Трудове навчання розробки уроків та методичні рекомендації - Нова українська школа - 2021

Квілінг. Дива поруч

Мета. Дати учням поняття про техніку квілінгу.

Ознайомити з матеріалами та інструментами для виготовлення виробів у цій техніці.

Вчити виготовляти основні форми квілінгу.

Розвивати творчу активність, дрібну моторику рук. Виховувати любов до природи, спостережливість, охайність в роботі.

Тип уроку. Урок застосування знань, умінь, та навичок.

Обладнання. Зразки виробів у техніці квілінг, інструменти, смужки кольорового паперу, пристрій для намотування спіралі, ножиці, клей ПВА, альбом — посібник «Трудове навчання» 3 клас, с. 36.

Хід уроку

І. Організація класу

Перевірка наявності всіх матеріалів. Визначення настрою учнів за шкалою.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- З чим ми працювали на попередньому уроці? (З гофрованим папером)

- Що ми виготовляли? (Тюльпани з сюрпризом)

- Які матеріали ми використовували?

- Які властивості гофрованого паперу ми спостерігали? (Відповіді дітей)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні ми з вами ознайомимося з технікою квілінг, матеріалами, які можна використовувати, з основними формами квілінгу та робити з них аплікацію.

Що ми будемо сьогодні складати, ви дізнаєтеся відгадавши загадки. (Загадки Ігоря Голомозого про птахів)

У дворі моїм стрибає,
Крихти й зерна підбирає.
«Цвір-цвірінь», каже простець,
Сіра пташка …….. .
(Горобець)

(https://kazochka70.jimdo.com/)

Ця малесенька тваринка

На спині несе хатинку,
Як її торкаєшся —
В мушельці ховається
Цей маленький добрий Павлик.
Хто це, дітки? Звісно, …

(равлик).

Кольорові і барвисті,
Наче дороге намисто,
На лугу поміж квіток
Полетіли у танок —
От які веселики!
Пурхають…

(метелики).

Ця червона намистинка
Має крильця у краплинках,
Невеличка, гарна дуже,
Упізнай її, мій друже —
На твою долонечку
Прилетіло…

(сонечко).

Крила маю, а не птах,
Я літаю по квітках
І співаю "Жу-жу-жу".
Називають мене...

(жук).

ІV. Робота з новим матеріалом.

Квілінг — це мистецтво виготовлення різноманітних композицій із скручених смужок паперу. Смужки паперу можна використовувати готові або приготувати самостійно із двостороннього кольорового паперу. Смужки можуть мати ширину 5 мм або 7 мм. Також використовують картон як основу.

Для скручування паперу використовують металевий або дерев’яний стрижень. Це може також бути шило, зубочистка або звичайний олівець чи ампула від ручки.

Основні форми квілінгу — це тугий круг, зміщений круг, вільний круг, крапля, око, завитки. (Демонстрація зразків). З основних форм складають різні вироби.

Ми будемо виготовляти за вибором пташку, метелика, сонечко, равлика.

V. Аналіз зразка виробу.

- В якій техніці виконані роботи?

- Із скількох деталей складається метелик? (равлик, сонечко, пташка)

- Яку форму мають деталі?

- Як будемо прикріплювати деталі?

VІ. Інструктаж послідовності виготовлення виробів.

- Які форми використаємо для метелика,? (Равлика, пташки, сонечка).

Виріжте основу з кольорового картону.

Із смужок паперу виготовте деталі для свого виробу.

Прикріпіть їх з допомогою клею.

Фізкультхвилинка

Інструктаж з техніки безпеки при роботі з ножицями проводить один з учнів.

VІІ. Практична робота

Учні виконують роботу.

VІІІ. Підсумок уроку

- А тепер прикріпіть папірці із своїми іменами на шкалу настрою. Порівняйте свій настрій на початку і в кінці уроку.

- В якій техніці виконували роботу?

- Які основні форми квілінгу ви запам’ятали?

Узагальнення відповідей учнів. Оцінювання практичної роботи учнів (Звернути увагу на акуратність, організацію робочого місця).

ІX. Домашнє завдання

Принести кольорові смужки для квілінгу, альбом — посібник «Трудове навчання» 3 клас, ножиці, клей ПВА, серветку, олівець.