Інформатика розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Об'єкти навколишнього світу, властивості конкретних об'єктів та значення властивостей

Мета: формувати предметні компетентності: сформувати поняття про об’єкти навколишнього світу, властивості конкретних об’єктів та значення властивостей, розуміти поняття модель об’єкта;

розвивати ключові компетентності: спілкування рідною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: презентація Microsoft PowerPoint, ПК, роздаткові картки для самоконтролю.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вітання учителя з учнями.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Давайте пригадаємо, на попередніх уроках ми вивчали що таке інформація та як ми можемо сприймати її з навколишнього світу.

- Як називають відомості про предмети та явища, що нас оточують? (Інформація)

- За допомогою чого ми сприймаємо інформацію? (Органів чуття)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

- Нас оточують різні предмети та живі істоти: стіл, ручка, мобільний телефон, комп’ютер, люди, тварини та рослини. Деякі з них ми можемо навіть не помічати, на інші звертаємо увагу або виконуємо з ними різні дії. Крім того ми можемо спостерігати за явищами природи — веселкою, сонячним затемненням, блискавкою.

IV. Робота над темою уроку.

- Істоту, явище чи предмет, на який звернули увагу або з яким виконують дії, називають об’єктом. Ст. 52.

(Погляньте на об’єкти кругом вас, вони однакові?)

- Об’єкти можуть відрізнятись один від одного формою, кольором, розміром. Такі ознаки об’єктів називають властивостями.

Робота з підручником ст. 53. Розглянемо таблицю з об’єктом.

У різних об’єктів можуть бути деякі однакові властивості. Але принаймні одна властивість в таких об’єктів різні.

Значення властивостей об’єктів можна встановити за допомогою органів чуття, визначити за допомогою інструментів або отримати за допомогою досліду.

(Відгадай який об’єкт в коробці та назви його властивості. Учням пропонується коробка з різними об’єктами, учні по черзі дістають предмети та називають властивості).

Є об’єкти, які існують уявно, у нашій свідомості. Наприклад, уявним об’єктом є подарунок, який ти плануєш виготовити. Деякі об’єкти можуть нагадувати реальні предмети. Тоді говорять, що такий об’єкт є моделлю реального об’єкта. Наприклад, глобус — модель Землі.

Модель — це спрощене подання реального об’єкта.

V. Фізкультхвилинка.

(Відео)

VI. Робота за комп’ютером.

1. Повторення правил техніки безпеки у комп’ютерному класі.

Якщо учні згодні то показують карточку з веселим смайликом, якщо ні то зі злим.

У клас комп’ютерний спітнілі

Ми вбігаємо щосили…

Витри старанно взуття,

Нам не потрібне сміття!..

За улюблений комп’ютер

Падаєм мов стиглі фрукти…

А щоб сісти нам за парту,

Вчитель нам дає команду!..

Ти підсунь екран близенько

І шнури поправ хутенько!..

Від екрана ти відсядь

Сантиметрів п’ятдесят!..

Я дротів не зачіпаю,

Правило це добре знаю…

Як відчую щось горіле

Промовчу усім на диво…

В електронний клас науки

Сміло входь, лиш вимий руки!..

2. Інструктаж учителя щодо роботи з програмою Paint.

- Намалювати об’єкти схожі за формою, але різні за кольором. (Сонце, м’яч, яблуко)

- Схожі за кольором, але різні за формою. (Ялинка, листок, повітряна кулька)

3. Релаксація. Зарядка для очей.

VII. Підсумок уроку.

Самооцінка знань.

Питання

+ або -

1.

Я знаю, що таке об’єкт?


2.

Я називаю властивості об’єкта?


3.

Я знаю, що таке модель?


4.

Умію працювати в програмі Paint?