На допомогу класному керівникові методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

День народження нашого класу. Урок-мандрівка

Мета: ознайомити дітей із класним кабінетом, активізувати знання, навики та життєвий досвід дітей; визначити разом з дітьми нову «навчальну» задачу; виявити рівень знань про школу та «навчання» як новий вид діяльності досі невідомий; організувати навчальні дії з аналізу проблемної ситуації, що виникла на уроці; розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення.

Виховувати інтерес і бажання постійно здобувати знання до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість.

Обладнання: Імпровізована «Квітка - семицвітка», плакати "Людина розумом і лева приборкає, а силою і цвіркуна в траві не зловить", "Не кажи "не вмію", а кажи "навчусь", "Добре того вчити, хто хоче все знати", "Здобудеш освіту, побачиш більше світу", "Письменний бачить поночі більше, як неписьменний вдень."

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1.1. Привітання з учнями та батьками.

Батьки з короваєм зустрічають дітей, які з лінійки. Стають у велике коло.

Вчителька: — Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас із сьогоднішнім святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю Вам міцного здоров’я та здійснення всіх ваших бажань. Діти! Сьогодні для вас пролунав перший дзвоник на перший урок в житті наших малят. Подивіться, які в нас гарні діти: чепурненькі, веселі, жваві, непосидючі, розумні. А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.

Image

- То ж запрошую вас на перший урок.

Любі мої першокласники, ще зовсім недавно ви були дошкільнятами, ходили до дитячого садочка. А сьогодні ви стали справжніми учнями. Віднині ви — члени великої дружної шкільної родини. Перед вами відчиняються двері в чудову і неосяжну Країну Знань.

(Вчителька дзвонить маленьким дзвіночком)

Вчителька: Цей дзвіночок сповістив вам про те, починається перший у вашому житті шкільний урок.

Image

- У нашому класі 19 хлопчиків та 13 дівчаток. Це означає, що у школу влився новий колектив діток. А, щоб стати гарним класом, ви повинні дружити, розуміти, поважати один одного, допомагати у важку хвилину. Отак і буде в нас клас - родина.

- Давайте повторимо за мною.

У нас немає ,,ти’’,

У нас немає ,,я’’,

Ми- єдиний клас,

Ми — одна сім’я.

1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту.

- За виразом Ваших облич бачу, що у вас усе гаразд і ваш настрій можна зобразити ось так.

- Яке ж сьогодні число, місяць? А рік? (Вивішую у хмарках 2 вересня)

Image

- А чому ви посміхаєтесь? Зараз спробую відгадати, чому ви веселі та радісні. Якщо відгадаю, плесніть у долоні, домовились?

- У вас сьогодні день народження?

- Ви виграли приз в лотерею?

- Ви повернулися з космічної подорожі?

- У вас є новий портфель?

- Вам купили шкільну форму?

- Ви стали школярами?

- Ось чим особливий сьогоднішній день, ось чому усмішки сяють на ваших обличчях!!!

Я від щирого серця вітаю вас, діти з цим святковим днем, коли вперше шкільний дзвінок покликав вас на урок.

- Запам’ятайте цю дату. Цікаво ж, а чому ще сьогоднішній день особливий?

Це день народження нашого класу.

Я від щирого серця вітаю вас, діти з цим святковим днем, коли вперше шкільний дзвінок покликав вас на урок.

1.3. Подяка найріднішим батькам.

- Скажіть, а кому в першу чергу ми вдячні за сьогоднішній день? (своїм батькам)

- Давайте їм пошлемо повітряний поцілунок. А вони його зловлять.

- Але для початку давайте пригадаємо як це такий поцілунок повітряний показати?

- А зараз інструкція для батьків, повітряні поцілунки потрібно вміти приймати.

- Ось так.

- Отож приготувалися, повернулися до наших найрідніших, наймиліших і найкрасивіших матусь і дідусів і шлемо їм всім солодкий повітряний поцілунок.

Image

1.4. Руханка ,,В Україні світить сонечко’’

- Дітки, а зараз станьте у коло один за одним, проведемо руханку. Повторюйте за мною.

В Україні світить сонечко (гладимо один одного по спинці).

В Україні йде дощик (легенько пальчиками стукаємо по спинці).

Дощик вже сильніший (частіше пальчиками по спинці).

В Україні йде дощик.

В Україні світить сонечко.

- Розумники.

Image

1.5. Гра ,,Оплески» (в колі)

- Дітки, я дуже довго чекала зустрічі з вами.

Весь час намагалась уявити, які ж хлопчики та дівчатка прийдуть до мене в перший клас.

І тепер я бачу, що прийшли красиві, розумні, чудові діти. Я дуже рада зустрічі з вами.

- Вийдіть з кола ті, хто святкує день народження влітку (оплески), ті, хто любить мультики, хто любить подорожувати, у кого вдома є собачка, у кого є братик, у кого є сестричка.

- Вийдіть ті, хто став учнями. А як ще називають учнів? (Школярі).

- Привітайте себе оплесками зі святом.

1.6. Представлення у ігровій формі

- Я ваша перша вчителька. Більшість з вас знає, що мене звуть _______________________. Скажіть хором моє ім’я. Я знаю, як звуть кожного з вас. А от сонечко, яке завтіла до нас на урок не знає.

- Давайте за командою скажіть хором кожен своє ім’я.

- Увага, приготувалися. Як вас звуть?

Нічого не розібрати.

Може ми голосно говорили.

- Давайте скажемо пошепки. Знову не зрозуміло.

Це тому, що разом гарно співати пісні, грати, а відповідати краще по одному, тоді тебе зрозуміють. Це перше шкільне правило. Так приємно, коли тебе уважно слухають. Якщо ми навчимося один одного слухати, усім нам стане тепло і затишно.

Image

1.7. Гра «Будьмо знайомі».

Зараз ми з вами зіграємо в гру. Для цього поверніться один до одного обличчям. І повторюйте за мною.

У мене є носик-у тебе є носик.

У мене є вушка-у тебе є вушка.

У мене є губки-у тебе є губки.

У мене є щічки- і в тебе є щічки.

Обіймімося-подружімося.

Виконання учнями пісні Наталії Май ,,Перший раз в перший клас’’ (руханка)

- Заходимо в клас.

- Тож давайте зробимо так. На партах у вас лежать сонячні промінчики. Напишіть на промінчиках своє ім’я. Хто не може написати, напишіть букву, яку знаєте або намалюйте квіточку. Потім по черзі виходьте до дошки, голосно називайте своє ім’я і даруйте сонечку промінчик.

- Подивіться, як гарно посміхається сонечко — у нього з’явилися промінці, а у нас класна родина, колектив.

Саме в цю хвилину народилася наша шкільна сім׳я. Від сьогодні ми з вами стали справжніми друзями.

А щоб закріпити нашу дружбу, виконаємо танок «дружба». Відеокліп.

ІІ. Робота над темою уроку.

(Стук у двері. Заходить дівчинка у костюмі казкової феї).

Image

Фея: Доброго дня, друзі. А чи це я у 1—А клас потрапила? Я хочу подарувати вам чарівну квітку. Та на превеликий жаль не можу залишитися з вами, бо дуже поспішаю до інших школяриків. Але сподіваюся, що ми з вами ще зустрінемось. До зустрічі, першокласники!

Вчителька: Дітки, а ви знаєте казку про чарівну квітку — семицвітку, яка виконувала всі бажання? (Відповіді дітей)

Вчителька: А наша квіточка трішечки інша. Мудра Фея вирішила влаштувати нам іспити. І сьогодні ми маємо виконати бажання квіточки. Ви згодні?

(Вчителька по черзі відриває кожну пелюстку і читає завдання)

Image

І пелюстка — Ознайомлення із картою нашої мандрівки

Сьогоднішній урок у нас незвичайний.А урок-мандрівка. Хто мені скаже, що ж таке мандрівка? Хто із Вас колиь мандрував?

Де ви були? Що відвідали? Кого бачили?

Сьогодні ми разом із вами та вашими батьками вирушимо у Країну Знань, де на нас чекає багато цікавих пригод та неприємностей. А чи знає хтось із вас де знаходиться ця країна? Можливо хтось чув про неї?

Image

ІІ пелюстка — Налаштування на мандри.

Щоб вирушити у мандрівку, нам потрібно знати девіз:

Домовляймось не шуміти..

Всі рівнесенько сидіти..

Руки гарно піднімати

Чітко враз відповідати.

Отож вирушаймо.

Заплющили оченята. Пристебнули паски безпеки,взялись за кермо.

І на рахунок 3 вирущаємо.

Отож, всі хором, 1, 2..3……жухххххххххххххххххх

Гра «Я — не я».

А щоб грати-треба вам відповідати Я — не я.

Коли правда — кажіть «Я», а неправда — то «Не я».

Image

Рано-вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто одягатись не хотів?

А зарядку хто робив?

Свої ручки хто не мив?

Добре зранку готувався хто?

А ще й досі не вмивався хто?

Хто здоровим хоче стати?

А знання хто хоче мати?

Ви довели, що ви справжні школярі.

І ми з вами летимо далі за пригодами.

Image

ІІІ пелюстка — «Загадки та казки».

Зустріч з барвінком.

Image

УВАГА!!! УВАГА!!!!

- Перешкода….. (віу віу віу)

- Ми з вами зустріли із Баровінком!

- Він просить нас забрати його з собою! Заберемо?

- Але, нам потрібно відгадати загадки.

- Чи любити ви їх відгадувати?

- Хто знає правильну відповідь, піднімає руку, не викрикує, пам’ятає про девіз справжніх друзів.

1) Є чарівник у школі в нас.

Дітей запрошує він в клас.

Щоб не спізнились на урок.

Нам голос подає…. (дзвінок)

2) Букви всі від А до Я

На сторінках…… (букваря)

3) Для письма ,сказати прошу,

Що потрібно взяти?.... (зошит)

4) Нею тільки поводи,

Залишаються сліди.

Що за дивна штучка?

Це звичайна….. (ручка)

5) Ручки й олівці, щоб знали,

Ми кладемо у …. (пенал)

6) Малювать в альбомі всім допоможуть… (олівці)

7) В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?... (школяр)

8) Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)

9) Вчить читати й рахувати,

і писати, і співати

Всіх дітей довкола

люба наша …. (школа)

- Розумнички. Ви гарно відгадали загадки.

Барвінок дуже радіє тим, хто дав правильну відповідь і дарить свій портрет.

Вчителька: А ще ця пелюсточка пропонує нам відгадати з якої казки ці слова, або який казковий герой співав цю пісеньку.

1. Я від баби втік, я від діда втік … (Колобок).

2. А хто буде зерно молотити? (Колосок).

3. «Цок та в лобок, та в мішок» (Котик і Півник).

4. «А хто — хто в цій рукавичці живе?» (Рукавичка).

5. Що загубила на балу Попелюшка? (Туфельку).

6. Де живе Карлсон? (На даху)

- Пограємо в гру «Так або ні».

- Я називатиму предмети різні-різні. Ваше завдання плескати, коли почуєте шкільні предмети ті речі які потрібні до школи.

- Готові?

Ручка, парта, мама, вікно, ведмедик, цукерки, тортик, граблі, портфель…….

Image

ІV пелюстка — «Завдання для батьків».

(Запрошуються 10 батьків).

Потрібно з’єднати і прочитати початок і кінець фрази.

1. Заходити до вчителя в школу…

2. Не відкривати зошити і щоденник…

3. Ніколи не робити за дітей…

4. Сварити своїх дітей…

5. Бути на батьківських зборах…

1. не менше двох разів в тиждень.

2. в поганому настрої.

3. домашнє завдання.

4. в крайньому випадку.

5. обов’язково.

Вчителька: Це були не просто красиві фрази. Це ваша батьківська обіцянка. Давайте ще раз її повторимо.

Вчителька читає фрази, а батьки після кожної кажуть: «Обіцяємо!»

Image

V пелюстка — Повернення додому

МОЛОДЦІ! Тепер ми впевнено можемо повертатися додому, до нашої країни.

- Скажіть, а як називається наша країна?

- Як називається головне місто України?

- А яку назву має місто, в якому ми живемо?

Україна - наша Батьківщина, наша домівка, прекрасна і чарівна.

- Тож, діти, наша Батьківщина - Україна, а ми з вами - українці. А українці - добрий, щедрий працьовитий і веселий народ. Покажемо один одному, що ми справжні українці.

Image

VІ пелюстка - Хвилинка відпочинку.

Танок

ІІІ. Підсумок уроку.

Image

VІІ пелюстка — «Сюрприз».

Урок у нас закінчується, але свято продовжується. Ви знаєте дуже багато свят і знаєте, як їх святкують. Гадаю, що не помилюся, якщо скажу, що найулюбленішим святом для кожного з вас є ваш день народження. Дійсно?

У нас сьогодні теж свято — День народження.

А як ви гадаєте, на чий день народження ми сьогодні зібралися?

Діти. На День народження нашого класу.

Сьогодні народилася нова шкільна родина 1-А класу.

Нас іменинниками звуть,

Вітають з першим днем навчання.

Знайте: малі не підведуть, -

Учитись є у них бажання.

Як і на кожному святі, у нас

будуть сюрпризи.

(Під кожною партою лежить подарунок)

Ось і народилася наша нова шкільна сім'я. Вітаю вас, діти, з цим радісним днем. Бажаю вам успіхів у навчанні. Щоб ви завжди були добрими, слухняними дітьми і ніколи не засмучували своїх батьків.

Вручення посвідчень першокласників від першої вчительки.

Побажання батьків діткам.