На допомогу класному керівникові методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Першокласний день у школі

Мета: А давайте-но сьогодні без неї, триєдиної. Давайте просто знайомитись, товаришувати, посміхатись, дивуватись і багато фотографуватись!

Мета. Розширити й уточнити уявлення учнів про школу, її значення в житті кожної людини; познайомити дітей зі школою, у якій вони будуть учитися (місцезнаходженням, внутрішнім розпорядком, правилами, традиціями, її співробітниками); формувати шанобливе ставлення до школи та її співробітників; навчити дітей слухати, підтримувати бажання вчитися. Розвивати увагу, уяву, монологічне мовлення, розширювати кругозір учнів. Виховувати товариськість, культуру поведінки, інтерес до навчання.

Наочне обладнання: тематичні ілюстрації, портфель з речами, правила класу.

Хід заняття

І. Організаційна частина.

1. Вступна бесіда.

- Діти! Усі ви чекали цього щасливого дня. І я дуже рада, що ви прийшли до нас. Сьогодні у вас радісний день — ваше перше шкільне свято. Вас радо зустріла школа. Подивіться, який гарний клас, які чистенькі парти. Тут ви будете навчатися, дружити, відпочивати.

1 вересня — найважливіший день у вашому житті, діти, тому що це ваш перший трудовий день. Переконана, що кожного дня ви радісно поспішатимете до школи, туди, де на вас чекає цікава та нелегка робота. З чого починаємо працювати? Слід увімкнути нашу роботу. Як?

(учитель пропонує кожному учнев і подзвонити у дзвінок.)

2. Знайомство.

- Я ваша перша вчителька ______________________ (учні повторюють).

- Тепер слід привітатися і познайомитися.

Привіт, я - Тимур.

Усі: Привіт, Тимур.

3. Очікувані результати.

- Як ви думаєте, про що ми зараз будемо говорити? Чому?

4. Оголошення теми заняття.

- Перший урок присвячений знайомству з однокласниками, правилами класу. Готові? Тож розпочнемо.

ІІ. Основна частина.

По центру знаходиться портфель.

- Що це? Для чого він?

1. Слухання вірша.

Миколка-першокласник

Перший раз малий Микола став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку, книги, ручку, зошит, гумку,

М'яч, перо, граблі, подушку, на обід м'яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату, білочку руду хвостату,

Лук, і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю,

Ще й стільця, стола, і парту, і географічну карту,

Трактора, машинку, мило - вже й на дворі звечоріло.

Сів Миколка, дума думку: "Чи усе поклав у сумку?"

Надія Кир'ян

- Діти, куди збирався Миколка?

- Чи все потрібне він зібрав?

2. Гра "Я школярик".

На дошці вивішується малюнок портфеля, а діти отримують предметні малюнки різних речей на картках

Завдання: вибрати і "покласти" до портфелика потрібні речі.

3. Правила класу.

Діти у групах обирають ті картки, як і визначають правила нашого класу.

Image

ІІІ. Заключна частина.

1. Вправа «Я бажаю тобі...»

Учасники стають у коло, передають один одному квітку і висловлюють добрі побажання або слова подяки.

- Які емоції залишив у вас перший урок?

- Поаплодуйте один одному і самим собі.

2. Фотозона «Першокласні фото»

- Я сподіваюсь, що наступні 4 роки стануть і для вас, і для мене надзвичайно цікавою пригодою, про яку ви завжди будете згадувати. А щоб запам'ятати сьогоднішній день — запрошую вас і ваших рідних до нашої фотозони. Зробімо спільне ПЕРШОкласне фото, а далі — кожен з вас зможе сфотографуватись за бажанням. Успіхів усім і до зустрічі!