На допомогу класному керівникові методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Ми - українські школярі

Мета : сприяти збагаченню лексичного запасу учнів на шкільну тематику, формування почуття належності до класного колективу, школи, виховання патріотизму і гордості за свою країну, створити позитивний, святковий настрій.

Обладнання : дзвіночок, мікрофон, листівки, букварі, музика, відеоматеріали.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Вітання

- Шановні першокласники, вітаю вас у класі, в якому ви будете навчатися і рости. Я ваша перша вчителька, звати мене…….

- А ви хто? Правильно, ви учні 1 класу.

2. Вступна бесіда.

- А що кличе учнів на урок? Так, дзвінок. У нашій школі є дуже гучний дзвінок, щоб його почули всі учні. А в класі у мене - маленький дзвіночок, який буде дзвеніти тільки для нас, ось так…

- А зараз, пропоную вам походити по класу і роздивитися його. А коли продзвенить наш класний дзвінок, ви швиденько повернетеся на свої місця.

Діти під спокійну мелодію оглядають клас.

3. Гра - знайомство «Чарівний мікрофон»

- Ви зі мною уже познайомилися, а щоб ви познайомилися один з одним, пограємо гру «Чарівний мікрофон», який нас і познайомить. Кожен із вас у мікрофон буде називати своє ім'я і передавати сусідові із питанням: «А ти хто?» (гру починає вчитель )

- От ми і познайомилися. Надіюсь, що ми станемо справжніми і щирими друзями. Так, так, я теж хочу з вами дружити і школа стане для вас рідним домом, на згадку про цей особливий день, я дарую вам листівку - побажання (вчитель озвучує текст і роздає кожному учневі ).

- А що ви можете подарувати один одному – не річ, не предмет, а щось людяне? (посмішку, тепло долоньки ). Подаруйте один одному посмішку і тепло долоньки.

ІІ. Основна частина.

1. Робота із висловами про школу.

Від сьогодні вас будуть називати школярами або учнями. Чудово, коли учні знають правильні відповіді на питання. Потренуймося давати найпростіші відповіді «Так» або «Ні»

2. Гра «Так або ні»

(можна використати відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=fySYnPRoJIs )

3. Гра «Збери портфель».

- Так само важливо для учнів вміти збирати портфель або рюкзак, щоб нічого не забути, пограємо у гру «Збери портфель».

4. Знайомство з букварем.

- Ви помітили, що у кожного на парті лежить буквар. Візміть його в руки, познайомтеся – це ваша перша книжка. Запросіть її до танцю.

Фізкультхвилинка.

Рухи з Букварем під пісню Наталії Май «Мій Букварик».

5. Декламування віршів про школу, які підготували діти.

- А хто теж готувався до сьогоднішнього уроку, хто може розказати вірш про школу? (Діти за бажанням розповідають вірші ).

6. Бесіда про нашу державу.

- Діти, а що ви побачили в класі? (діти розповідають на що вони звернули увагу ).

- Подивіться уважніше на дошку, що тут зображено? (діти-українці, карта України, герб, прапор, текст гімну, народні символи ).

- Цьогоріч ми святкували 30 років Незалежності нашої держави. Наша держава Україна подбала, щоб у вас була гарна школа, затишні класи, цікаві підручники, а ще, наша країна Україна неймовірно красива. (Демонстрація відео про красу України ). Що вас найбільше вразило?

7. Робота в групах.

- Хто слухав і дивився уважно, легко складе пазл про Україну. Будемо працювати в групах. Кожен ряд об'єднається в групу і за сигналом вам разом потрібно скласти пазл. (Діти складають простий пазл з малюнком карти України )

- Що склали? (карту України ). Поаплодуйте собі за перший успіх.

ІІІ. Заключна частина.

- Сьогодні ви і слухали, і відповідали, і гралися, і танцювали, і вірші розповідали. Ви просто молодці, гарна робота! Покажіть за допомогою вподобайок чи сподобався вам урок?

- А урок ми завершимо піснею Ганни Чубач «Моя країна Україна», підспівуйте хором.

- Дякую за урок!