На допомогу класному керівникові методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Перший раз у перший клас

Мета: викликати позитивні емоції від зустрічі з вчителем, школою, однокласниками; розвивати інтерес до навчання; виховувати любов до рідного краю, повагу до школи, бажання гарно вчитися.

Обладнання: кольорові олівці; шаблони пелюстки квітки, сердечка; ноутбук, ілюстрації за темами «Школа», торт, кольорові шарики із стрічками.

Хід уроку

1. Організація класу. Створення сприятливої обстановки.

- Шановні батьки, любі діти та всі наші гості! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань. Щойно пролунав дзвоник на перший урок в житті наших малят. Вони стали першокласниками. Народився наш шкільний учнівський колектив. Тут, діти, ви зустрінете багато друзів, отримаєте відповіді на різні запитання. Ми дружно будемо долати всі незгоди і радіти успіхам кожного, наше шкільне життя буде світлим і радісним, цікавим і незабутнім.

2. Ранкова зустріч.

Я всміхнуся сонечку! (підняли руки вгору, усміхнулись)

- Здрастуй, золоте! (помахали руками)

Я всміхнуся квіточці! (присіли, уявили квіточку на підлозі, посміхнулись їй)

- Хай вона росте! (показати руками як росте квіточка)

Я всміхнуся дощику! (підняли руки вгору, посміхнулись)

- Лийся, мов з відра! (руки вгору-вниз, вгору-вниз)

Друзям усміхнемося! (посміхнулись сусідові справа, зліва)

Зичим всім добра! (простягли руки в сторони, взялися за руки і підняли разом вгору)

- Ось ми з вами привіталися. А зараз сідаємо за парти.

3. Знайомство.

- Подивіться довкола, як багато дітей у класі. Можливо ви ще не всі одне одного знаєте. А спілкуватися з людиною, якщо ти не знаєш її імені, дуже важко. Ми разом навчатимемося, тому нам потрібно знати всіх дітей у класі. Отже познайомимося.

- Я ваш учитель. Мене звати….

- Коли я скажу «три-чотири!» кожен вигукне своє ім’я (діти вигукують)

- Ой, ой ой! Ніби голосно кричали, а я жодного імені не розчула.

- Нумо спробуємо інакше. Якщо не вийшло голосно, скажемо свої імена пошепки (діти шепочуть)

- Знову щось не те. Ніхто не кричав, а все одно нічого незрозуміло. А ви багато імен почули? Теж ні?

- Напевно, справа в тому, що всі говорять водночас. Разом добре працювати, весело гратися, співати пісень, а ось відповідати - не можна.

- Коли відразу говорять всі, то нічого незрозуміло. Отже, спробуймо називати свої імена по черзі.

«Сонечко»

(фотографії дітей, при появі фото на екрані, кожна дитина розповідає про себе)

«Квітка добра»

(пісня «Все починається з добра», на партах пелюстки, батьки пишуть слова (посмішка, ввічливі слова, співчуття, співпереживання, лагідність, чесність, щирість, людяність, повага, дружба, доброта) на них і віддають дітям. А діти чіпляють на дошку.)

Image

Гра «Так і не так»

- Зараз я буду називати добрі і погані справи. Коли ви почуєте добру справу — плескайте в долоні, погану — тупочіть ногами.

1. Допомагати мамі мити посуд. (плеск.)

2. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить. (туп.)

3. Не вмиватися. (туп.)

4. Берегти рідну природу та охороняти її. (плес.)

5. Шанувати працю інших людей. (плес.)

6. Галасувати, коли хтось відпочиває. (туп.)

7. Обманювати, хвалитись. (туп.)

8. Насміхатись із чужого горя. (туп.)

9. Добре вчитись, багато читати. (плес.)

10. Не слухати батьків. (туп.)

11. Бути вихованим, стриманим. (плес.)

12. Допомагати друзям у біді. (плес.)

13. Ділитися тим, що в тебе є. (плес.)

14. Ображати інших. (туп.)

15. Захищати слабкого. (плес.)

16. Спати на уроках. (туп.)

17. Красти чужі речі. (туп.)

18. Любити своїх батьків. (плес.)

«Серця»

- У кожного з вас на парті є біле сердечко.

- Як видумаєте, якого кольору серце доброї людини?

- Розфарбуйте серце таким кольором. Прикріпіть сердечка до стрічки із шариком.

Робота над притчею.

- Як же зробити так, щоб наші серця завжди залишались добрими?

- Послухайте ось таку історію.

Одну мудру бабусю запитали: «Бабусю, ти прожила таке тяжке життя, а душею така молода. Чи є в тебе який секрет?». Бабуся відповіла: «Усе добре, що мені зробили, я записую на своєму серці, а все погане — на воді. Якщо б я робила навпаки, серце моє було б зараз усе порубцьоване. А так воно — рай благотворний».

- Отже, щоб наші серця і душі завжди залишались добрими, треба добро пам’ятати, а зло — забувати.

4. Підсумок уроку

Іменний торт.

- Тепер ваші діти стали і моїми. У школі з’явилася — нова шкільна родина. Сьогодні дітки народився наш клас.

- А без чого не буває дня народження?

- Звичайно, без іменинного торта. (Вчитель дістає торт). Кожен з вас має взяти свічечку загадати бажання і поставити. Загадавши бажання ми всі разом задуваємо свічки.

- Я сподіваюся, що вам буде тепло і затишно в шкільній родині, яку ми будемо разом з вами створювати. Хай життя нашого класу, який щойно народився, завжди б’ється чистою джерельною водою. Успіхів вам! Натхнення, терпіння, нових відкриттів.