (Веб). Це всесвітня інформаційна мережа, яка складається із взаємопов’язаних документів. Ці документи називаються веб-сторінки. Вони розміщені на тисячах комп’ютерів — веб-серверах, що розташовані в різних куточках нашої планети.

Існують сайти, на яких можна розміщувати свої розповіді, повідомлення, ставити запитання, обговорити їх, ділитися враженнями. Ми теж будемо вчитися розміщувати інформацію про наш клас та про цікаві уроки в нашій школі на сайті. Діти з усієї України дізнаються про нас, і ми познайомимося один з одним.

3. Робота з підручником. (с.57—59).

Читання та обговорення вірша, с.57.

Розгляд малюнка, с.59.

- Чому служба WWW отримала назву Всесвітня павутина?

- А який пристрій допоможе нам потрапити в мережу Інтернет?

VІ. Фізкультхвилинка.

(на комп’ютері).

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Обговорення ситуацій

Тамара пізно лягла спати, бо довго грала в комп’ютерну гру. Вранці вона проспала до школи.

Сашко сів попрацювати за комп’ютером. Його домашній улюбленець кіт Тимко прийшов і влігся біля нього прямо на клавіатуру.

2. Читання казки про Інтернет.

Королівство Інтернет

У тридев’ятому царстві, у тридесятій державі, в Королівстві під назвою Інтернет жили король Файл та королева Папка. Вони були дуже добрими та справедливими правителями, завжди уважно слухали скарги своїх жителів і з радістю допомагали мешканцям королівства у вирішенні їх проблем.

Але був у королівстві ворог — жителі країни Вірус, які намагалися захопити Інтернет. Та нічого в них не виходило, тому що інтернетівці були дружніми та сміливими, а саме королівство надійно захищеним. На чолі варти країни стояв мужній полковник Антивірус.

Одного разу з’явилася в Інтернеті папка, яка зрадила короля та королеву. І потрапили за стіни королівства злі віруси та почали уражувати й знищувати всіх його жителів. Допомогти було нікому, полковник Антивірус у цей час перебував на завданні і не міг захистити свою країну від ворога. За полковником було направлено поштового голуба, який і повідомив про напад на Інтернет. Щойно віруси, які вже майже дісталися короля та королеви, побачили полковника Антивіруса, злякалися і почали тікати. Але не тут то було. Від Антивіруса ще ніхто ніколи не втік. Знищивши ворога, полковник приготував відвар з лікарської трави і напоїв ним усіх заражених жителів країни. Невдовзі інтернетівці одужали і зажили щасливо.

Вчитель.

- Діти, що повчального ви прочитали в цій казці? (Відповіді дітей)

- А як би вчинили ви? (Відповіді дітей)

3. Практична робота за комп’ютерами.

(Учні вчаться заходити на сайт школи, переглядати інформацію).

4. Фізкультхвилинка для очей.

- Ваші очі стомились, тому виконаємо кілька вправ для них.

Очки вліво подивились

Там нічого не змінилось!

Вправо поведем зінички...

Ні зайчика, ні лисички...

Ми нікого там не бачим?

Знову вліво... і направо...

Це не вправа, а забава!

Очі вгору, очі вниз!

Не лінуйся! Посміхнись!

Ще раз вгору, знову вниз.

І на цьому - зупинись!

Оченятам зняли втому,

До роботи, нумо, знову!

5. Прочитай, поясни.

Л.К.ЛЬН. М.Р.Ж.

ГЛ.Б.ЛЬН. М.Р.Ж.

.НТ.РН.Т

VІIІ. Підсумок уроку.

Вчитель. Діти, давайте пригадаємо все те, про що ми почули сьогодні на уроці і сформулюємо власні правила поведінки в мережі Інтернет.

(Учні разом з вчителем формулюють правила)

Що ж треба, і чого не слід робити в мережі:

1. Треба бути обережним, надаючи інформацію про себе.

2. Думати про сказане, тому що ми не бачимо співрозмовника і можемо його образити так само, якби дивилися в очі.

3. Пам’ятати про те, що в Інтернеті є як корисна, так і шкідлива інформація.

4. Розмістивши інформацію в Інтернеті, ми втрачаємо контроль над нею і в більшості випадків вже ніколи не зможемо видалити всі її копії.

5. В Інтернеті є речі, від яких слід захиститися.

6. Радитися з батьками з питань відвідування сайтів.

7. Якщо виникають певні проблеми, доводити про них до відома батьків.

8. Не проводити багато часу в мережі, тому що це шкідливо.

Додатки

Л.К.ЛЬН. М.Р.Ж.

ГЛ.Б.ЛЬН. М.Р.Ж.

.НТ.РН.Т

.О..М

С.Р.ЕР