Читання розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Легенди рідного краю

Мета: вчити учнів розуміти текст, розвивати уміння виділяти головне і аналізувати; висловлювати свої міркування; збагачувати словниковий запас; виховувати у дітей любов до історії рідного краю, викликати бажання знати і володіти народними скарбами.

Хід уроку

І. Хвилинка позитивного емоційного настрою

Ви за ручки всі візьміться,

Щиро друзям посміхніться.

І не роз’єднати нас,

Бо ми дружний, сильний клас.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Форма роботи «Тематична павутинка»

ІІІ. Мотивація. Вправа «Очікування»

· Знаємо …

· Хочемо дізнатися …

· Дізнались …(на етапі «Рефлексії»)

ІV. Оголошення теми уроку

Вправа «Вузлики»

- Для того, щоб прочитати речення потрібно в рядку закреслити зайві склади.

Легендивирідлоногокакраюво

V. Вправи на вдосконалення навичок читання

1. Робота в парах. Читання складових таблиць по варіантах (30 секунд).

2. Робота в групах. Вправа «Дуель»

Члени групи почергово починають читати речення з тексту «Місто Сміла».

Учні другої групи знаходять це речення і продовжують, потім навпаки.

VІ. Робота над текстом

1. Легенда про Скраглівку (Навчальний посібник «Мій рідний край- бердичівська земля», ст. 37)

а) вправа «Ажурна пилка»;

б) читання легенди мовчки;

в) Тестування методом «Кубування» (на кожній грані розмістити опорні слова)

Грані: назва села, роки, вороги, природа, поселенці, назва поселення.

2. Легенда про річку Швай

а) підготовка до сприймання тексту;

На дошці вивішено дитячі малюнки на тему «Краєвиди мого села». Презентація дитячих малюнків (обґрунтування вибору конкретного краєвиду).

— Який об’єкт найчастіше зустрічається на малюнку? (Річка)

б) словникова робота;

Читання слів із правильною постановою голосу

Спустошували-руйнували    орда-військо

Полон-неволя      бурхлива-швидка

Несподівано-раптово     відлуння-ехо

— Диференційоване завдання

І варіант-дібрати синоніми до слів першого стовпчика

ІІ варіант-з’єднати слова другого стовпчика з поданими синонімами

в) читання твору вчителем до слів «…Довго дівчина боролась з течією…»

Самостійне читання легенди до кінця мовчки.

г) перевірка первинного сприймання твору «Чи уважно ти читав?»

— Назвіть дійових осіб легенди?

— Коли відбувалися події?

— Як було названо річку?

VІІ. Фізкультхвилинка. Музична руханка

Батьківщино наша рідна,

Красна і багата,

Тебе люблять українські

Хлопці та дівчата!

І від краю і до краю

Дзвінко пісня лине,

Бо її співає дружно

Наша Україна!

VІІІ. Продовження роботи над легендою

1. Диференційоване завдання

І варіант — відновити послідовність подій

· Татари підпалили густе зілля.

· Мирно жили і трудились люди на українській землі.

· Та тільки шуміли верби, вирувала вода.

· Жила у цьому селі мати з дочкою.

ІІ варіант — скласти план.

2. Діаграма Венна

Легенда про річку Швай     Легенда Скраглівки

ІХ. Закріплення нового матеріалу

1. Переказ легенди за планом.

2. Визначення мети тексту.

Х. Рефлексія. Вправа «Сенкан»

Іменник — дівчина

Прикметник — молода, вродлива, мужня

Дієслово — ховалася, рятувалася, стрибала

Асоціації — верба, річка

Скласти речення зі словом дівчина.

ХІ. Оцінювання.

ХІІ. Домашнє завдання

І група - намалювати ілюстрацію до «Легенди про річку Швай.

ІІ група - переказувати легенду.

ІІІ група - пошукова робота. Дізнатись про походження назв вулиць свого села.