На допомогу класному керівникові методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Бережіть себе і Україну!

✵ В сумці - зошити, Буквар,

Хто до школи йде... (школяр )

✵ Хто скликає на урок?

То дзвенить шкільний... (дзвінок ).

✵ Як працюєш ти щоденно,

Розповість усім... (щоденник ).

✵ Незабаром стрінуть вас

Школа і просторий... (клас ).

✵ Для письма сказати прошу,

Що потрібно взяти... (зошит )

✵ Малювать в альбомі цім,

Вам поможуть... (олівці ).

✵ Ручки та олівці - щоб знали,

Ми кладемо у... (пенали )

Хід зустрічі

1. «Як я потраплю до школи цього року?»

Матеріали та інструменти:

· Відеоролик за мотивами книги «Як я потраплю в школу цього року?» Дж.Паллотта, Д.Бзєжицкі

· Кольорові стікери

· Фломастери

· Аркуш для фліп-чарту

- Радий/-а вітати вас, друзі. Займіть, будь ласка, місце там, де вам подобається.

- Якщо ви не встигли сісти там, де хотілось – не засмучуйтесь, ми не будемо увесь час сидіти саме так і у вас обов'язково ще буде можливість посидіти за кожним столом у цьому класі, гарантую!

- Скажіть, будь ласка, а як ви сьогодні потрапили до школи?

- Прийшли? Приїхали? Це ж, напевно, було дуже нудно? Хіба ні?

- А як вам така ідея, щоб прилетіти до школи машиною часу? Або приїхати верхи на поні?

- Знаєте, одна дівчинка, назвемо її Еріка, вирішила приїхати до школи цього року незвичайним способом. Хочете дізнатись яким?

(Перегляд відео «Як я прийду до школи цього року?». Вчитель озвучує кадри, за потреби – зупиняє відео й обговорює певні моменти з учнями).

- Як ви думаєте, чому наприкінці Еріка все ж погодилась їхати в шкільному автобусі?

- Саме так. Все цікаво, якщо робити це з друзями.

- А зараз я пропоную й нам з вами відмітити, яким шляхом ви сьогодні потрапили до школи. У вас на столах є кольорові стікери. Візьміть собі по одному. Якщо вже знаєте, як пишеться ваше ім'я – можете підписати стікер, або, за бажанням намалювати на ньому свій сьогоднішній настрій.

- Ось перед вами – зображення. Розмістіть свої стікери відповідно до того, який шлях ви обрали сьогодні.

(На аркуші для фліп-чарту – таблиця з зображенням способу руху: автобусом/пішки/на авто/велосипедом)

- Дуже гарно вийшло. Я сподіваюсь, що ваша дорога до школи буде цікавою, комфортною та безпечною. А ви – завжди будете уважними й обережними, йдучи до школи та повертаючись назад.

- Як ви думаєте, а що потрібно робити, щоб дорога до школи була приємною та цікавою? - Я сподіваюсь, що у вас дорогою до школи траплятимуться тільки приємні пригоди.

2. «Капсула» часу

Матеріали та інструменти:

· Відеоролик «Свинка Пеппа. Часова капсула?»

· Аркуші білого паперу формату А5

· Фломастери, олівці

- Чи знаєте ви, що таке «капсула часу»? - Як ви думаєте, для чого її виготовляли? - Я пропоную вам переглянути мультфільм про добре відомого вам персонажа – Свинку Пеппу. Подивимось і побачимо – для чого ж існує капсула часу.

(Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=E7i-yrt3NQA )

- Ви б хотіли, щоб ми з вами теж виготовили капсулу часу, а через рік (чотири – на вибір), коли ви вже прийдете до 2-го (закінчите 4-й клас – на вибір) класу, ми з вами її відкриємо і нам точно буде дуже цікаво поглянути на себе з майбутнього. Вам така ідея до вподоби?

- Тоді пропоную вам ось що. У кожного з вас на парті лежить аркуш білого паперу, а в контейнерах є олівці та фломастери. Попрошу кожного з вас намалювати свій портрет. Якщо ви вже знаєте, як пишеться ваше ім'я – підпишіть ваш портрет. Усі портрети ми покладемо до нашої капсули часу. Коли завершите свій портрет, поруч, або на звороті аркуша обведіть фломастером свою долоньку. Я впевнений/-а, що через рік (чотири), коли ми відкриємо капсулу, вас здивує ваша долонька.

(Підказка : Що покласти до «Капсули часу»? Спільне фото та запис відео першого навчального дня, портрети учнів, або як варіант їх малюнки на тему «Ким я стану, коли виросту». Побажання власним дітям від рідних, записані на невеличких листівках. Для учнів 2-4 класу – можна запропонувати записати 5 речей, яких вони хочуть досягти цього року, «Таємні приємнощі» для когось із класу: листівка, невеличкий подарунок, підписаний для когось з однокласників, але тоді вчитель має проконтролювати, щоб такий міні-презент був для кожного учня.)

- Капсулу часу ми міцно запакуємо та надійно заховаємо, допоки не прийде час її відкрити. Дякую вам за спільну роботу.

3. Вітальна торбинка

- А зараз – невеличкий та приємний сюрприз: знайдіть під партою/в ящичку/на столі маленьку торбинку з різними цікавинками. - Давайте спробуємо роздивитись, що там всередині

Використовуйте цю техніку, щоб залишити позитивні повідомлення дітям у перший день навчання. Для кожного учня заповніть маленьку поліетиленову торбинку на застібці наступними об'єктами (кількість і склад можна змінювати, в залежності від умов та обставин):

· ластик, що означає, що будь-яку помилку можна виправити;

· невеликий пластиковий «дорогоцінний камінь» , який означає, що кожен з нас цінний;

· кілька кольорових карамельок , щоб показати, що хоч ми і схожі, але насправді різні.

· паперову зірку , тому що кожен обов'язково буде сяяти по-особливому.

· серце , щоб показати, що ваш клас – це безпечне та уважне місце, де люблять та цінують кожного.

- Діти, якщо вам стане сумно, одиноко, візьміть будь-який предмет з цієї вашої торбинки і пригадайте, що він означає. А ще – пригадайте, що кожен з вас означає для нашого класу.

Тримайте об'єкти по одному за раз і розкривайте їх приховані значення.

4. Фотозона «ПЕРШОкласні фото»

- Я сподіваюсь, що наступні 4 роки стануть і для вас, і для мене надзвичайно цікавою пригодою, про яку ви завжди будете згадувати. А щоб запам'ятати сьогоднішній день – запрошую вас і ваших рідних до нашої фотозони. Зробімо спільне ПЕРШОкласне фото, а далі – кожен з вас зможе сфотографуватись за бажанням. Успіхів усім і до зустрічі!