Інформатика розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021
Об'єкти навколишнього світу, властивості конкретних об'єктів та значення властивостей
Мета: формувати предметні компетентності: сформувати поняття про об’єкти навколишнього світу, властивості конкретних об’єктів та значення властивостей, розуміти поняття модель об’єкта;
розвивати ключові компетентності: спілкування рідною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: презентація Microsoft PowerPoint, ПК, роздаткові картки для самоконтролю.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вітання учителя з учнями.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Давайте пригадаємо, на попередніх уроках ми вивчали що таке інформація та як ми можемо сприймати її з навколишнього світу.
- Як називають відомості про предмети та явища, що нас оточують? (Інформація)
- За допомогою чого ми сприймаємо інформацію? (Органів чуття)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Нас оточують різні предмети та живі істоти: стіл, ручка, мобільний телефон, комп’ютер, люди, тварини та рослини. Деякі з них ми можемо навіть не помічати, на інші звертаємо увагу або виконуємо з ними різні дії. Крім того ми можемо спостерігати за явищами природи — веселкою, сонячним затемненням, блискавкою.
IV. Робота над темою уроку.
- Істоту, явище чи предмет, на який звернули увагу або з яким виконують дії, називають об’єктом. Ст. 52.
(Погляньте на об’єкти кругом вас, вони однакові?)
- Об’єкти можуть відрізнятись один від одного формою, кольором, розміром. Такі ознаки об’єктів називають властивостями.
Робота з підручником ст. 53. Розглянемо таблицю з об’єктом.
У різних об’єктів можуть бути деякі однакові властивості. Але принаймні одна властивість в таких об’єктів різні.
Значення властивостей об’єктів можна встановити за допомогою органів чуття, визначити за допомогою інструментів або отримати за допомогою досліду.
(Відгадай який об’єкт в коробці та назви його властивості. Учням пропонується коробка з різними об’єктами, учні по черзі дістають предмети та називають властивості).
Є об’єкти, які існують уявно, у нашій свідомості. Наприклад, уявним об’єктом є подарунок, який ти плануєш виготовити. Деякі об’єкти можуть нагадувати реальні предмети. Тоді говорять, що такий об’єкт є моделлю реального об’єкта. Наприклад, глобус — модель Землі.
Модель — це спрощене подання реального об’єкта.
V. Фізкультхвилинка.
(Відео)
VI. Робота за комп’ютером.
1. Повторення правил техніки безпеки у комп’ютерному класі.
Якщо учні згодні то показують карточку з веселим смайликом, якщо ні то зі злим.
У клас комп’ютерний спітнілі
Ми вбігаємо щосили…
Витри старанно взуття,
Нам не потрібне сміття!..
За улюблений комп’ютер
Падаєм мов стиглі фрукти…
А щоб сісти нам за парту,
Вчитель нам дає команду!..
Ти підсунь екран близенько
І шнури поправ хутенько!..
Від екрана ти відсядь
Сантиметрів п’ятдесят!..
Я дротів не зачіпаю,
Правило це добре знаю…
Як відчую щось горіле
Промовчу усім на диво…
В електронний клас науки
Сміло входь, лиш вимий руки!..
2. Інструктаж учителя щодо роботи з програмою Paint.
- Намалювати об’єкти схожі за формою, але різні за кольором. (Сонце, м’яч, яблуко)
- Схожі за кольором, але різні за формою. (Ялинка, листок, повітряна кулька)
3. Релаксація. Зарядка для очей.
VII. Підсумок уроку.
Самооцінка знань.
№ |
Питання |
+ або - |
1. |
Я знаю, що таке об’єкт? |
|
2. |
Я називаю властивості об’єкта? |
|
3. |
Я знаю, що таке модель? |
|
4. |
Умію працювати в програмі Paint? |