На допомогу класному керівникові методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Добре тому жити, хто вміє дружити. Урок 2

Мета: створити у класі дружнє середовище-простір, де цінують дружбу і друзів; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки; сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті.

Обладнання: музика, квітка добра, шаблони квітів, стікери, кольорові олівці.

Хід уроку

I. Організаційна частина

(Учитель вітає з початком навчального року, висловлює побажання, успіхів у навчанні, гарного настрою)

1. Хвилинка психологічного настрою

Вчитель: - Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане « колом добрих друзів».

- А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.

(Діти по колу передають квіточку добра. Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби.)

2. Ігровий тренінг «Я обираю настрій…»

- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той смайлик, який відповідає вашому настрою і який ви б хотіли зберегти на цілий день (чіпляють стікери до смайла).

Image

ІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Інтерв’ю»

- Пограймо в гру «Інтерв’ю» і дізнаймося чи добре ви відпочили.

- Чи добре ти відпочив улітку?

- Як ти допомагав своїм близьким?

- Як спілкувався з однокласниками протягом літа?

- Хто із задоволенням йшов до школи?

- Хто скучив за товаришами?

- Про що думав по дорозі до школи?

III. Мотивація і оголошення теми уроку

1. Вправа подарунок сусіду по парті

Діти розмальовують квіточку і дарують сусіду по парті.

2. Слухання пісні про дружбу

- Я помітила, що всі посміхнулись, усім стало приємно і тепло на душі.

- Прослухавши пісню, як ви гадаєте, про що мі будемо з вами говорити?

- Сьогодні ми будемо вчитися цінувати тих, хто поруч, налагоджувати дружні стосунки.

- Дружба, товариство, друг і товариш…. Здавалося б поняття прості, але потрібно розібратися , чим вони різняться. Як?

· Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати…(знайомий)

· Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, ви скажете…(приятель)

· Про однокласника, з яким за багато років навчання ви сиділи за партою, скажете …(товариш)

· Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можете розділити радощі і печалі, скажете…(друг)

3. Гра « Це мій друг і я»

- Якщо відповідь про вас, промовляйте хором враз «Це мій кращий друг і я», якщо ні, то мовчимо і тихенько сидимо.

· Рано вранці хто піднявся?

· А хто сонечку всміхнувся?

· Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

· Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

· Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

· Хто уміє берегти ручки, зошити й книжки?

· А хто, граючи в футболу, у вікно заб’є нам гол?

· Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

4. Фізхвилинка

5. Групове заняття. Вправа «Сіамські близнюки»

На партах лежать :газета, пляшка з кришкою. Діти об’єднуються в пари. Пара «близнюків» обіймає одне одного міцно за талію, так, щоб у кожного була вільна одна рука: в одного- ліва, у другого-права. Пари підходять до столу з предметами й за командою вчителя вільними руками виконують команди:

- Помніть газету, а тепер розрівняйте;

- Відкрутити кришку на пляшці, а тепер щільно закрутіть;

- Чи легко було виконувати вправу?

- Що вам допомогло?

- Як ви розумієте вислів « Нерозлийвода»?

6. Слухання і обговорення казки «Єнот і Єхидна»

Жив-був маленький Єнот. Він був дуже допитливим, але боявся ходити до лісу сам. Якось Єнот зустрів незнайомого звіра і трохи злякався.

- Хто, ти? Як тебе звати? - запитав Єнот.

- Єхидна, - відповів звір. У нього були довгі, як у їжака, голки і довгий ніс.

- Хіба ти не їжак?

- Ні! Ходімо, я покажу, де живу, суниць назбираємо!

- Я боюся ходити до лісу, - відповів Єнот.

- Не бійся, я буду поруч і тобі не буде страшно, - відповіла Єхидна.

Єнот погодився. Пішли до лісу. Нарвали повні кошики суниць. Маму, тата пригостили. Відтоді Єнот і Єхидна друзі.

- Яку важливу пораду дала Єхидна Єноту?

- Чого навчила вас ця казка?

7. Складання правил дружби

· Радіти успіхам друга

· Частіше посміхатися

· Називати друга на ім’я

· Допомагати другові

· Захищати друга

· Ділитися з другом

8. Вправа «Букет»

- Діти, візьміть у руки квіточку. Кожну квітку легко зламати і викинути, так само і дружбу. Я пропоную зібрати букет дружби, щоб у кожного з вас вона завжди була міцна. Напишіть на квіточці ім’я свого найкращого друга. Ми зберемо з вами ці квіти у букет і це буде букет нашої єдності і дружнього колективу.

IV. Підсумок уроку

-Уміти дружити — це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом - це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам.

- Я впевнена, ви зрозуміли, що таке дружба і тепер зможете правильно дружити самі і навчите інших.