Інформатика розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Узагальнення і систематизація знань з теми «Інформація. Дії з інформацією»

Мета: повторити програмовий матеріал про код і кодування, набути навичок розпізнавання різних способів кодування і декодування, розвивати логічне мислення, формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, порівнювати, зіставляти встановлювати зв'язки між засвоєними та новими знаннями; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати та класифікувати надану інформацію, сприяти розвитку творчої уяви, мовлення; виховувати уважність, відповідальність за результати власної праці.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання з класом:

Пролунав уже дзвінок, нас покликав на урок.

Тому будьмо сьогодні уважними, розумними, організованими та кмітливими, адже урок у нас не простий, а змагання: хто краще знає інформатику.

Об’єднання учнів у дві команди: на спинках стільчиків прикріплено яблука червоного і зеленого кольорів. Учні об’єднуються в команди за кольором яблука.

Цікава інформація

У наш час, важко знайти людину, яка б не знала про компанію Apple. Продукція цієї компанії семимильними кроками завоювала, та продовжує завойовувати серця відданих фанів по всьому світу. Apple Inc.— американська корпорація, виробник персональних і планшетних комп'ютерів, аудіоплеєрів, телефонів, програмного забезпечення. Символом компанії є відоме всім надкушене яблуко. Спочатку на логотипі компанії (яка утворилася 1 квітня, в день сміху, 1976 року) був зображений Ісаак Ньютон, який притулився до яблуні, та вже згодом Стів Джобс, один із засновників компанії, вирішив, що таке лого надміру інтелектуальне, і надалі почалося використання просто надкушеного яблука.


Команди обирають назву, капітанів.

IІ. Представлення команд.

Оголошують (хором) назву команди, капітан представляє членів команди.

Команда «Смайл» і команда «Мишка».

І конкурс «Розминка» (відгадування загадок)

Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)

Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний - …………… (монітор)

Ця всесвітня мережа
Скільки знає — просто жах!
З нею вчись ти працювати —
Теж багато будеш знати. (Інтернет)

В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його .....(системним)

Має хвостик, очі-кнопки,

Не боїться кішки!

Під долонею працює

Вправна, зручна…(мишка)

А, Б, В, Г, Д і кома —
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це …………… (клавіатура)

Інформацію корисну

І новини про усе.

Фільми, казку, мапи, фото

Нам …………. принесе (комп’ютер)

На вуха це ти надягай

І слухать музику давай,

Або віршик, або казку.

Працювати з ними класно.

Що це? (навушники)

Видний він з усіх боків,

Куди миша — туди й він.

Може бути штрих чи стрілка.

Так стрибає він, як білка. (курсор)

Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)

ІІ конкурс капітанів. Прочитати послання Юлія Цезаря.

Записати повідомлення, виконуючи умову: зміщення праворуч на 4 позиції:

III конкурс «Декодування».

Записати закодовані слова

1.

Слово






Код

28

11

22

16

19

2.

Слово






Код

20

12

22

18

33

3.

Слово






Код

29

15

19

16

1

4.

Слово






Код

3

7

21

2

1

5.

Слово






Код

15

18

11

4

1

6.

Слово






Код

21

1

18

19

15

А

Б

В

Г

Ґ

Д

Е

Є

Ж

З

И

І

Ї

Й

К

Л

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

М

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

Записати прислів’я, використовуючи код з попередньої вправи










2

7

10


3

7

21

2

11









12


15

1

16

11

18

11













18

7

17

1


24

15

21

1

13

18

11

IV конкурс «Скоромовка».

Прочитати скоромовку. Ключ до коду знаходиться на малюнку праворуч

V конкурс «Скласти речення».

З двох частин скласти речення

Інформація — це…

через органи чуття

Інформацію передають….

усне мовлення, музичні композиції, мелодії, шумові ефекти

Інформація сприймається людиною…..

дані про оточення, необхідні для розв’язання проблеми

Текстова інформація ……

за допомогою повідомлень

Графічна інформація — це …..

міміка, сигнали регулювальника на перехресті

Звукова інформація — це ……

інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації

Умовні жести та сигнали — це ……

відображається у вигляді текстів

Комбінована та мультимедійна інформація — це ……

картинки, рисунки, графіки, діаграми, схеми тощо

III. Підсумок уроку

Підводяться підсумки, визначається команда-переможець.

Вручаються нагороди: «Переможець» і «За старанність»