На допомогу класному керівникові методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

День народження нашого класу. Урок 2

(Святковий урок у 1 класі)

Хід уроку

Святково прикрашений кабінет. В зв’язку з епідеміологічною ситуацією, викликаною коронавірусом, батьки до класу не запрошені, а тому робота з батьками під час уроку не розглядається.

Вчитель.

Поміж багатьох свят у календарі є день, коли настрій усієї країни особливо урочистий і радісний. Сьогодні світяться очі школярів, сяють посмішки вчителів і схвильованих батьків. Настало добре свято - 1 вересня. Чим особливий цей день, хто знає? Так, це перший день осені — і ми показали це на календарику подій, так — це початок шкільного навчання після літніх канікул у школярів, і так — це особливий день. Бо сьогодні ви стали ШКОЛЯРАМИ і прийшли на свій перший справжній урок.

- А чи пам’ятають наші малюки, як ми розпочинали свої заняття у школі майбутніх першокласників? Якими словами звертались один до одного?

Дружно, весело сказали: Добрий день!

Вліво, вправо повернулись: Добрий день!

Один одному всміхнулись: Добрий день!

- А чи пам’ятаєте ви своїх друзів, з якими готувалися стати школярами? А щоб згадали всі, давайте промовимо своє ім’я.

До сусіда поверніться, на сусіда подивіться

і всміхаючись, як я, вимовте своє ім’я !

(діти промовляють свої імена)

- Чудово! І друзів згадали, і побачили, які дружні і голосисті в нашому класі першокласники.

- Сьогодні зранку вас всі називають школяриками. А чому так? Правильно, бо ви прийшли до школи. А який номер у нашої школи? Правильно, ……. Всіх школярів об’єднують у великі групи — шкільні родини, і називаються вони класи. Наш клас носить ім’я 1-Б. Саме це записано на вашому бейджику.

- Вітання для першокласників лунають сьогодні звідусіль. А чи готові ви стати школярами? А хто складав ваші портфелі?

- Зараз перевіримо, чи знаєте ви, що повинно бути у шкільних портфелях.

— Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.

— Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?...Зошит!

— Малювать в альбомі всім допоможуть…олівці!

— Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… у пеналі.

— В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...школяр!

- Ну, дійсно, портфель ви складете. А як школярі готувались до свята?

Дидактична гра «Я — не я»

(діти піднімають руки вгору на відповідь «Я», тупотять ніжками — на противагу)

- А тепер давайте грати — треба вам відповідати.

Рано — вранці хто піднявся?

А хто сонечку посміхався?

Не хотів хто одягаться?

А зарядку хто робив?

Свої ручки хто не мив?

Добре зранку готувався. Хто?

А ще досі не вмивався хто?

Хто здоровим хоче стати?

А знання хто хоче мати?

- Бачу, сьогодні першокласники до школи готові!

- А що ви очікуєте від школи? Що хочете дізнатися? Чи хочете ви навчатися?

(експрес — інтерв’ю у першокласників)

Шість років тому в ваших сім’ях сталася дуже радісна подія - на світ з’явилися ви. А сьогодні 1 вересня 2020 року народився наш 1-Б. На світ з’явилася нова класна родина — ви, я, ваші батьки, бабусі і дідусі стали однією шкільною сім’єю. Разом з нашим класом народилися і наші братики — 1 — А і 1 — В. Сподіваюся, ви будете дружити.

Коли в родині хтось народжується, це завжди свято. А як воно називається? Правильно, а як його святкують? Так, прикрашають кімнату, кличуть гостей, вітають іменинника, запалюють свічки. Але ж у нас цього немає. Давайте разом прикрасимо кімнату для іменинника і почнемо з кульок. На кожній парті — святкова кулька, особлива, з буквою. Бо в школі все особливе. Зараз ви разом з сусідом будете виходити і кріпити кульку на дошку, але треба обов’язково сказати якесь побажання імениннику — нашому 1-Б класу. (діти у вільному порядку виходять до дошки, прикріплюють кульки. Вчитель коректує їх порядок)

Вашими стараннями в нашій класній кімнаті стало святковіше. А що ще буває на день народження? Правильно, святковий торт. Він буде і у нас. Але особливий. Ви його складете самі. Для першокласників — на кожній частинці спеціальне святкове завдання. Спробуємо його виконати?

А що дарують іменнику? Так, подарунки, солодощі, квіти. Ми також подаруємо цілий букет. Але він, як і все сьогодні, буде особливий, із особливих квітів. З давніх давен українці наділяли рослини великою силою, а тому і ставились до них з особливою повагою. Отже, на подвір’ї і в дівочому вінку з’являлися певні рослини і в певний час. У 6 років до дівочих вінків та хлоп’ячих кімнат вносили волошки, ромашки, барвінок, уперше в них червоніли маки та милувалися фіалки. Тож кожна квітка в нашому букеті також буде особливою і принесе у нашу родину щось своє, неповторне.

- Зараз я буду показувати квітку і розповідати про неї, а учні, які мають на парті таку квіточку, будуть складати їх у букет ось у цю вазу.

- Але спочатку вам потрібно оживити квітку, зробити її своєю. Для цього приклейте вашу фотографію у серединку вашої квітки.

Волошки - це символ святості, чистоти, привітності та чемності, хлоп’ячої краси й добра. Хай же наші хлопчики радують своєю красою і будуть завжди привітні!

Сині оченята незабудок не дадуть забути про найголовніше: любов і відданість найближчих і найдорожчих людей. А в нашому букеті стануть чарівними блакитними вогниками.

Барвінок - це символ молодого життя і щастя. Його блискучо-зелене тверде листя не гине ні влітку від спеки, ні взимку від холоду, морозу і снігу. Він став символом радісної життєвої сили, вічності і був перенесений із лісу в сади біля людських осель. Сподіваємось, наші хлопчики - барвінчата зможуть і дівчаток захистити, і силою здивувати!

Сором’язлива фіалка — визнаний символ чистоти і краси, що символізує весняне пробудження природи. То ж наші маленькі фіалочки не тільки прикрасять клас весняною красою, а й будуть оберігати першокласників від лінощів.

Чорнобривці — юнацька краса. Ці квіти символізують рідну домівку, рідний край, щедрість і доброту. Полюбили ці квіти на Україні, рідко біля якої хати їх немає. То ж і в нашому букеті хай символізують щедрість і доброту ваших маленьких сердець, і дарують красу нашим хлопчикам.

Символом любові до рідної землі, батьківської хати здавна на Україні вважали мальви. Всім, хто вирушав у далеку-далеку дорогу, ці квіти нагадували: там земля мила, де мати родила! Хай же рожеві пелюстки мальви, так схожі на яскраві Петриківські розписи, дарують нашим малюкам духовне коріння і прикрашають наш родинний букет.

Мак має силу і вплив, якщо не розпилюється. Окрема макова квітка не приваблює, а від всіяного маковим цвітом лану не можна відірвати очей. Одна макова зернина нічого не варта, а жменя маку - і куті смаку додає, і пирога з неї можна зробити. Тож мак стверджує, що і дрібненьке та маленьке, якщо воно в єдності та в спільноті, має велику силу.

Символ міцної родини — ромашка - об’єднає всіх нас в єдину дружну родину. А дівчатка, що мають на парті ромашку, даруватимуть нам усім — ніжність та доброту.

А огорне батьківською любов’ю наш букет цвіт вишні та яблуні — це символ материнської любові. Сьогодні нашим батькам не можна бути на уроці, проте ви винесемо цю гілочку до них на шкільне подвір’я і обов’язково долучимо до нашого букету.

- Я теж хочу долучитися до нашого символічного букету: хай ця строката стрічка об’єднає наших першокласників і їх родини в міцну і дружну класну родину 1 — Б класу та символізує яскравий і цікавий колір шкільного життя.

Протягом 4 шкільних років наш букет буде оберегом для нас і нагадувати про день народження нашого класу. А ще він доводить, що разом ми можемо прикрасити і зробити барвистим наше життя.

Хай життя нашого класу, який щойно народився, завжди буде уквітчане щастям і зігріте теплом вчителя і любов’ю батьків. Успіхів вам! Натхнення, терпіння, нових відкриттів на нелегких, але цікавих шкільних стежинах.

Хай доля вам стелиться барвистими рушниками!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image